Toon posts:

[WinXP + Mitel SME Server] - Kan niet in Domein inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Mitel SME Server v5.5 staan en die fungeert als een domein controller. Met windows 98 kan ik perfect op het domein inloggen maar nu heb ik mijn werkstation met windows xp ingericht en nu kan ik niet meer onder het domein inloggen.

Het internet doet het gewoon...

Wat me wel opviel was dat ik vanuit windows xp de domeinnaam alleen maar met hoofdletters kan invoeren, en bij linux (SME Server) gaat dit alleen met kleine letters. Nu dacht ik slim te zijn en de kleine letters in linux te veranderen naar hoofdletters maar hij doet het nu nog steeds niet.

Wie het weet mag het zeggen....

bvd

Dacom

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 13:55:
Ik heb een Mitel SME Server v5.5 staan en die fungeert als een domein controller. Met windows 98 kan ik perfect op het domein inloggen maar nu heb ik mijn werkstation met windows xp ingericht en nu kan ik niet meer onder het domein inloggen.

Het internet doet het gewoon...

Wat me wel opviel was dat ik vanuit windows xp de domeinnaam alleen maar met hoofdletters kan invoeren, en bij linux (SME Server) gaat dit alleen met kleine letters. Nu dacht ik slim te zijn en de kleine letters in linux te veranderen naar hoofdletters maar hij doet het nu nog steeds niet.

Wie het weet mag het zeggen....

bvd

Dacom
Eh, dit probleem heb ik een tijd terug ook last van gehad. Windows XP ziet het domein niet.
ik ben toen na zoeken op een tip gestuit; het register aanpassen namelijk:

"Deze computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Netlogon\Parameters\requiresignorseal"

Deze moet de waarde "0" krijgen.

Hierna kon ik met mijn WinXP op de Sme inloggen!