Hej, misschien heeft hier wel iemand een oplossing voor mijn probleem. Ik heb al een aantal jaar geleden een Bose Lifestyle 12 dolby prologic set gekocht en daar op zich nog steeds heel tevreden mee. Ik wil alleen upgraden naar dts en eventueel zelfs thx, maar volgens de importeur kan ik bij hun alleen na forse bijbetaling upgraden naar dolby digital, en daar zit ik niet op te wachten. Heeft iemand ervaring met het eruit slopen van de organieke versterkers (zitten in de subkast) om vervolgens de speakerset aan te sluiten op een goeie DTS versterker. Zal volgens mij dan wel een versterker met ingebouwde scheidingsfilters moeten zijn omdat de vijf speakertjes zo klein zijn. Wie heeft er antwoord?????
Koop een nieuwe Receiver. Kosten niet veel. Ik betwijfel dat de filtering in het versterkingsgedeelte zit.
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
In de lifestyle 12 zit het wel degelijk in de acoustimass module. Daar waar ook de versterker zit.GaMeOvEr schreef op 01 november 2002 @ 13:52:
Koop een nieuwe Receiver. Kosten niet veel. Ik betwijfel dat de filtering in het versterkingsgedeelte zit.
Je kan helaas alleen maar een digitale coax aansluiting gebruiken.
Lekker geregeld dan.
Aannames zijn fataal.
Tja, da's ook wat de importeur vertelde, dat van die coax aansluiting, maar die zit er bij mij dus nog niet eens in. Ik heb mijn installatie van voor het dolby digital tijdperk en alleen met een boel knaken bouwen ze hem om naar Dolby digital, maar ik wil meer. Of te wel zijn ewr versterkers waar ingebouwde scheidingsfilters in zitten. Moet toch haast wel als je naar al die homecinemasetjes kijkt met al die kleine speakertjes. Kan me niet voorstellen dat die dingen fullrange aangesloten worden!
Van voor het Dolby Digital tijdperk? Dus ergens in 1990 gekocht?Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 14:23:
Tja, da's ook wat de importeur vertelde, dat van die coax aansluiting, maar die zit er bij mij dus nog niet eens in. Ik heb mijn installatie van voor het dolby digital tijdperk en alleen met een boel knaken bouwen ze hem om naar Dolby digital, maar ik wil meer.
Je wilt meer? Wat dan? je kunt niet zomaar dts en THX en DD ergens aan toevoegen, daar heb je namelijk decoders voor nodig. Sowieso krijg je never nooit THX classificatie op dat spul.
Nee, die worden gefilterd door de Sub.Of te wel zijn ewr versterkers waar ingebouwde scheidingsfilters in zitten. Moet toch haast wel als je naar al die homecinemasetjes kijkt met al die kleine speakertjes. Kan me niet voorstellen dat die dingen fullrange aangesloten worden!
Maar we hebben het hier over drie dingen:
1.) Speakers
2.) Versterking
3.) Decodering
Om DD te kunnen doen moeten in jouw situatie 2 en 3 aangepast worden.
Dus zeg ik, koop een nieuwe Receiver en hang die meuk daarop, maar ik begrijp dat dat vage bose spul niet gewoon losse units zijn maar alles in één ofzo?
edit:

Zoiets is het dus? Laat me raden, de versterking en decodering zit in de sub, en dat console ding heeft alleen een lijn uitgang?
In dat geval maar de hele zooi verpatsen en wat fatsoenlijks kopen, of er tevreden mee blijven.

Zoiets is het dus? Laat me raden, de versterking en decodering zit in de sub, en dat console ding heeft alleen een lijn uitgang?
In dat geval maar de hele zooi verpatsen en wat fatsoenlijks kopen, of er tevreden mee blijven.
[ Voor 0% gewijzigd door GaMeOvEr op 01-11-2002 14:39 . Reden: aanvulling gedaan. ]
Aannames zijn fataal.
Ok, snap wat je bedoelt. Voor de duidelijkheid, volgens mij is het zo dat de dolby prologic decoder in de zilveren unit zit, alle versterkers zitten i.i.g. in de subkast. Vanaf de zilveren unit loopt een kabel met daarin 2 * tulp en 1*minijack (stereostekker) naar de sub. De tulpstekers noemen ze "fixed", de minijack "systemcontrol". Het zou dus ook nog kunnen zijn dat de decoder in de subkast zit, maar dat weet ik dus niet. Ik wil in ieder geval naar de eindsituatie waarbij ik een nieuwe versterker heb, met ingebouwde decoders voor DD en DTS, waarbij ik mijn huidige speakersysteem kan blijven gebruiken. Verpatsen is geen optie, systeem heeft me bijna fl 7000- gekost en ik krijg er nu misschien nog €200,- voor, da's zonde! Bovendien klinken de speakertjes als een klok. Verder bedacht ik me ook dat het acoustimass 12 systeem passief is en dus wel op een DD/DTS versterker aan te sluiten is. Dus wat is nu het beste???
200 euro maar??? dan wil ik het setje direct hebben.....Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 14:49:
Ok, snap wat je bedoelt. Voor de duidelijkheid, volgens mij is het zo dat de dolby prologic decoder in de zilveren unit zit, alle versterkers zitten i.i.g. in de subkast. Vanaf de zilveren unit loopt een kabel met daarin 2 * tulp en 1*minijack (stereostekker) naar de sub. De tulpstekers noemen ze "fixed", de minijack "systemcontrol". Het zou dus ook nog kunnen zijn dat de decoder in de subkast zit, maar dat weet ik dus niet. Ik wil in ieder geval naar de eindsituatie waarbij ik een nieuwe versterker heb, met ingebouwde decoders voor DD en DTS, waarbij ik mijn huidige speakersysteem kan blijven gebruiken. Verpatsen is geen optie, systeem heeft me bijna fl 7000- gekost en ik krijg er nu misschien nog €200,- voor, da's zonde! Bovendien klinken de speakertjes als een klok. Verder bedacht ik me ook dat het acoustimass 12 systeem passief is en dus wel op een DD/DTS versterker aan te sluiten is. Dus wat is nu het beste???
Ik denk dat het toch wel iets meer waard is dan 200 euro, misschien een nulletje vergeten?
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Hm, dan denk ik toch dat de decodering in de Subkast zit, want ook voor Dolby Prologic moet je 4 kanaal aansturen. (Links + rechts, downmix van links en rechts voor Center, en een matrix kanaal voor achter mono) Dat kan niet over één stereo tulpje heen, dan zouden het er minimaal twee stereo aders moeten zijn.Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 14:49:
Ok, snap wat je bedoelt. Voor de duidelijkheid, volgens mij is het zo dat de dolby prologic decoder in de zilveren unit zit, alle versterkers zitten i.i.g. in de subkast. Vanaf de zilveren unit loopt een kabel met daarin 2 * tulp en 1*minijack
(stereostekker) naar de sub.
Dat denk ik dus ja.De tulpstekers noemen ze "fixed", de minijack "systemcontrol". Het zou dus ook nog kunnen zijn dat de decoder in de subkast zit, maar dat weet ik dus niet.
Je Speakers zijn natuurlijk los te gebruiken. Wat je het beste kunt doen nu, is een nieuwe Receiver kopen (en eventueel die console via een line-out eraan hangen, voor de CD-speler ofzo?) en de speakers allemaal op de nieuwe Receiver, de stereo plugjes die je nu hebt, doe je dan op je Sub-out.Ik wil in ieder geval naar de eindsituatie waarbij ik een nieuwe versterker heb, met ingebouwde decoders voor DD en DTS, waarbij ik mijn huidige speakersysteem kan blijven gebruiken. Verpatsen is geen optie, systeem heeft me bijna fl 7000- gekost en ik krijg er nu misschien nog €200,- voor, da's zonde! Bovendien klinken de speakertjes als een klok. Verder bedacht ik me ook dat het acoustimass 12 systeem passief is en dus wel op een DD/DTS versterker aan te sluiten is. Dus wat is nu het beste???
In je nieuwe Receiver kun je dan instellen dat je Speakers "small" zijn, dan wordt alles onder de 80 Hz naar de Sub-out gestuurd.
Aannames zijn fataal.
De filters zijn vaak niet meer dan een paar condensators en spoelen, die pik je er zo tussenuit.
Je zou ook bij een elekctronica-zaak losse filters kunnen kopen, dan kan je het originele spul in zijn geheel verwijderen.
Een goede electronica-zaak kan je wel advisseren en anders kan je een betere car-audiozaak opzoeken. Die moeten ook van alles weten over filters.
Als je dan een DD/DTS versterker gebruikt kan je de boel zo aansluiten. Misschiien dat je alleen nog een losse centerspeakernodig hebt.
Je zou ook bij een elekctronica-zaak losse filters kunnen kopen, dan kan je het originele spul in zijn geheel verwijderen.
Een goede electronica-zaak kan je wel advisseren en anders kan je een betere car-audiozaak opzoeken. Die moeten ook van alles weten over filters.
Als je dan een DD/DTS versterker gebruikt kan je de boel zo aansluiten. Misschiien dat je alleen nog een losse centerspeakernodig hebt.
Senile! Senile Oekaki
Mja, maar een moderne Receiver kan ook filteren, dus kun je zelfs dat proces overslaan. Zet je speakers op "Small" en al het signaal tot en met 80Hz wordt naar de Sub gestuurd._bas_ schreef op 01 november 2002 @ 15:03:
De filters zijn vaak niet meer dan een paar condensators en spoelen, die pik je er zo tussenuit.
Volgens mij heeft hij al 5 Speakertjes.Als je dan een DD/DTS versterker gebruikt kan je de boel zo aansluiten. Misschiien dat je alleen nog een losse centerspeakernodig hebt.
Aannames zijn fataal.
kijk, nu zijn we ergens over aan het lullen, nu beginnen we ergens te komen. En wat zijn nu leuke cq goeie versterkers oom kleine speakertjes en die dikke sub mee aan te sturen, zeg tot een €500 - €600, maar wel zeker weten dat ze het laag kunnen filteren, want dat kunnen die dingen echt niet aan, dat weet ik zeker. Btw diem odule hoef ik ook echt niet meer, zit verder alleen radio en cdspeler in, radio zit vaak in die versterkers en cd-tjes doe ik wel via de dvd speler.
Marantz 4200/5200 is een erg fijn en goed apparaat.
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Die Bose heeft toch een sp/dif output????koop een aparte receiver zou ik zeggen. Want die Bose Dolby Digital en DTS zuigt zwaar.....Bose heeft helemaal geen DSP mogelijkheden en zelfs met de goedkoopste pioneer receiver heb je meer mogelijkheden dan die bose
Pagina: 1