De onderstaande code is door iemand anders geschreven, het probleem hierbij is dat bijvoorbeeld D5 of X@ ook door de test heenkomen als "goede" poscodeletters.
Hieronder heb ik mijn eigen code gezet, maar die werkt ook niet... Wat doe ik fout?!? (Ik heb ook de controle toegevoegd om te kijken of het wel twee letters zijn).
Ja, het is voor school, geen proefwerk of tentamen ofzo (die heb ik niet, praktijkopleiding). Mijn opdracht is het debuggen van een databaseprogramma door andere klasgenoten geprogrammeerd... Het programma bestaat uit ongeveer 500 A4 tjes-code, dus ik heb verder nog werk zat. Kom hier alleen ff niet uit...
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Private Function IsAlpha(s As String) As Boolean
If s >= "AA" And s <= "ZZ" Then
IsAlpha = True
Else
IsAlpha = False
End If
End Function |
Hieronder heb ik mijn eigen code gezet, maar die werkt ook niet... Wat doe ik fout?!? (Ik heb ook de controle toegevoegd om te kijken of het wel twee letters zijn).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Private Function IsAlpha(s As String) As Boolean
Dim Let1, Let2
If Not Len(s) = 2 Then
IsAlpha = False
Exit Function
End If
Let1 = Mid(s, 0, 1)
Let2 = Mid(s, 1, 1)
If Let1 >= "A" And Let1 <= "Z" Then
If Let2 >= "A" And Let2 <= "Z" Then
IsAlpha = True
Else
IsAlpha = False
End If
Else
IsAlpha = False
End If
End Function |
Ja, het is voor school, geen proefwerk of tentamen ofzo (die heb ik niet, praktijkopleiding). Mijn opdracht is het debuggen van een databaseprogramma door andere klasgenoten geprogrammeerd... Het programma bestaat uit ongeveer 500 A4 tjes-code, dus ik heb verder nog werk zat. Kom hier alleen ff niet uit...