[XP] Poorten 'filtered'

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 20:14

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik heb al een tijd een webserver draaien, maar sinds een paar weken werkt deze niet meer. Ik dacht eerst dat Chello zelf poorten dicht aan het timmeren was, maar een portscan leverde op dat poort 80 'filtered' is. Dit houdt in dat hij in principe wel bereikbaar is, maar er kennelijk iets (een programma oid) tussenzit wat 'm filterd en weigert.

Mijn vraag is nu: Wat zit er in XP wat dit zou kunnen doen?

Firewall staat uit, ik draai alleen WinRoute voor het doorsturen van alle verkeer op poort 80 van de server naar m'n client PC waar de hele zwik op draait. Overigens heb ik ook apache+mysql+php op de server gezet als test, maar ook daar werkte het niet.

Intern gaat alles perfect, maar niemand kan dus op die website komen. Ik heb alles binnen WinXP gecontroleerd op programma's die hiermee iets te maken zouden kunnnen hebben, maar niets gevonden.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

heb je wel een portmapping aangemaakt voor poort 80 naar je externe adres?

sling.to/NT btw, alwaar dit een FAQ vraag is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
slinging...

-> Network Troubleshooting

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 20:14

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 01 november 2002 @ 13:37:
heb je wel een portmapping aangemaakt voor poort 80 naar je externe adres?

sling.to/NT btw, alwaar dit een FAQ vraag is.
Ik heb nu op m'n server in WinRoute een poortmap staan van poort 80 naar poort 80 op m'n client. In die server zitten 2 netwerkkaartjes; 1 voor internet en 1 voor het netwerk, zoals velen dit hebben. Alles heeft een hele tijd goed gedraaid tot een paar weken terug. Ik heb navraag gedaan bij m'n pa, en die verzekerde mij dat hij niets nieuws heeft geinstalleerd oid...

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie dus de FAQ Het Grote Poortmappingsverhaal

Verder zou ik toch eens kijken oftie op een hoge port (8080 bijvoorbeeld) wel draait. Weet je zeker dat je ISP geen porten geblocked heeft.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.