Ik heb al een tijd een webserver draaien, maar sinds een paar weken werkt deze niet meer. Ik dacht eerst dat Chello zelf poorten dicht aan het timmeren was, maar een portscan leverde op dat poort 80 'filtered' is. Dit houdt in dat hij in principe wel bereikbaar is, maar er kennelijk iets (een programma oid) tussenzit wat 'm filterd en weigert.
Mijn vraag is nu: Wat zit er in XP wat dit zou kunnen doen?
Firewall staat uit, ik draai alleen WinRoute voor het doorsturen van alle verkeer op poort 80 van de server naar m'n client PC waar de hele zwik op draait. Overigens heb ik ook apache+mysql+php op de server gezet als test, maar ook daar werkte het niet.
Intern gaat alles perfect, maar niemand kan dus op die website komen. Ik heb alles binnen WinXP gecontroleerd op programma's die hiermee iets te maken zouden kunnnen hebben, maar niets gevonden.
Mijn vraag is nu: Wat zit er in XP wat dit zou kunnen doen?
Firewall staat uit, ik draai alleen WinRoute voor het doorsturen van alle verkeer op poort 80 van de server naar m'n client PC waar de hele zwik op draait. Overigens heb ik ook apache+mysql+php op de server gezet als test, maar ook daar werkte het niet.
Intern gaat alles perfect, maar niemand kan dus op die website komen. Ik heb alles binnen WinXP gecontroleerd op programma's die hiermee iets te maken zouden kunnnen hebben, maar niets gevonden.
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.