Toon posts:

Ik krijg mijn Tbird800 niet stabiel op 1000mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De volgende specificaties heb ik:

Abit-KT7 RAID
Tbird800
256MB Ram 100mhz
Aopen (TNT2 kaart)

Hij wordt gekoeld door een chrome orb en ik kan hem max. overklokken tot (9.5 * 100). De temperatuur is 27 graden en heb de voltage op 1,775 staan. Hier draait hij gewoon helemaal stabiel op geen enkel probleem. Maar als ik probeer om hem op (10*100) te zetten dan krijg ik hem niet meer stabiel, heb hem ook gezet op 1.85v.

Kan iemand mij helpen waar het aan ligt.

Ligt het aan mijn videokaart of aan mijn geheugen ofsow?? Want aan de fan en temperatuur kan het gewoon niet liggen.

Ik heb mijn Vcore op 3,30 staan maar egt het wilt niet helpen.

Please help me..!!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Naja als je je FSB gewoon op 100 laat dan lijkt me dat het geheugen niet het probleem is.

Misschien heb je niet goed genoeg gekleurd? Dat heb ik nog wel eens gezien hier.. niet helemaal goed gekleurd met potlood en dan zijn bepaalde multipliers niet of nauwelijks te bereiken...

Wat gebeurd er eigenlijk? Wat voor fouten krijg je? Blijft je systeem hangen of krijg je Windows protection faults etc etc? BSOD??

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik weet niet al te veel van AMD ( Intel bezitter ) maar ik denk niet dat het aan je geheugen of videokaart ligt. Want je verhoogt alleen maar je multiplier dus de rest van je systeem blijf op standaard specs draaien. Je cpu zal wel op zijn eind zitten want je temp is ook niet echt hoog. Je kan nog wel hoger komen als je je T-Bird richting nulpunt gaat koelen ( Peltier )

Die-hard Brexiteer

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Probeer je Voltage eens te verhogen!! Ik zag net dat je hem op 1.7x V heb staan.. probeer eens 1.8? Je voltage ietsjes hoger zetten wilt ook nog wel eens helpen!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem al op 1.85v geprobeerd maar dat helpt verder niet.

Als ik hem op (10*100) zet en hij start windows dan krijg ik van die vage fouten over executables van windows die hij niet op kan starten.

Ik krijg geen protection errors ofsow.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Okay dan..

* hoger voltage helpt niet.
* Je temp. is goed.. (dat hij daarom niet op 1 gig draait is gelul, 27 graden is gewoon ijskoud!)

Ik zou zeggen... ga ff overnieuw kleuren, kijk goed of je "streepjes" *GEEN CONTACT* met elkaar maken! Probeer ook een ander type potlood (ff zoeken hier in het forum.. anders weten ander mensen wel het exacte type).

Veel suc6!!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
"27 graden is gewoon ijskoud"

:)

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die bruggetjes gemaakt met een HB potlood.

Dus aan die type zal het niet liggen.
Maar ik zal het effies nog een keer doen.

Maar als die bruggetjes niet goed contact maken, dan zou je toch ook die multiplier niet kunnen veranderen lijkt mij.

Verwijderd

meestal helpt het om die potloodstrepen ff helemaal weg te halen en dan weer overnieuw te doen...

anders voltage wat hoger zetten of ff inburnen op een wel stabiele mhz!!

dus ff zetten op 900 mhz ofzow en dan een wat hogere voltage gebruiken...ff paar dagen inburnen en klaar

• GreeTz
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

kan je voeding wel voldoende vermogen leveren voor je systeem en ga ff kijken of je een nieuwe bios kunt krijgen.

Alleen:           DE GROETJES

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 22:24
Het is natuurlijk nooit gegarandeerd dat ie op 1000MHz loopt...

temp ligt het niet aan en aan alle andere randaparatuur ook niet...

je T-bird kan gewoon niet hoger.. 950 is een mooie score hoor :)

probeer anders waterkoeling en een peltier

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Het kan natuurlijk kouder dan 27 graden maar geef toe.. de meesten draaien toch zeker 30+ als het niet eerder 40+ is.. dan vind ik 27 graden heel netjes voor luchtkoeling (zonder peltier).

Ik zou inderdaad even overnieuw strepen.. dat ding zou toch echt wel op 1Gig moeten kunnen.. toch?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn tower heeft een 300watt voeding, dus dat is ook goed lijkt mij.

Ik zal het inderdaad even opnieuw potlood strepen. Maar ben niet zeker of dat helpt.

Want hij moet gewoon die snelheid aan kunnen.

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
27C bij een overklokte Athlon? Klopt die temp wel? Klinkt eerder als de temp van je case. Mijn Asus A7V doet al 30-32C. Mijn Tb 800 loopt standaard al 48-50C en 55C als ik een game draai en dit soort temperaturen hoor ik wel vaker. Al die veel lagere temps roepen bij mij twijfels op wat hun juistheid betreft.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is niet mijn Kast temperatuur want
die zit op 18 graden. Die 2 gewonen fans hebben een RPM van 2200, en mijn cooler een RPM van 5200.

Ik heb zo'n server midi tower gekocht met 2 van die grote Fan's en bij 1 van die fan zit zo'n plastic kap gericht op je CPU.

Dit om de hitte gelijk van je cpu gelijk weg te zuigen.

Het model is een FK-320, 300 Real Watts TUV.
Kostte Fl. 360,-

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik bedoelde het ook niet zozeer serieus, dat van die case temp. Maar meer om aan te geven dat ik verbaasd ben over zo'n lage temp-meting van je CPU. Ik heb een HX-08 met 2 extra fans (1 voor-onder intake, 1 boven-achter outtake). Een temperatuurverschil van 20-25C, terwijl jij overklokt en ik niet, vind ik nogal groot. Ik vraag me dan soms ook af of er niet ergens een verschil zit in de manier van meten of in de gebruikte software/hardware die deze metingen verzorgt. Kan ook zijn dat mijn standaard CPU cooler/heatsink verschrikkelijk veel minder cooled. Of die Geforce-1 die er bij mij onder hangt en erg warm wordt, heeft een ongunstig effekt.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Pagina: 1