[php] teruggeven van inputgegevens

Pagina: 1
Acties:

• Mitsah
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik zit met het volgende: ik heb een formulier waarin ik gewone tekstvelden en textarea's heb staan. Ik heb ook een check op deze velden. Sommige zijn verplicht. Indien deze niet ingevuld zijn verschijnt daar een melding van en moeten die alsnog ingevuld worden. De reeds ingevulde velden zijn dan nog steeds ingevuld.

Ik heb dat als volgt gedaan:
PHP:
1
<input type="text" name="email" value="<?php echo $email ?>" size="40">

Nu wil ik datzelfde ook op een veld waarmee ik plaatjes upload, maar onderstaand werkt niet:
PHP:
1
2
<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="500000">
<input name="userfile" type="file" value="<?php echo $userfile ?>" size="30">

Ik hoopte met 'echo $userfile' de invoer terug te krijgen. Heeft iemand een idee hoe ik dat toch voor elkaar kan krijgen? Ik kan het niet vinden.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Is niet mogelijk. Je kunt een file-input door (logische) beveiligingsredenen niet dynamisch vullen. De value-property is dan ook non-existent voor de type='file' en wordt in jouw code gewoon genegeerd.

• Mitsah
Das mooi baluh!! (maar wel te begrijpen). Bedankt iig

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mooi niet. Zou pas balen zijn waneer dat wel zou kunnen. Beetje lekker <input type=file value="c:\windows\adresbook\emailadressenofwachtwoordfile"> in een hidden layer zetten en vervolgens in de body onload="form.submit" toevoegen.

[ Voor 0% gewijzigd door Janoz op 01-11-2002 13:43 . Reden: Toen ik deze reactie begon te tikken was die post hierboven nog niet gewijzigd :) ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Maar nu ik er trouwens toch over begin. Het bestand is al geupload. In principe hoeft de file input er niet meer bij te staan omdat het bestand al op de server staat. Moet je alleen nog ff een manier vinden om dit goed bij te houden (sessie ofzo)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Mitsah
Ik geef je ook gelijk, maar ik ga uit van de eerlijke mens. In mijn geval was het wel handig geweest, maar nu moeten het nog maar een keer opzoeken.

Is dat zo??? Dat zal ik eens controleren, want als het goed is ondervangt mijn emailcheck dat toch?? Moment...

Nee, het plaatje wordt nog niet geupload. Maakt verder ook niet uit. Ik geef gewoon een melding dat ze het plaatje nogmaals moeten opzoeken en dan opnieuw moeten submitten.

[ Voor 0% gewijzigd door Mitsah op 01-11-2002 13:50 . Reden: wijziging na tweede reactie van Janoz ]

Verwijderd

$userfile = $_GET["userfile"];

probeer daar eens iets mee

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

rodekaart >> 't is geen serverside probleem, 't is een clientside probleem. De browser "mag" (kan dus) geen value van een <input type="file"> van te voren setten. Dat kan enkel de gebruiker doen, door gewoon weer opnieuw naar 't bestand te browsen.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Mitsah schreef op 01 november 2002 @ 13:46:
Ik geef je ook gelijk, maar ik ga uit van de eerlijke mens. In mijn geval was het wel handig geweest, maar nu moeten het nog maar een keer opzoeken.

Is dat zo??? Dat zal ik eens controleren, want als het goed is ondervangt mijn emailcheck dat toch?? Moment...

Nee, het plaatje wordt nog niet geupload. Maakt verder ook niet uit. Ik geef gewoon een melding dat ze het plaatje nogmaals moeten opzoeken en dan opnieuw moeten submitten.
Op het moment dat het form gesubmit word (als het file veld ingevuld is) word dat file'tje zeker weten ook verstuurd.
Pagina: 1