vaag netwerk prob. 98 verliest netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 09:18
zoals de titel al meld, heb ik een vaag netwerk probleem.
Ik heb een netwerk met win98 clients en een aantal xp Pro.
Dit op een win 2000 server.
Op de meest vreemde momenten verliest win 98 zijn netwerk verbinding, die gemapt zijn naar een drive letter.
je kan daar dan niet meer browsen.
als je via netwerk omgeving het netwerk op gaat, is er niks aan de hand..
vervolgens werkt de gemapte verbinding ook weer !

waar moet ik dit zoeken ?

1 - 2 - 3

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verlies je de drive letters? of juist de mapping eronder? zomar, of bij opnieuw starten?

(Als altijd, kijk de kabels na, kun je pingen?)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• lexited
ik verlies de de verbinding die achter de gemapte drive letter zit, gewoon terwijl hij ingelogd staat.

ik hoef ook niet opnieuw op te starten, alleen via netwerk omgeving het netwerk weer browsen en de gemapte verbinding werkt ook weer.

kabels zitten goed (het zijn meer pc's die er last van hebben), en anders kon ik het netwerk ook niet browsen.

1 - 2 - 3

Verwijderd

Ik meen me een default-instelling te herinneren, in Windows is dat na 15 minuten de netwerkverbindingen worden uitgezet. Dat dat niet rijmt met een mapping (daar map je toch niet voor...) is waarschijnlijk MS logica.... ;)
Ik weet dit voor 95% zeker...

• lexited
als je weet waar die zit ?
en niet alle pc's hebben er last van...

1 - 2 - 3

• lexited
niemand een idee waar ik dit moet zoeken ?
Ik heb me al suf ge-googled enm heb al op microsoft gezocht maar kan het niet vinden :(

1 - 2 - 3

Verwijderd

schopje :D

Is er voor dit probleem nog een oplossing gekomen? Ik zit namelijk met exact hetzelfde probleem...

Verwijderd

Graag niet topics van ruim een jaar oud omhoogkicken met enkel de mededeling dat jij het probleem ook hebt. Als je een probleem hebt kun je - net als iedereen - een topic openen volgens de richtlijnen (zie de NT-FAQ).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.