Microsoft Rallisport Challenge

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-11-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/games/productImages/rallisport_challenge_logo.gif

Dit spel is uit (op internet zeg maar) en ziet er erg goed uit.

Website

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/games/productImages/rallisport_challenge_ss_b_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/games/productImages/rallisport_challenge_ss_b_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/games/productImages/rallisport_challenge_ss_b_3.jpg

comment
RalliSport Challenge delivers an action-packed racing experience by combining four different types of Rally competition into one pulse-pounding game: Hill Climb, traditional Rally, RallyCross, and Ice Racing.

This variety of race types allows for gamers to experience traditional rally racing against the clock, as well as fierce, wheel-to-wheel grudge matches against computer opponents or over a network against friends. With 29 licensed cars (and several ‘bonus’ vehicles), 48 tracks, realistic AI opponents, and spectacular crashes with realistic car damage, RalliSport Challenge packs more fun and thrills into every race across a variety of terrain.

System requirements
Microsoft® Windows® 98/Me/XP/2000
PC with 733 MHz equivalent or higher processor, 933 MHz recommended
DirectX 8.1 compatible sound card with speakers or headphones required for audio
128 MB of system RAM, 256 MB RAM recommended
32 MB video card required (GeForce, Radeon, or equivalent with hardware T&L), 64 MB video card recommended
1.5 GB available hard disk space
4x speed or faster CD-ROM drive
Microsoft Mouse or compatible pointing device

Dat wordt lekker racen het weekend.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:41

duderuud

Sliden is koel

Ff zoeken...ben ERG benieuwd hoe de het met realisme staat!

Motor-Forum.nl

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Moet nog een paar bestanden zien te vinden van cd3, maar lijkt me wel een gaaf spel. Is het trouwens realistischer dan CMR2 of is het meer arcade?

Verwijderd

Ik heb de Xbox versie en het is duidelijk een arcade-racer...

Geen slecht spel verder maar voor een realistische rally-game moet je helaas verder zoeken.

Preview gevonden:
http://www.gamez.nl/_statisch/rev.449.phtml

Verwijderd

ik heb dit spel op de xbox gekocht (eigenlijk: erbij gekregen toen ik m`n xbox kocht ivm een actie)

wel leuk voor af en toe, maar op de pc zou ik et niet willen hebben. Daar zijn namelijk veeeeeel betere spellen op

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:21
Net geprobeerd, graphics zijn wel redelijk ok moet ik zeggen, maar het is een pure arcade racer. Als je wat neemt voor realisme blijf dan bij Rally Championship 2000, want de handelig van de auto's in RSC lijkt nergens op. Wel leuk voor tussendoor denk ik, maar niet echt een toppertje als je RC2K (realisme) of CMR2 (goeie mix) thuis hebt.

Wel een pluspunt trouwens de verschillende game modes, je hebt gewone rally (zoals bv in CMR), Hill Climb (met die suzuki Escudo e.d.), Ice rally en Stadium Rally (volgens mij isdat wat je op het eurocircuit in valkenswaard wel is ziet) + de daarbij verschillende typen auto's.

Ook loopt hij prima met hoge details itt bv NFS:HP2 :)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ook loopt hij prima met hoge details itt bv NFS:HP2
Op een Radeon 9700 is de performance om te huilen

Verwijderd

Ik zallem zo maarres uitpakken en installen. Ziet er erg goed uit. Hopelijk dat de realisme te vergelijken is die ze in de FS serie hebben gestopt. Ik betwijfel het. :)

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

dominic

will code for food

Duderuud schreef op 01 november 2002 @ 13:04:
Ff zoeken...ben ERG benieuwd hoe de het met realisme staat!
eh, wat dacht je van helemaal niet.. tis nl. een arcade rallyer..

Download my music on SoundCloud

• Speedy
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 16:47:
[...]

Vreemd, al moet ik nu zeggen nu ik wat verder ben dat mijn pc het soms wat moeilijk heeft in levels met veel bomen. Maar een R9700 zou het toch makkelijk moeten trekken denk ik dan.

Vind het eigenlijk nog best een aardig spel moet ik bekennen, leuk voor tussendoor.

Flickr | Lego collectie

• Mr Magic
  • Laatst online: 07-01 19:58
Net effe gespeeld en ik vind hem een beetje tegenvallen:

- Grafisch behoorlijk zwaar. Als ik de fps rond de 40 wil hebben moet ik de details behoorlijk omlaag zetten en dan nog zakt het soms terug naar 20 . "3D trees" heeft een enorme impact. Als je tegenstanders hebt zakt de fps ook in. Dit alles op een Ahtlon XP 2000+ met Leadtek Ti 4600 en Detonator 41.03 (zonder AA).

- Force feedback is niet per force in te stellen. Op zich is de FF wel ok, maar de forces die het stuur laten trillen laten m'n Logitech MOMO Force zoveel herrie maken dat ik de bijrijder nauwelijks kan horen :(

- Handling: te arcade-achtig. Aangezien de makers van dit spel dezelfde zijn als die van Rally Masters had ik op beter gehoopt, zeker in de PC-versie. Ik kan begrijpen dat ze het arcade-achtig willen houden, maar geef de spelers dan tenminste de optie om het aan te passen. De physics engine op zich kan het makkelijk aan volgens mij.

Verwijderd

Grafisch idd erg zwaar, zit hier met een P4 2.4ghz en ti 4400, om deftig te spelen mag ik op 1024*768 terugschakelen en dan zit ik nog met 'lag' om de 3-4 seconden.

• Speedy
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 22:28:
Grafisch idd erg zwaar, zit hier met een P4 2.4ghz en ti 4400, om deftig te spelen mag ik op 1024*768 terugschakelen en dan zit ik nog met 'lag' om de 3-4 seconden.
Dat heb ik dus ook in die rally met al die bomen op die bochtige wegen (wat is dat, griekenland?), zo win ik die races nooit is een keer.

Flickr | Lego collectie

• FoggyFreek
  • Laatst online: 27-12-2025

FoggyFreek

I'm a llama again!

Ligt het aan mij of komen de gamers steeds sneller aan hun 'illegale software'

-- Altijd blijven prutsen --

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:56
Nee het is een demo :z

tvw

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Bedankt jongens, ik heb me download dus ook maar stop gezet :)

Zonde van me datalimiet :(

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

• Mr Magic
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 22:28:
om deftig te spelen mag ik op 1024*768 terugschakelen en dan zit ik nog met 'lag' om de 3-4 seconden.
Ja die lag heb ik hier ook. Vraag me af of dat niet met iets anders te maken heeft, misschien wel een of andere bug. Zal eens terugschakelen naar 800x600 en kijken wat er dan gebeurt.

Verwijderd

Mr Magic schreef op 03 november 2002 @ 11:36:
[...]

Ja die lag heb ik hier ook. Vraag me af of dat niet met iets anders te maken heeft, misschien wel een of andere bug. Zal eens terugschakelen naar 800x600 en kijken wat er dan gebeurt.
Blijft hetzelfde hier, hopelijk brengt M$ een patch uit hiervoor...

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08-01 13:54
Met een xboxje van 299 euro geen problemen hier hoor >:)

• Wimo.
  • Laatst online: 15:38

Wimo.

Shake and Bake!

BaSsDruM schreef op 03 november 2002 @ 12:14:
Precies, het zal een bij een paar mensen wel weer in het verkeerde keelgat schieten maar een xbox heeft TOTAAl geen moeite met dit spel :D _/-\o_

• SICK
  • Laatst online: 22:05
BaSsDruM schreef op 03 november 2002 @ 12:14:
Ik denk dat het gewoon een slechte port van ms(?) is.
Ik heb em zelf op de xbox en volgens mij blijft de fps wel aardig stabiel op 60fps. Een nieuwe p4 pc met een radeon 9700 of een gf4ti moet dat makkelijk ook aankunnen denk ik.

• sharkzor
  • Laatst online: 08-01 18:58
Ik snap het echt niet! dit spel draait perfect op een xdoos(toch?) en da's maar een 733 aangepaste celeron met een geforce3. is gewoon bijna hetzelfde als een pc.
vraag me dan toch af hoe ze het dan zo hebben kunnen verprutsen dat het op geen enkele pc fatsoenlijk draait...

• _Administr8or_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:28
sharkzor schreef op 03 november 2002 @ 17:49:
Ik snap het echt niet! dit spel draait perfect op een xdoos(toch?) en da's maar een 733 aangepaste celeron met een geforce3. is gewoon bijna hetzelfde als een pc.
vraag me dan toch af hoe ze het dan zo hebben kunnen verprutsen dat het op geen enkele pc fatsoenlijk draait...
Je PC is niet alleen bezig met het spel , maar hij moet ook windows, en allerlei andere programma's laten runnen.

Een console kan zich helemaal op het spel richten, en daarom draait het daar sneller met mindere specs :)

• sharkzor
_Administr8or_ schreef op 03 november 2002 @ 18:06:
[...]

Je PC is niet alleen bezig met het spel , maar hij moet ook windows, en allerlei andere programma's laten runnen.

Een console kan zich helemaal op het spel richten, en daarom draait het daar sneller met mindere specs :)
zoals?
als ik niks doe, staat m'n cpu usage op 1 of 2%...

• _Administr8or_
sharkzor schreef op 03 november 2002 @ 18:09:
[...]

zoals?
als ik niks doe, staat m'n cpu usage op 1 of 2%...
IEXPLORE/EXPLORER/Firewall/Virusscanner/MSN/ICQ/Windows services

enz.

kijk maar eens bij je MEM USAGE, daar zie je dat er vrij veel gebruikt wordt door bijvoorbeeld IEXPLORE en EXPLORER..

• sharkzor
_Administr8or_ schreef op 03 november 2002 @ 18:17:
[...]

IEXPLORE/EXPLORER/Firewall/Virusscanner/MSN/ICQ/Windows services

enz.

kijk maar eens bij je MEM USAGE, daar zie je dat er vrij veel gebruikt wordt door bijvoorbeeld IEXPLORE en EXPLORER..
memory? daar heb ik plenty van. 512mb
en nu met al die bull programma's open heb ik daar nog minstens de helft van over.
de xbox moet het doen met 64mb!!!
dat kan het dus nooit zijn.

kijk maar
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.vloothuis/files/taskman.jpg
al m'n proggies staan aan + winamp. schommelt tussen de 11 en 0% cpu usage.

• Speedy
Een console is gemaakt voor 1 ding, gamen ... en dat kan die goed en voor de rest niks.
Je PC is gemaakt voor veel meer toepassingen en moet al deze toepassingen kunnen uitvoeren, hij is niet geoptimaliseerd in 1 ding.

Flickr | Lego collectie

• sharkzor
TAG_Speedy schreef op 03 november 2002 @ 19:15:
Een console is gemaakt voor 1 ding, gamen ... en dat kan die goed en voor de rest niks.
Je PC is gemaakt voor veel meer toepassingen en moet al deze toepassingen kunnen uitvoeren, hij is niet geoptimaliseerd in 1 ding.
een normale gameconsole is idd daarvoor geoptimaliseert.
de x-doos is gewoon precies hetzelfde als pc hardware en het gebruikt nog eens directx layers. ik zie het verschil niet.
als het os echt zoveel uitmaakt, waarom bakt m$ dan niet een soort game mode in het os in?

even terug ontopic,
bomen uit en shadows wat lager hielp enorm hier. loopt als een trein nu.
audio kan je ook wat lager zetten (ut2003 truukje ;) )

dit spel is zo moddervetbruutaso1337w00tultrawoei ( 8)7 ) mooi!

Verwijderd

Wimo. schreef op 03 november 2002 @ 12:45:
[...]

Precies, het zal een bij een paar mensen wel weer in het verkeerde keelgat schieten maar een xbox heeft TOTAAl geen moeite met dit spel :D _/-\o_
Nee, misschien komt dat omdat een Xdoos het spel ook maar op 700 nogwat x 500 nogwat hoeft te laten draaien |:(

• Wimo.
  • Laatst online: 15:38

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 07:11:
[...]

Nee, misschien komt dat omdat een Xdoos het spel ook maar op 700 nogwat x 500 nogwat hoeft te laten draaien |:(
proest.. als ik het spel hier op 640x480 zet loopt het NOG brak op sommige punten.. waardeloos

Verwijderd

Het eerste wat ik merkte, was dat ik de besturing echt super beroerd vond :{

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

w000000t

cmr 2 heeft eindelijk een opvolger :P

Ik snap niet dat iedereen klaagt dattie zo zwaar is... ik draai hem op 16x12x32 met alles op full detail behalve shadows en 3d trees en hij loopt als een trein!
(specs : P4 1.7 768 Mb ram en gf4 Ti4400)

De levels zijn echt :9~ ongelooflijk mooi!

Nu ga ik weer ff spelen :9

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Verwijderd

sharkzor schreef op 03 november 2002 @ 17:49:
Ik weet het niet zeker hoor, maar de resolutie van een tv scherm is toch ook veel lager dan 1024*768? Iets in de richting van 800*600? (maximaal, meestal nog minder). Dat moet uitmaken lijkt me. Verder moet voor de PC versies met een grote verscheiden aan hardware en andere mogelijkheden rekening gehouden worden. Ze hebben dus ergens een "grootste gemene deler" moeten bepalen. Op de X Box zijn de spellen helemaal geoptimaliseerd voor wat er in het boxje zit, da's namelijk bij iedereen hetzelfde.

• _Administr8or_
ThrillSeeka schreef op 04 november 2002 @ 16:41:
w000000t

cmr 2 heeft eindelijk een opvolger :P

Ik snap niet dat iedereen klaagt dattie zo zwaar is... ik draai hem op 16x12x32 met alles op full detail behalve shadows en 3d trees en hij loopt als een trein!
(specs : P4 1.7 768 Mb ram en gf4 Ti4400)

De levels zijn echt :9~ ongelooflijk mooi!

Nu ga ik weer ff spelen :9

screenies vallen me toch een beetje tegen :?
Laten we hopen dat het mooier is dan dat het op deze plaatjes lijkt :P

* _Administr8or_ wil dit spel ook testen op zijn radeon 9700 pro :(.

• Mr Magic
ThrillSeeka schreef op 04 november 2002 @ 16:41:
Ja... die shadows kun je nog wel missen, maar zonder 3d trees ziet het er toch niet echt mooi meer uit. Alle bomen zijn dan weer gewoon sprites en zijn bovendien nog wazig gemaakt ook...

Verwijderd

Nou met het toetsenbord nog maar eens even geoefend... Dat gaat al stukken beter dan met een Gamepad. Met een Gamepad ben je echt all over the place en vlieg je van de ene kant naar de andere kant.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:13
oh my god wat een lelijke screenshots.... lijkt wel een spel uit 96 ofzo

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• dominic
  • Laatst online: 30-12-2025

dominic

will code for food

Wat een ranzige graphics zeg.. pff..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Phusebox schreef op 04 november 2002 @ 18:20:
oh my god wat een lelijke screenshots.... lijkt wel een spel uit 96 ofzo
Mja bij velen zijn de graphics veel beter. De persoon in kwestie heeft gewoon brakke detaillering

• GerriT
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:32

GerriT

Dusss......

Het is inderdaad een zeer, zeer matig spel :(

Ik heb er enorm naar uit gekeken, maar de gameplay is echt om te janken :'( en over het realisme nog maar te zwijgen. Toch zonde van die drie lege cd'tjes.

Nu maar wachten op CMR 3 ! :)

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

Kan iemand mij dan ff uitleggen wat dit spel minder is als cmr 2 dan :?

Verwijderd

Kijk, ik heb het ook al ergens anders gezegd. De rijervaring met dit soort games is erg persoonlijk. De een vind dat het lekker rijdt, de ander vind het maar niets. Proberen is legaal meestal niet mogelijk, daarom is een demo van een spel zo belangrijk. En deze is er dus nog niet van deze game. Ik ben een echte race fanaat, vooral F1 maar zeker ook wel liefhebber van dit soort games. Kennen jullie Rally Masters nog? Dat was naar mijn idee nog eens een lekker gooi en smijt spel. Deze doet daar zeker niet voor onder. De graphigs zijn erg goed en vlijmscherp, de wagens goed gedetailleerd, de verschillende proeven zijn gevarieerd. Ik mis alleen de rijpositie in de auto (cockpit view). Ben of was je liefhebber van Rally Masters dan zal deze game je zeker aanspreken.

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

Die view mis ik ook inderdaad... Ik rij nu met de Far Chase camera :)

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28
ff snel vraagje tussendoor :)

chello heeft toch geen download limit ?

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

STIMPPYYY schreef op 04 november 2002 @ 21:38:
ff snel vraagje tussendoor :)

chello heeft toch geen download limit ?
Nee :>

• Speedy
Bevalt me nog best ook dat spel zelfs na een paar dagen spelen :)

Wordt wel steeds moeilijker, zit nu in die 3e categorie met die oude bakken ... dat is nog flink aan trappen zeg en ze rijden als een vadoek. En dat ijsracen is vrij orgineel vind ik, echt beheerst gas geven :)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 November 2002 @ 16:47:
[...]

Hmm vind dit erg vreemd

ik heb gemiddeld 45FPS alles op high staan 2xAA aan en 16x aniso aan (performance) moest alleen geluid niet op hardware zetten maar dat kan aan mijn sound drivers liggen

xp2200
ati r9700 (6093)
512mb pc2700
sb audigy

Als je last hebt van stotteren in de game probeer dit eens
http://www.tommti-systems...efile_3danalyzer-v162.exe is een tool die goed werk om de stotter om de 2a3 seconde weg te halen :) werkt echt super

alleen maar vinkje aanzetten van remove stutter
staat meer uitleg over op www.rage3d.com

dit is alleen voor ATI en XP geloof ik

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
ZO voor de mensen die nog of haast niets van deze game hebben gezien hier even een paar foto's

PS dit is genomen op 1600 @ 32 in MID

[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Rally01.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Rally02.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Rally03.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Rally04.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Rally05.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Rally06.jpg[/img]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-01 09:46
_Administr8or_ schreef op 03 November 2002 @ 18:06:
[...]

of zou dat ook gedeeltelijk kunnen komen omdat het een slechte port is...

:?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

spel draait super bij mij maar..tja..kweethet niet.. het racen voelt niet echt lekker aan :( autos lijken heel licht.. besturing is beetje simpel.. voelt niet zoals bijv. colin mcrea :)

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Zo hier nog een paar mooie PICs van een downhill

[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/RALLY07.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/RALLY08.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/RALLY09.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/RALLY10.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/RALLY11.jpg[/img]

PS hij draaid hier gewoon lekker helemaal vol open ..

OK heel af en toe een hapering nu maar dat is te doen :)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Speedy
Iemand al gelukt zo'n race te winnen in die laatste klasse op die bergen? Die ijsrace daar won ik zo, maar met die bergrun lig ik hopeloos achteraan :(

Flickr | Lego collectie

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2025
het lukt mij al niet op in career mode de 2e race te winnen
dat is op het ijs echt klote rijden is dat
maar hij draaide niet helemaal vloeiend dus ik zal straks de view distance een verminderen en het dan nog eens proberen

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
joostve schreef op 21 January 2003 @ 13:28:
het lukt mij al niet op in career mode de 2e race te winnen
dat is op het ijs echt klote rijden is dat
maar hij draaide niet helemaal vloeiend dus ik zal straks de view distance een verminderen en het dan nog eens proberen
ik zou de view distance niet veranderen...........dit maakt het rijden alleen maar moeilijker omdat je dan niet zo ver vooruit kunt kijken/denken. Je kunt beter andere (onnodige) franjes uitschakelen, bijvoorbeeld antialiasing of bumpmapping ofzo. of een lager texturedetail.

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 10:11:
spel draait super bij mij maar..tja..kweethet niet.. het racen voelt niet echt lekker aan :( autos lijken heel licht.. besturing is beetje simpel.. voelt niet zoals bijv. colin mcrea :)
Hier precies hetzelfde.

Ik heb de details en zo op high gezet en de resolutie op 800x600 gelaten. Werkt perfect, maar net als je zegt. De besturing is niet zo fijn als de CMR serie. Zonde eigenlijk, want het ziet er zo mooi uit.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:09
spel loopt contineu vast hiero :'(

• joostve
ik vind de besturing en wegligging wel erg kut
soms heb ik het idee dat het spel versneld draait

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

El_Quedro

Pininfarina

hmmm..

Ik heb het spel ook gespeel (AMD Athlon 1400, Geforce 2 MX 64 mb.) en ik moet zeggen.. De screens die ik op het internet zag, en het feit dat ik 3 cd's van het spel in mijn handen had dacht ik echt van "Wh000t.. dit lijkt me echt vet".. nadat er 1.7 gb op je HD is geinstalled en je een race start, en je geeft 1x gas, toen kwam er toch een ***-geluid uit die auto's :( en het sturen en het acceleren ging ook veel te hard, trouwens, ik hoefde niet eens te remmen, ik gooide die auto's gewoon een paar versnellingen terug en het remde net zo hard af... toen maar weer CMR 2 geinstalled.. gaaf geluid, ploffende uitlaten en driftend de bochten door (als je vaak genoeg geoefend heb :P )

• joostve
vinden jullie het spel soms ook zo moeilijk
in career mode gaan de eerste challenges nog wel maar het 2e challenge op ijs is vrijwel onhaalbaar ik heb ook het idee dat de computer vals speelt

• Zamorano
  • Niet online
Wat zonde van zo'n veelbelovend spel zeg.
Zoeven ff gespeeld maar het is nog meer arcade dan de CMR-serie.
Stages zijn veel te kort. Physics om te huilen en geluid heel middelmatig.
En ik heb niet uitgebreid gezocht maar geen cockpitview hoorde ik?
..zonde.

Helaas nogsteeds geen opvolger van Rally Champ'ship 2000

• joostve
het enige klote aan dit spel vind ik de besturing en wegligging
verder ziet het er geweldig uit

• Zamorano
  • Niet online
Dat het er geweldig uit ziet vind ik veel minder belangrijk.
Na 2 weekjes spelen ben je meestal wel gewend aan de graphics en valt t toch niet meer op.
De besturing is veel te makkelijk, met 1 hand aan het stuur kun je rustig alle bochtjes door. De FF vind wel erg zwak ook. Hoe de AI is heb ik nog niet goed kunnen uitproberen maar de auto onder controle houden is iig erg makkelijk.

Verwijderd

Waarom is het zo dat racegames tegenwoordig nooit meer een 1st person view met dashboard hebben? NFS had het tot HP2, maar HP2, PGR, GT3, en RSC hebben het allemaal niet meer. Is dat uit of zo? Vond het altijd wel tof om m'n stuur te kunnen zien.

• kNarf_
  • Laatst online: 04-09-2024
Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 12:56:
Waarom is het zo dat racegames tegenwoordig nooit meer een 1st person view met dashboard hebben? NFS had het tot HP2, maar HP2, PGR, GT3, en RSC hebben het allemaal niet meer. Is dat uit of zo? Vond het altijd wel tof om m'n stuur te kunnen zien.
Je noemt alleen maar arcadegames en die hebben sowieso bijna nooit een dashboard view. NFS wel, maar dat laatste deel is nog meer arcade dan voorgaande delen, dus eigenlijk niet zo vreemd dat die geen dashboards heeft.

Voor echt mooie cockpits waarin je ook naar links en rechts kunt kijken moet je racesims hebben zoals GPL, Nascar2002 en F1-2002 (mods)

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:15
Ik vind het spel an sich wel erg gaaf maar er zijn wel een paar dingen waar ik me aan erger:

1) Met stip op 1, als je ook maar een beetje probeert af te snijden of IETS te ver van de track komt gaat ie automatisch je auto resetten zodat je weer netjes op de weg staat :(
Tering zeg, daar heb ik zelf wel een knopje voor , als ik een toeristische route wil nemen moet ik dat toch f*** zelf weten!! Bah

2) Ik heb 2 force feedback stuurtjes, 1 Thrust (met ferrari logo, het meest gave stuurtje) en een MS FF stuurtje. Guess what, de FF met het Thrust stuurtje is om te huilen en heeel raar, met het MS stuurtje doet ie het wel goed. Maar ok, ik heb tenminste FF nu.

3) Sommige levels hebben extreem veel stenen langs de kant van de weg, wat een narigheid zeg, zelf een klein rot kiezeltje zorgt ervoor dat je auto een driedubbele salto achterover met 45 graden schroef gaat uitvoeren. :(

Als dergelijke narigheden gebeuren hebben mijn vingers de Alt F4 ERG snel gevonden.

Grafisch is het spel wel mooi maar wel te zwaar, met p4 2.7 met Leadtek 4600i is het maar net goed @ 1024*768 en 32 bit met alles aan.

• Zamorano
  • Niet online
k heb toch nog ff zitten spelen omdat ik rally-spellen gewoon heel erg gaaf vind maar OMG wat is dit spel slecht.

de FF voelt gewoon alsof je over een casseien-weggetje rijdt, of je nou over ijs of grind of asfalt rijd (maar misschien verschilt dit per stuurtje als ik de post boven me zo lees).
Dit is de NFS-HP2 onder de rallyspellen, echt een butt-spel. Over de physics hoef ik het niet te hebben want dit is echt 100% Arcade.

De framerates zijn ook idd niet echt lekker dus aan die mooie graphics heb je ook weinig tenzij je een R9700 hebt misschien.

Ik heb t meteen weer gedeinstalleerd, dit is me niet eens 3 CD-R'etjes waard.
Hopen dat CMR3 beter word, al is dat eigenlijk niet zo moeilijk.

• Red devil
DeLaVega schreef op 29 januari 2003 @ 17:42:
k heb toch nog ff zitten spelen omdat ik rally-spellen gewoon heel erg gaaf vind maar OMG wat is dit spel slecht.

de FF voelt gewoon alsof je over een casseien-weggetje rijdt, of je nou over ijs of grind of asfalt rijd (maar misschien verschilt dit per stuurtje als ik de post boven me zo lees).
Dit is de NFS-HP2 onder de rallyspellen, echt een butt-spel. Over de physics hoef ik het niet te hebben want dit is echt 100% Arcade.
Idd, dat verschilt. Wat ook zo irritant is (maar eigenlijk alleen maar realistisch) dat de wagens op gravel enzo veel meer doorslippen en minder grip hebben dan op een asfaltweggetje. Beetje naar, dan moet je steeds veel minder gas geven en eerder de bocht indraaien.

En je raadt het al, NET na elke bocht waar je dus 0% grip hebt liggen weer een hoop keien waar je bijna gegarandeerd tegen aan slaat.

• Zamorano
  • Niet online
Red devil schreef op 30 January 2003 @ 10:54:
[...]

Idd, dat verschilt. Wat ook zo irritant is (maar eigenlijk alleen maar realistisch) dat de wagens op gravel enzo veel meer doorslippen en minder grip hebben dan op een asfaltweggetje. Beetje naar, dan moet je steeds veel minder gas geven en eerder de bocht indraaien.

En je raadt het al, NET na elke bocht waar je dus 0% grip hebt liggen weer een hoop keien waar je bijna gegarandeerd tegen aan slaat.
Nou het realisme is toch heel ver te zoeken hoor, doorslippen is uberhaupt veel te kort, en de verschillen op de diverse ondergronden zijn ook veel te klein.
Ik snap ook niet dat iedereen tegen die keien aanknalt, de besturing is zo ontzettend simpel. Zelfs op normal difficulty kun je de stages met 10-20 sec verschil winnen.
CMR mag dan ook redelijk arcade aanvoelen, het racet veel lekkerder, je hebt toch het gevoel dat je moet werken in die auto.

• Red devil
DeLaVega schreef op 30 januari 2003 @ 14:03:
[...]

Ik snap ook niet dat iedereen tegen die keien aanknalt, de besturing is zo ontzettend simpel. Zelfs op normal difficulty kun je de stages met 10-20 sec verschil winnen.
Tja, als ik mijn FF uitzet gaat alles ook veel makkelijker.

• Zamorano
  • Niet online
Red devil schreef op 30 January 2003 @ 14:51:
[...]

Tja, als ik mijn FF uitzet gaat alles ook veel makkelijker.
Hmm die FF vind ik geen excuus, ik rijd ook met FF. Misschien heb je m iets te zwaar staan.

• Tonton
  • Laatst online: 29-12-2025
wat verschrikkelijk slecht! CMR2 geeft je veel meer het idee dat je aan het rijden bent. Hoe de auto hier ook in de omgeving staat, het lijkt wel plaatje over plaatje
Jammer had hier meer van verwacht, maar wachten dan op CMR3

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:00
Ik vind hem vet! CMR2 is al zo goed als bejaard dus was wel toe aan een nieuw race gamepje. Besturing is af en toe wel irri (zeker met stenen op DE punten waar iedereen eruit vliegt) maar grafisch is ie nog onovertroffen. Eens zien wat CMR3 gaat doen als ze hem ooit op de PC uitbrengen.... :)

• Speedy
DeLaVega schreef op 30 januari 2003 @ 14:03:
[...]

Nou het realisme is toch heel ver te zoeken hoor, doorslippen is uberhaupt veel te kort, en de verschillen op de diverse ondergronden zijn ook veel te klein.
CMR mag dan ook redelijk arcade aanvoelen, het racet veel lekkerder, je hebt toch het gevoel dat je moet werken in die auto.
Respect als jij die bergrun's in het laatste level nog met 20 sec voorsprong haalt en ook nog is je FF aan hebt! Heb je wat tips? Want tot dan heb ik alles bijna wel gewonnen, maar die berg runs lukten niet ... dus zit nog met een niet uitgespeeld spel :)

Flickr | Lego collectie

• Zamorano
  • Niet online
TAG_Speedy schreef op 02 februari 2003 @ 17:29:
[...]

Respect als jij die bergrun's in het laatste level nog met 20 sec voorsprong haalt en ook nog is je FF aan hebt! Heb je wat tips? Want tot dan heb ik alles bijna wel gewonnen, maar die berg runs lukten niet ... dus zit nog met een niet uitgespeeld spel :)
LOL nee die laatste levels heb ik niet gedaan. :)
Na een stuk of 5-6 rally's had ik het wel gehad en heb het hele spel gedeinstalleerd. Dit is zeker 1 van de slechtste racespellen die ik ooit heb gespeeld. Zelfs met NFS kun je meer lol hebben.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:00
Maar NFS is weer geen rally game, dus dat vind ik een kromme vergelijking.... :)
Pagina: 1