Toon posts:

Sneuvelen Seagates met zwart rubber vaak?

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop dus nu een tijdje stage bij een bedrijf. En het valt mij op dat er vaak seagates sneuvelen met van dat zwarte rubber eromheen.
Het zijn altijd schijven van de U-serie (U5, U10, U8 enz...), is dit toeval of zijn dit gewoon drama-dingen?

Verwijderd

Puur toeval, ik ken een aantal mensen met die zogenaamde "badpakschijven" :p en heb em zelf ook. Geen enkel probleem, prima disk.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

U-series staat erom bekend om uitermate betrouwbaar te zijn...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

Moartn schreef op 01 november 2002 @ 13:28:
U-series staat erom bekend om uitermate betrouwbaar te zijn...
en traag :/

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:00

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb zo'n schijfje in m'n server hangen, en die staat nu al meer dan een jaar 24/7 aan ofzo..
Nog steeds is de schijf erg stil zelfs..

Puur toeval dus.

Verwijderd

pas een test gelezen over de btrouwbaarheid van HDD, het bleek de oude schijven bleven vaak het langst werken. naast de leeftijd, was ook het aantal rpm van belang.

nu de gerantie op HDD's is verkort door een aantal leveranciers en is toegegeven dat een IDE disk niet bedoeld is om continu belast te worden is het zeer aan te raden om niet zo maar het nieuwste van het nieuwste te kopen.

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 21:48
Seagate staat erom bekend om z'n houdbaarheid en ontzettend lage uitval, samsung ook trouwens

je moet eens weten hoe warm je die dingen kan laten worden, en dan nog gewoon werken, Ik ben zelf niet een voorstander van de U Serie 6, maar de Barracuda IV of de nieuwe V serie is gewoon perfect

Verwijderd

Van die badpakserie heb ik er ook een paar, prima betrouwbaar

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-03 23:35
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 13:34:
pas een test gelezen over de btrouwbaarheid van HDD, het bleek de oude schijven bleven vaak het langst werken. naast de leeftijd, was ook het aantal rpm van belang.

nu de gerantie op HDD's is verkort door een aantal leveranciers en is toegegeven dat een IDE disk niet bedoeld is om continu belast te worden is het zeer aan te raden om niet zo maar het nieuwste van het nieuwste te kopen.
Overdrijven is ook een vak ;)

>> ---- IBM 8088 ---- 5 Mhz ---- 64 kb Mem ---- 5.25 disk drive ---- yeah ---- <<

Verwijderd

Topicstarter
Ze zitten bijna altijd in die fujitsu siemens systemen (scenic, scaleo enz...), en we krijgen nogal veel terug (in verhouding van andere schijven). Mijn collega's zijn er ook niet echt over te spreken (ze noemen het schuurpapier).

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nee zo vaak sneuvelen die schijven bij ons niet. Ik heb zelf alleen maar maxtors en die zijn in mijn smaak een stukje sneller als seagates maar dat boeit nu even niet.

Seagate ooit een baracuda 2 gehad alleen maar ellende en hoor over de nieuwe 4 en 5 series niets anders dan goeds.

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• JvdBosch
  • Laatst online: 24-03 12:47
Ik heb er ook laatst twee gekocht op een vlooienmarkt (20 en 40Gb). Een spint op en de ander niet, maar beide worden niet herkend. Warranty status zegt dat ze via een reseller of zo zijn geleverd en dat ik bij hun terecht moet (compaq oid).
Weet iemand een manier om te achterhalen waar ik garantie moet claimen?

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Verwijderd

heb laats een barracudcuda IV 20g gekocht werkt perfect en stil ook ;)
maar hem hem nog even op een ata 33 kabel lopen dus :Z :Z

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2025
heb een U6 loopt als een trein wel wat trager dan Maxtor maar fokking stil

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:23
Sommige mensen geven wat meer om betrouwbaarheid als altijd de hoogste benchmarkscores..... :)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dominator schreef op 01 november 2002 @ 20:19:
[...]

Sommige mensen geven wat meer om betrouwbaarheid als altijd de hoogste benchmarkscores..... :)
K heb zelf ook een seagate U-serie "badpak" :P Is een 80 gig 5400 rpm schijf. Hij zit nu ongeveer voor 60 van de 80 gig vol ofzo. Van de zomer werd hij met kast dicht zonder fans over de 50 graden.... Nu met kast dicht en fan eronder 40 :) Even attobench tijdens Windows en alle randapps aan:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~venro108/GoT/atto_badpak.jpg

Lang niet zo slecht, hij zit best vol en is redelijk gefragmenteerd :)

• smvs
  • Niet online
Ik heb zo'n schijfje in m'n server hangen, en die staat nu al meer dan een jaar 24/7 aan ofzo..
Nog steeds is de schijf erg stil zelfs..

Puur toeval dus.
omdat die van jou het blijft doen is het niet meteen een betrouwbare schijf he. bovendien is 24/7 draaien veel beter voor welke schijf dan ook dan vaak aan en uit zetten.

mijn ervaringen met seagate u-series zijn ook uitermate slecht. daar kwam ik pas laat achter omdat de meeste crash gevalletjes pas na een jaar ofzo kwamen.

die schijven zijn traag en vallen bij bosjes uit. echt een ramp. ik heb ook niet het idee dat ze uberhaupt bedoeld zijn voor computergebruik. tegenwoordig worden ze volgens mij ook meer getarget op set top boxes etc. zit er in de x-box ook geen u-series?

de cuda ata II is idd ook een totale disaster. gek genoeg is de cuda ata I wel best goed, terwijl hij bijna identiek is aan de ata II (maakt meer herrie en sneller seektime, maar tragere data doorvoer. volgens mij is de firmware van de ata II gewoon fout geprogrammeerd ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
smvs schreef op 01 november 2002 @ 21:34:
[...]

omdat die van jou het blijft doen is het niet meteen een betrouwbare schijf he. bovendien is 24/7 draaien veel beter voor welke schijf dan ook dan vaak aan en uit zetten.

mijn ervaringen met seagate u-series zijn ook uitermate slecht. daar kwam ik pas laat achter omdat de meeste crash gevalletjes pas na een jaar ofzo kwamen.

die schijven zijn traag en vallen bij bosjes uit. echt een ramp. ik heb ook niet het idee dat ze uberhaupt bedoeld zijn voor computergebruik. tegenwoordig worden ze volgens mij ook meer getarget op set top boxes etc. zit er in de x-box ook geen u-series?

de cuda ata II is idd ook een totale disaster. gek genoeg is de cuda ata I wel best goed, terwijl hij bijna identiek is aan de ata II (maakt meer herrie en sneller seektime, maar tragere data doorvoer. volgens mij is de firmware van de ata II gewoon fout geprogrammeerd ofzo)
Hoe kom jij aan deze informatie? Werk jij ook bij een bedrijf waar die schijven zoveel uitvallen? En zitten die schijven dan in Merk PC's of zelfgebouwde?
ff wat duidelijkheid...

• smvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 22:17:
[...]

Hoe kom jij aan deze informatie? Werk jij ook bij een bedrijf waar die schijven zoveel uitvallen? En zitten die schijven dan in Merk PC's of zelfgebouwde?
ff wat duidelijkheid...
ik werkte bij een pc zaak waar we heel wat u-series verkocht hebben waarvan er dus heel wat naar de kloten gegaan zijn. en die schijven waren onderdeel van zelfbouw pc's.

na ons seagate uitstapje (dit was tevens het cuda ata II tijdperk) zijn wij toen weer overgegaan op maxtor, toentertijd iets duurder, maar wel erg goed.

daarna kwam maxtor met de quantum modellen (540x, 740x) en was dat ook niet meer wat het geweest was.

nu heeft maxtor weer eigen schijven ontworpen, bijv de dm plus 8 en 9, eens kijken of die beter zijn.

dat laatste was een beetje offtopic.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 16:19
JvdBosch schreef op 01 november 2002 @ 17:54:
Ik heb er ook laatst twee gekocht op een vlooienmarkt (20 en 40Gb). Een spint op en de ander niet, maar beide worden niet herkend. Warranty status zegt dat ze via een reseller of zo zijn geleverd en dat ik bij hun terecht moet (compaq oid).
Weet iemand een manier om te achterhalen waar ik garantie moet claimen?
Wegpleuren... OEM disks moeten via HP, Compaq of wie-dan-ook dat ding gekocht heeft geregeld worden.
En dan alleen met factuur, en met het bijbehorende systeem. Daarnaast maar 1 jaar vaak, ipv 3 jaar wat toen normaal was voor hd's (afgekochte shit)

Verwijderd

Topicstarter
smvs schreef op 02 november 2002 @ 01:37:
[...]

ik werkte bij een pc zaak waar we heel wat u-series verkocht hebben waarvan er dus heel wat naar de kloten gegaan zijn. en die schijven waren onderdeel van zelfbouw pc's.

na ons seagate uitstapje (dit was tevens het cuda ata II tijdperk) zijn wij toen weer overgegaan op maxtor, toentertijd iets duurder, maar wel erg goed.

daarna kwam maxtor met de quantum modellen (540x, 740x) en was dat ook niet meer wat het geweest was.

nu heeft maxtor weer eigen schijven ontworpen, bijv de dm plus 8 en 9, eens kijken of die beter zijn.

dat laatste was een beetje offtopic.
Persoonlijk vind ik maxtor bagger, ze maken teringveel herrie en fikken in je klauwen weg zo heet worden ze (zelf kleine schijfjes als 6,4 gig).
(wel een beetje offtopic)

• smvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 12:49:
[...]

Persoonlijk vind ik maxtor bagger, ze maken teringveel herrie en fikken in je klauwen weg zo heet worden ze (zelf kleine schijfjes als 6,4 gig).
(wel een beetje offtopic)
nou ja ik heb gewoon de beste ervaringen qua uitval met maxtor. tot voor kort dus. het begint een beetje slechter te worden. dus de zaak waar ik werkte is grotendeels overgegaan op o.a. samsung en wd. en nu maxtor weer eigen modellen heeft ook weer maxtor dus.

Verwijderd

Maxtor heet worden ? mmm valt reuze mee... heb je ze in een oven hangen ... ik heb hier 2x 40GB 7200rpm schijven van maxtor in stripe set in een servertje hangen. Deze worden misschien iets meer dan handwarm ... in een andere Pc hangt een 30 GB 7200RPM deze wordt iets warmer maar valt wel mee ... je moet er gewoon voor zorgen dat je schijven niet te dicht op elkaar hangt en dat er airflow in de kast aanwezig is. Maar dat geldt voor elke schijf. O, ja ik heb ook nog een 10GB en een 15GB 7200RPM Maxtor schijfje deze worden al helemaal niet warm daar heb ik zelfs de koelfannetjes van verwijderd omdat deze meer lawaai maakten dan dat ze de schijven koelden.

Verwijderd

nou, Maxtor heb ik niet al te veel vertrouwen in. Mijn 30gig 7200rpm Maxtor is binnen een jaar kapot gegaan. Wel nieuwe gekregen. Een tijd later toen me broertje zijn pc kocht (met Maxtor 20gig 5400rpm) was de schijf ook binnen een half jaar kapot. Weer een nieuwe gekregen, dat wel. Nu heb ik gisteren 2 80gig IBM schijven gehaald, kijken hoe dat bevalt :) De tests van de 120GXP waren iig goed :) beter dan Seagate. Maxtor, tja, veel vertrouwen is er niet meer... maarja, elke schijf kan kapot he!
Pagina: 1