[Win2K] Hoe een aparte netwerk login realiseren?

Pagina: 1
Acties:

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:26

arnova

weet veel, maar niet alles

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem: Ik op mijn werk de Win98 werkstations gaan vervangen door Win2K. Omdat ik geen PDC heb (en wil) wilde ik Win2K zo configureren dat hij de optie "Always logon as administrator". Het probleem hiervan is echter wel dat als je netwerk drives mapt dat Win2K na het opnieuw opstarten altijd de user gebruikt voor nieuwe netwerk verbindingen waarmee de mapping ook gemaakt is. Dwz Win2K vraagt alleen om een password en gaat ervan uit dat je altijd dezelfde netwerk user bent. Wat ik dus zou willen is dat (net als bij Win98), Win2K om zowel een netwerk username als password vraagt. Kan dit? En zo niet, heeft iemand dan nog een idee hoe ik dit op een andere manier kan oplossen?

ESP PV-Boiler Controller https://github.com/arnova/pvboiler

Verwijderd

Heb hier ook een hele tijd naar gezocht (ivm AS400) maar heb niks gevonden zou ook graag een antwoord willen hebben.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

/user icm je net use commando's:

net use x: \\server\share /user:username

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• arnova

arnova

Topicstarter
Daar heb ik ook aan gedacht ja maar waar laat je een user dan zijn username invullen?

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:11
misschien een idee om de netwerk users en de lokale users gescheiden te houden. Zodat de lokale users geen netwerk rechten hebben en ze elke keer als ze het netwerk querien ze er mee geconfronteerd worden.

Of begrijp ik het nou verkeerd?

Tierelier

• arnova

arnova

Topicstarter
JorisdeKloris schreef op 01 november 2002 @ 13:44:
misschien een idee om de netwerk users en de lokale users gescheiden te houden. Zodat de lokale users geen netwerk rechten hebben en ze elke keer als ze het netwerk querien ze er mee geconfronteerd worden.

Of begrijp ik het nou verkeerd?
Die hou ik toch ook gescheiden? Maar volgens mij begrijp jij mij niet helemaal: ik heb op elk werkstation maar 1 lokale user (administrator), dus elke fysieke gebruiker gebruikt hetzelfde account. De gebruiker zou daarom ook alleen voor het NETWERK moeten kunnen inloggen (user/pass).

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:11
Zijn de wachtwoorden hetzelfde van de netwerk Admin en de lokale admin?

Tierelier

Verwijderd

wil je dat wel, dat iedereen admin is :?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

*zucht* Je doet al een netwerk login, automatisch als administrator. Dat dat niet werkt mag duidelijk zijn. Die login geld ook als netwerk login.

Wat jij wil, is dat elke user zijn eigen login gebruikt, en toch admin rechten lokaal heeft. Om dit te doen moet je de logins van de gebruikers op ELKE win2K bak aanmaken, en vervolgens die users lokaal als admin zetten.

Forget your fears...
...and want to know more...

• arnova

arnova

Topicstarter
Aetje schreef op 01 november 2002 @ 16:24:
*zucht* Je doet al een netwerk login, automatisch als administrator. Dat dat niet werkt mag duidelijk zijn. Die login geld ook als netwerk login.

Wat jij wil, is dat elke user zijn eigen login gebruikt, en toch admin rechten lokaal heeft. Om dit te doen moet je de logins van de gebruikers op ELKE win2K bak aanmaken, en vervolgens die users lokaal als admin zetten.
En daar heb ik dus juist geen zin in: ik wil een image op de bak kijlen en klaar zijn. En dat iedereen admin is: dat is juist de bedoeling in onze werkomgeving.

Maar is er niet 1 of andere registry hack waarmee je nog wat kan veranderen? Of is misschien (een rare gok, maar goed) de Home Edition wel geschikt? Ik ken de Home Edition van Win2K helemaal niet maar misschien dat die juist NIET multi-user is (ala Win98) waardoor ik misschien toch kan krijgen wat ik wil....?

• Spaceman Spiff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Is het niet makkelijker om alles open te zetten voor 'everyone', dan kan iedereen en alles er 'gewoon' bij.

Het 'nadeel' voor jou is dat Win2000 geschreven is voor NT netwerken.
Als je een PDC neerplant ben je meteen klaar en werkt het volgens de 'standaards'.
Ik begrijp dat je geen PDC wil, maar dat maakt het echt een stuk makkelijker.

• arnova

arnova

Topicstarter
Ok maar het open zetten voor everyone betekent dat je "Everyone" ook administrator right moet geven dus dan kun je net zo goed als administrator inloggen.

Nog steeds geen mensen die andere ideeen hebben?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ja. Een image maken van een bak die je installed hebt zoals ik eerder heb uitgelegd, en die image op elke bak zetten (als het dezelfde machines zijn -> no problem. Wel ff de netwerknaam wijzigen na install)

Forget your fears...
...and want to know more...

• MichielioZ
  • Laatst online: 27-05 17:06
Met win2k kan je toch ook een netwerk-distributie maken in een bepaalde folder...
Volgens mij kan je dan met 1 file bepalen dat elke computer een verschillende user is, of zit ik nou echt aan heel andere dingen te denken ?
Ik heb dit gezien toen ik een "unattended install" wilde maken... misschien als je daarop zoekt (en ik heb 't over 't juiste onderwerp ;)) dat je dan iets vind erover ?

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

• arnova

arnova

Topicstarter
Aetje schreef op 03 november 2002 @ 00:51:
Ja. Een image maken van een bak die je installed hebt zoals ik eerder heb uitgelegd, en die image op elke bak zetten (als het dezelfde machines zijn -> no problem. Wel ff de netwerknaam wijzigen na install)
Maar dat is dus niet handig. Ik werk op een universiteit waar elk jaar weer een heleboel mensen weg gaan cq. bij komen en dan zou je telkens al die usernames moeten updaten en dat zie ik niet zo zitten.

Verwijderd

Je kunt met Tweakui 1.33 wel wat dingen doen.

Bij het tabblad "paranoia" kun je een vinkje zetten bij "Clear Last User at logon"

Dat moet volgens mij al voldoende zijn :)

• arnova

arnova

Topicstarter
Dat gaat volgens mij niet werken want die optie is om de NT loginnaam te wissen (als het hetzelfde betekent als onder NT4) en dus NIET de netwerk loginnaam.

• arnova

arnova

Topicstarter
Ik ben maar weer eens verder gaan kijken naar dit probleem en heb een gedeeltelijke oplossing gevonden:

Door het zetten van een link (bv. netmount.lnk) in Start Menu\Startup\ welke wijst naar bv \\server\user_home_dir dan vraagt Windows 2000 wel om een username EN password.

Er kleeft echter nog 1 nadeel aan (en dat wil ik ook nog graag opgelost hebben), door dit commando wordt automatisch ook de netwerk folder geopend in window en dat wil ik toch liever niet.

Ik ben dus op het juiste spoor (volgens mij) maar weet iemand hoe ik dit schoonheidsprobleempje kan oplossen?

Pagina: 1