[MS Word] Hoe koptekst niet afdrukken *

Pagina: 1
Acties:
  • 759 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johu
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-01-2024
Ik ben in MS Word een sjabloon aan het maken.

Nu wil ik afbeeldingen invoegen (o.a. de "koptekst" inclusief het bedrijfslogo) die hij wel moet weergeven tijdens het typen op de pc, maar NIET mag afdrukken !

Reden:
Om het document te printen gebruik ik n.l. voorbedrukt papier. Maar als ik het b.v naar een PDF-writer stuur wil ik dat de logo's WEL in het document komen.

?? Weet iemand hoe je dit voor elkaar kan krijgen ??

Of moet ik dan de PDF-writer zelf ook nog weer een eigen sjabloon laten gebruiken met daarin de afbeeldingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kappie

Tell me your secrets...

Wat je kan doen is het logo niet zwevend maken. Dan wordt het zien als een teken. Dan kan bij lettertype aangegeven dat het een hidden text moet zijn. Bij de opties geef je dan weer aan dat hij de hidden text niet mag printen maar wel weergeven op het scherm. Nadeel is dat positioneren moeilijker gaat om dat sleur&pleur niet werkt. Door het in een transparant tekstvak te plaatsen heb je dat ook opgelost.

Je kan het ook oplossen door het een of ander te programmeren in VBA. Bij een nieuw document kan hij vragen om een logo en die dan invoegen of niet.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik maak de topictitel even af. En ik heb verder niets toe te voegen aan Kappie dus ik zal het houden bij deze offtopic reactie :o

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)