(oude) Philips versterker>aansluit pluggen

Pagina: 1
Acties:
  • 733 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-12 13:11
De good old Philips versterker van mijn ouders mag dit weekend dienst doen op een feestje, nu zie ik vandaag tot mijn schrik dat er aparte luidspreker uitgangen opzitten. Het gaat om een plugje met een platte kant van ongeveer 0.5cm lang en een rond pinnetje zo dus . | (maar dan het puntje halverwege denken). Weet iemand hoe deze plugjes heten en of ze nog te koop zijn. Want zo de luidspreker kabel erin stoppen lukt niet goed (teveel speling).

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-12 19:17

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Kan ze bij iedere elektro boer halen en het zijn geen bijzondere pluggen. gewoon even vragen en ze weten het wel.

PGEQRZEM

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:37
Dit zijn DIN-pluggen en ja, ze zijn nog gewoon te koop!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Yeah die versterkers heersen... Tenminste, ik had ook ooit zo'n ding en die was best goed, zo'n hele brede platte, met een tuner er in enzo... was wel Duits, alle tekst op de knoppen was Duits :( Maar hij deed het wel goed :) Je kunt overigens ook gewoon de kabels van de boxen zo in de gaatjes stoppen hoor, plak ze anders vast met een stukkie tape ofzo...

@ musicfreak : Het is GEEN din ... dat kan ik je wel vertellen !

Mother, will they like this song?

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:24
Had ik ook. Je kunt ook gewoon de draadjes erin douwen en ff aftapen, dan werkt het ook hoor.
Je moet alleen wel ff kijken welk draadje in welk gaatje :o (LOL)

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:02
Die stekkertjes heten luidsprekerpluggen en die kan je overal halen, zelfs bij de bouwmarkt

De pluspool is dat ronde pennetje en de platte is de minpool.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-12 22:00
Yup die heb'k ook zitten op m'n Philips versterker (een 702, welke heb jij?), en hij is inmiddels 30 jaar oud (van m'n pa :) ), maar hij doet het nog goed genoeg om aan m'n pc te hangen :p

En die stekkers kun je idd gewoon bij de elektrowinkel halen. (Denk zelfs dat ze ze bij de gamma hebben :) )

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-12 13:11
Ik heb de pluggen idd gevonden :) en het werkt nog ook! Er zit in dat ding echt wel veel vermogen (op 1/3 van het totaal volume blaast hij er een miniset van 2x100watt er al uit). Het exacte type nummer weet ik niet. Maar het is een alu kast met aan de voorkant (licht)groene ledjes en zonder ingebouwde tuner.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
sigma01 schreef op 01 november 2002 @ 16:46:
Ik heb de pluggen idd gevonden :) en het werkt nog ook! Er zit in dat ding echt wel veel vermogen (op 1/3 van het totaal volume blaast hij er een miniset van 2x100watt er al uit). Het exacte type nummer weet ik niet. Maar het is een alu kast met aan de voorkant (licht)groene ledjes en zonder ingebouwde tuner.
dan zijn t vast van die fake 25 watt speakers die op 2 cm klinken als 100 watt lol

trouwens, ik haat die plugjes, die gaan namelijk erg makkelijk kapot

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:35

JdM

Humbled

sigma01 schreef op 01 november 2002 @ 16:46:
Oude PHILIPS shit roeleert, kheb hier een oud barrel van een Marantz staan en die blaft ook nog ontzettend (alleen de verlichting sucks> vlug kapot , maarja das Philips , no flame intended) . Knallen met die amp! _/-\o_ 8)

• Caerbannog
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Caerbannog

Let's make better things.

Ik heb hier een philips F4122. Geweldig! 4 luidspreker uitgangen en analoge VU's. (kwijl) die gebruik ik als versterker voor m'n platenspeler. Stuur t geluid via de tape-out naar m'n pc. Kan ik ook platen opnemen... Het ding heeft tulp en din ingangen. Ideaal om iets van een bandrecorder op te nemen. (ik hoor je denken: wie heeft dat tegenwoordig nog, ik dus. Valt veel geld te verdienen met overnemen op cd....)

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-12 22:00
Radian schreef op 01 november 2002 @ 16:49:
[...]

Oude PHILIPS shit roeleert, kheb hier een oud barrel van een Marantz staan en die blaft ook nog ontzettend (alleen de verlichting sucks> vlug kapot , maarja das Philips , no flame intended) . Knallen met die amp! _/-\o_ 8)
Idd, maar de verlichting is dan ook 't enigste dat een beetje minder is, de rest is best wel leuk :)

Jammer genoeg heb'k geen digicam, maar 'k heb op internet een foto gevonden van iemand die die dingen verzamelt (http://www.geocities.com/fyldige/philipsmuseum01.html)

Het is dus deze: Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/van_leuven/philips2.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door ShadowrunR op 02-11-2002 15:23 . Reden: enkele foutjes... ]

Pagina: 1