Toon posts:

ADSL: wel inloggen geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He, sinds gisteravond kan ik niet meer internetten op mijn computertje. Ik heb adsl basic. Als ik wil inloggen doet hij dat wel, hij laat ook wel zien dat er een verbinding is, maar ik kan echt helemaal niks doen. Een paar uur voordat dit begon heb ik nog gewoon geinternet en niks bijzonders gedaan waardoor dit zou komen.
Wie weet hoe dit komt?

Verwijderd

Toevallig een firewall geinstalleerd???

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, nee :P
Maar daar zou het toch niet aan kunnen liggen? want eerst deed ie het wel...

P.S. Aan m'n provider planet internet ligt het ook niet, want anderen met ook adsl konden wel gewoon internetten gisteravond...

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

Reptile209

- gers -

Welke provider? Welk OS? Toevallig Norton antivirus geinstalleerd (met ingebouwde firewall-achtige meuk...)??

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Virusscanner: Norman Antivirus

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

Reptile209

- gers -

tel. ADSL-helpdesk: 033-4540100 :P

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
:P Maar ik zat misschien te denken dat er iets mis is met m'n netwerk kaart of tcp/ip instellingen.

Enne, m'n apache 2 server doet het ook niet meer, en die hoort het gewoon offline te kunnen doen op localhost...

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Kun je je Default Gateway en DNS-servers pingen?
Hoe zit het met je ip-address? Heb je een keer een release/renew gedaan (commandprompt > ipconfig/release_all > ipconfig/renew_all)?

| Specs Aurora24 | My music |

Verwijderd

Topicstarter
DNS Servers? Volgens mij heb ik die niet, ik gebruik m'n server gewoon om php scripts te testen, en nee dat heb ik nog niet geprobeerd, kan ik nu ook niet doen want ik zit op school achter een computer :P Zal het thuis wel ff proberen.

Enne, met m'n ip adres is volgens mij nix mis, want als ik naar de connection statistieken ga, dan staat mijn eigen ip adres er gewoon en ook het ip adres van planet internet, want hij heeft kennelijk wel gewoon verbinding...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

trace eens www.planet.nl, kijk eens met "ipconfig /all"of ""winipcfg" je DNS servers krijgt toegewezen, wat je IP is en wat je subnetmask is. Kan je de DNS pingen?

Wat voor modem gebruik je? Heb je geen proxy aanstaan? Meestal zit het niet in de lijn, maar in de config of in de koppeling van het kpn IP aan het internetIP.

edit:

Je laatste antwoord lezende: Bel de helpdesk maar :P ( B) )

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx, dat zal ik dan maar ff doen :P

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Ik gok even dat je DNS niet is ingevuld (of dat je bij je internet explorer 'automatically detect internet explorer settings' uit hebt staan.. (-> Tools -> Internet options -> tabblad connections -> lan settings ) Probeer 's je dns handmatig in te stellen ('k geloof dat het 195.121.34 en 195.121.1.66 zijn.)

Ennuh... installeer voor de zekerheid je tcp/ip 's overnieuw.. ;)

Humor moet je serieus nemen

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hoeft je DNS helemaal niet in te vullen...

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
JvS schreef op 01 november 2002 @ 12:18:
Je hoeft je DNS helemaal niet in te vullen...
Hij moet wel gevuld zijn. Dwz of door de provider of door de gebruiker zelf. Aangezien het eerste kennelijk niet werkt, dan de 2e... Het gaat er tenslotte om dat we hem helpen met z'n probleem ;)

Heb je overigens nog iets gewijzigd aan je netwerk??? (iets van een modem hack ofzo??)

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Ik heb geen netwerk hier, enne, die dns settings waren eerst (volgens mij) ook al niet ingevuld. Maareh, ik weet trouwens niet of het wel veel helpt om de helpdesk te bellen, want ik denk niet dat het aan planet internet ligt, aangezien mijn server het ook helemaal niet doet (tijdens het opstarten van windows hoort hij automatisch de server aan te zetten, maar dat doet hij niet, klik ik op start: failed to start server ofzow...

Verwijderd

Sry voor t pushen, maar school is bijna uit en kan dan dus niet meer internetten, maareh, zijn er nog andere mogelijkheden?

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 16:29
Format c: ? ;)

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Doe eens niet zo ongeduldig en ga eerst ZELF eens even kijken. Als het je internetverbinding is die het niet doet, bel je de provider en als het je server is, fix je je server.

Maar net zei je dat je wel in kan loggen, en nu gebruik je ineens een server. Hoe log jij in via een server?

Verwijderd

Ok, het probleem is nu opgelost, enne: ik heb zelf al heel veel gezocht, heb de servicelijn onderhand 10 keer opgebeld, gaf geen oplossing. Enne, zoals al werd gezegd: format c: en win2k er opnieuw op en ik ben weer blij :)

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Denk dat het een winsock fout was:
[rml][ ADSL] Kazaa vern**kt verbinding?!?[/rml]
Zie dit topic helemaal onderaan voor allerlei links mbt tot die fout.
Geval van "wel pingen naar de gateway, maar niet kunnen internetten".
Zal wel ff wat posten een keer als suggestie voor in de I&T FAQ (staat overigens al vermeldt in de NT FAQ, niet uitgebreid maar wel vermeldt :) )

Verwijderd

Hehe, ik kon idd ook pingen maar niet internetten :P

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 09:21
heb ik ook gehad, bij mij bleek mijn modem dood te zijn ;(
Dit is al mijn 3de modempje wat ik heb. Eerst fouten met mijn puter, kreeg toen mijn tweede modem,daarna blikseminslag. Vanaf nu ga ik wat beter oplette :p
Pagina: 1