Voor mijn stage bedrijf moet ik een plattegrond maken van de wijk waar het bedrijf is gevestigd. Deze plattegrond moet vervolgens om de website worden geplaatst. De plattegrond moet helemaal rechten vrij zijn. Waar maken jullie meestal een plattegrond mee?
Gewoon plaatje met origineel pakken. Openen in Adobe Photoshop oid. nieuwe Layer maken boven origineel, beetje overtrekken zorgen dat het niet teveel op het origineel lijkt, originele layer verwijderen. En voila je hebt een rechtenvrij plaatje.
Pwnd
Ik zou heb dan toch echt in Illustrator gaan werken... Daar kun je strakke beziers maken.. in Photoshop kan het wel met paths dacht ik... (daar heb ik geen verstand van, please help
)
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Ik zou hem ook in Illustror maken. Dan kan je hem ook nog schalen als je dat wilt.
Verwijderd
peejnt natuurlijk
ik zou m in flash maken.. dat ziet er mooi rond uit allemaal enzo, ligt aan t bedrijf en de styl van de website
Waar is Illustrator van?
[edit]
Adobe dus
[edit]
Adobe dus
Tijd om bij je baas aan te kloppen voor een nieuw softwarepakketje? 
Welke programma's heb je ter beschikking? (Paint buiten beschouwing gelaten...) dat schiet misschien meer op
Welke programma's heb je ter beschikking? (Paint buiten beschouwing gelaten...) dat schiet misschien meer op
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Zoepnek:
peejnt natuurlijkik zou m in flash maken.. dat ziet er mooi rond uit allemaal enzo, ligt aan t bedrijf en de styl van de website
Dat is enigszins onzin. Een plattegrond is een visuale informatie drager en ook alleen tot dat doel dient deze. Of je een strakke of minderstrakke, retro-style of moderne website hebt doet niet zo heel erg ter zake, als de plattegrond simpel en strak in elkaar zit en goed leesbaar is, heeft deze haar doel bereikt.
Daarvoor kun je vrijwel elk vector-gebaseerd (teken) programma gebruiken zoals inderdaad Adobe Illustrator, Macromedia Freehand of Flash. Veel succes
PS als je hier niet echt ervaren mee bent, er staat in de D-zone van deze maand een interessant artikel over beziers en vector-tekenen.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()