het is de bedoeling dat ik toch parameters mee ga geven aan een onclick event in een div.
de volgende div wordt aan het begin gemaakt
daarna doe ik bij een muisklik het volgende om een menu te bouwen en te tonen
Ik krijg nu mooi het menu te zien. Als ik op borders klik word de functie switchBorders goed uitgevoerd, maar als ik op borders2 klik niet.
Nu het rare als ik de ie5menu div wegschrijf krijg ik het volgende
Dus volgens de source is het het zelfde maar het werkt niet.
eigenlijk moet het natuurlijk zo
maar ik moet die parameters meegeven
weet iemand hoe ik dit doe
de volgende div wordt aan het begin gemaakt
HTML:
1
2
3
| <div id="ie5menu" class="skin0" onMouseover="highlightContext(event)" onMouseout="lowlightContext(event)" display:none> <div class="menuitems" onclick='switchBorders(editHTML,true)'>borders</div> </div> |
daarna doe ik bij een muisklik het volgende om een menu te bouwen en te tonen
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
| menuObject=document.getElementById("ie5menu"); menuOptie = menuObject.appendChild(document.createElement("DIV")); menuOptie.innerHTML="Borders2"; menuOptie.className="menuitems"; menuOptie.onclick = "switchBorders(editHTML,true)"; en toonmenu |
Ik krijg nu mooi het menu te zien. Als ik op borders klik word de functie switchBorders goed uitgevoerd, maar als ik op borders2 klik niet.
Nu het rare als ik de ie5menu div wegschrijf krijg ik het volgende
HTML:
1
2
3
4
| <DIV class=skin0 id=ie5menu onmouseover=highlightContext(event) onmouseout=lowlightContext(event) display:none><DIV class=menuitems url="http://dynamicdrive.com">Dynamicdrive.com</DIV> <DIV class=menuitems onclick=switchBorders(editHTML,true)>Borders</DIV> <DIV class=menuitems onclick=switchBorders(editHTML,true)>Borders2</DIV> </DIV> |
Dus volgens de source is het het zelfde maar het werkt niet.
eigenlijk moet het natuurlijk zo
JavaScript:
1
| menuOptie.onclick = switchBorders; |
maar ik moet die parameters meegeven
weet iemand hoe ik dit doe