Toon posts:

[MySQL] Insert in meerdere tabellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al begrepen dat dit niet op een simpele manier kan, daarmee bedoel ik, niet met een join oid. Ik vond dit topic: [rml][ MySql] Insert in meerdere tabellen[/rml]

ik heb zo'n 4 tabellen waar de data ingevoegd moet worden, afkomstig van één formulier. De data wordt ook aan elkaar gelinkt dmv een id. Ik heb dus ook het id nodig van de eerste input. Is dit veilig te verkrijgen via mysql_insert_id()? Kan er geen query tussenkomen?
Hoe kan ik op een nette manier de data invoegen, het liefst zonder voor elke tabel een aparte query te moeten uitvoeren...
ik begreep niet helemaal hoe kvdveer het oploste (zie topic hierboven genoemd)
bvd

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 11:42:

ik heb zo'n 4 tabellen waar de data ingevoegd moet worden, afkomstig van één formulier. De data wordt ook aan elkaar gelinkt dmv een id. Ik heb dus ook het id nodig van de eerste input. Is dit veilig te verkrijgen via mysql_insert_id()? Kan er geen query tussenkomen?
Yep... mysql_query kan veilig gebruikt worden... Die is afhankeliujk van de verbinding... Als je dus op dezelfde verbinding (doorgaans een pagina) geen wijzigingen doet... dan is het alles prima.
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 11:42:Hoe kan ik op een nette manier de data invoegen, het liefst zonder voor elke tabel een aparte query te moeten uitvoeren...
ik begreep niet helemaal hoe kvdveer het oploste (zie topic hierboven genoemd)
Je zult het helaas met 1 query per tabel moeten doen... In mijn geval resulteerde dat in ca. 2000 querys... Ik heb dat kunnen terugbrengen tot ca. 5 querys, met behulp van een tijdelijke tabel... Helaas is die oplossing heel erg specifiek voor mijn probleem en hoogst waarschijnlijk niet toepasbaar voor jou probleem.

[ Voor 0% gewijzigd door kvdveer op 01-11-2002 11:51 . Reden: aanvulling ]

Localhost, sweet localhost