Toon posts:

RAS met NT 4.0 Workstation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de help van NT lees ik dit:

Gebruik Remote Access-beheer om RAS-servers te beheren en machtigingen voor RAS-gebruikers in te stellen. Op een Windows NT Workstation-computer ondersteunt een RAS-server slechts één inbelverbinding. Op een Windows NT Server-computer ondersteunt een RAS-server 256 inbelverbindingen.

Heb ik het goed als ik zeg dat je met NT server 256 verschillende accounts kunt aanmaken en met NT Workstation slechts eentje?

Wat ik nl. wil is met 4 NT workstations op elkaar kunnen inbellen mbv wanneer nodig. En dat wil dan niet met NT Workstation denk ik, zijn hier andere soortgelijke programma's voor??

Ciao...

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:14
Dit betekent dat NT Workstation max. 1 connectie tegelijk kan afhandelen. NT Server kan dus 256 verbinding aan (maar of je met 256 man 1 server kunt beheren vraag ik me af...).

Alternatieven zijn WinVNC (gratis), Remote Administrator van Famatech (kost geld) en pcAnywhere van Symantec (kost nog meer geld).

Verwijderd

Dameware kost nog meer geld >:)

Verwijderd

Topicstarter
Dat er maar een user per keer in kan is geen probleem. Maar hoe zit het met die callback functie. Je kan toch maar 1 telefoonnummer opgeven waarnaar teruggebeld wordt?? Terwijl er 4 locaties (dus 4 nummers) zijn. Of sla ik nu (weer) ;) de plank mis??

Verwijderd

als 1 gebruiker op verschillende locaties werkt maak je dus meerdere users aan die RAS enabled hebben. Afhankelijk van de lokatie kies je de gebruikers naam

Je kan meerdere progs hiervoor gebruiken maar je hebt RAS *nodig* deze zorgt voor de verbinding op OS nivo. Geen RAS installeren maar wel VNC werkt niet omdat je OS communicatie met je modem zonder RAS niet toestaat.

Als ik jou was; installeer ras (en let goed op de veiligheid), afhankelijk van je behoeften kan je een directory mappen op het remote station, of geheel overnemen met bijv. VNC.