[Netwerk] Traag met switch, snel met hub.

Pagina: 1
Acties:

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Topicstarter
Hoi, ik heb echt een heel erg vaag probleem.

Hier thuis hebben we een netwerkje liggen.

Beneden staat mijn vader's PC (ip: 192.168.1.11). De router (Draytek Vigor 2200E) staat daar ook. Vanuit de router loopt een kabel naar boven (UTP CAT5, 25m), die is aangesloten op een switch. Daarvandaan loopt er een korte kabel (UTP CAT5, 5m) naar mijn PC (ip: 192.168.1.10). Als ik nu wat op mijn pa zijn PC wil zetten gaat dat echt megatraag (330 MB doet'ie 175 minuten over), maar als ik wat van mijn pa z'n PC wil leechen gaat dat megasnel. Vervang ik de switch (100 MBit) met een hub (10/100 MBit), dan gaat het beide kanten op heel erg snel. Ik heb al lopen kloten met Full en Half Duplex, maar dat mocht niet baten. Mijn pa z'n PC heeft Windows XP Pro, ik heb Windows 2000 Pro en Windows XP Pro, onder beide OS'en heb ik hetzelfde probleem. Waar zou die trage uplink van mij aan kunnen liggen? Als ik trouwens mijn PC direct verbindt met de router ziet'ie hem helemaal niet.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:56
laat lekker die hub zitten dan... werkt toch goed dan. :?

Verwijderd

Ik denk dat er iets fout gaat op de switch bij de store & forward procedure.
Wat voor een merk & type is het?
Kun je em nog omruilen?

Verwijderd

Je zei ook:

Als ik trouwens mijn PC direct verbindt met de router ziet'ie hem helemaal niet.

Dit kan misschien wel 30 seconden of langer duren omdat een switch moet "leren" wie er allemaal op het netwerk zitten, of je hebt een straight, crosskabel verkeerd.
Probeer de kabel dan eens in de uplink poort van je draytek te klikken en dan direct naar je PC.

Verwijderd

Zie of je Netwerkkaarten allemaal 100mb zijn, bekijk of je half of full duplex heb ingeschakeld...

Full Duplex wil ook wellis vertragen, maar als je een hub heb die het goed doet.

What's the problem?

Verwijderd

check de config van de switch. Bij een verkeerde config kan die aardig wat roet in het eten gooien. voorbeeld:

http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q202840&

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Topicstarter
RonaldMcDonald schreef op 01 november 2002 @ 11:22:
laat lekker die hub zitten dan... werkt toch goed dan. :?
Het probleem is dus dat mijn zusje erbij is gekomen op het netwerk. Zij zit een verdieping onder mij en wordt via mij verbonden met het netwerk. Als ik de hub gebruik kan zij geen gebruik maken van het netwerk (wij zien haar niet).
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 11:34:
Je zei ook:

Als ik trouwens mijn PC direct verbindt met de router ziet'ie hem helemaal niet.

Dit kan misschien wel 30 seconden of langer duren omdat een switch moet "leren" wie er allemaal op het netwerk zitten, of je hebt een straight, crosskabel verkeerd.
Probeer de kabel dan eens in de uplink poort van je draytek te klikken en dan direct naar je PC.
Ik bedoelde eigenlijk het volgende: Als ik mijn PC direct verbind met de Draytek, krijg ik de foutmelding "network cable unplugged"; doe ik de switch of de hub ertussen dan werkt alles.
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 11:30:
Ik denk dat er iets fout gaat op de switch bij de store & forward procedure.
Wat voor een merk & type is het?
Kun je em nog omruilen?
Hij is van W-Linx, een klein dingetje. De SW005CM.

De netwerkkaarten zijn allebei van Realtek; de 8139

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Pagina: 1