Toon posts:

Sommige ASUS A7V8 geen ondersteuning voor 166mhz FSB!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de Duitse website van ASUS ondersteunen rev.1.03 en rev 1.04 zonder sticker met opschrift 'ASUS FSB333 support' op de southbridge GEEN 166 MHZ fsb processors zoals de XP2700+ en XP2800+

Dit is echt klote...mijn heeft geen sticker en is rev1.04...

Here een quote van een ander forum op 'amdforums':

"Would anyone consider it to be possible that the /5 PCI divider (or something else...) is screwed in some versions of the A7V8X? Would explain some of the trouble many are experiencing experimenting with high FSB speeds...

According to the German Asus site, none of the version 1.03 of the mobo and some of the 1.04s (those missing an 'Asus FSB333 support' sticker on the southbridge... mine is...) do NOT SUPPORT 166Mhz fsb processors, like XP 2700+ and 2800+...

http://www.asuscom.de/support/techm..._Upgrade_II.htm

One possibility could be also that the boards not supporting have some trouble generating the memory clock correctly at those speeds... Any ideas? Basically sucks though...."

Verwijderd

Topicstarter
Link doet het niet..probeer deze!

http://www.asuscom.de/sup...aq085b_CPU_Upgrade_II.htm

Kijk naar beneden in de tabel en zoek de ASUS A7V8 op....

Verwijderd

Niet lullig bedoelt maar wat wil je bereiken met deze post?

Edit: als je iets wil wijzigen in je openingspost kun je de EDIT-knop gebruiken. Nu kan je namelijk worden verweten dat je binnen 24 uur kickt...

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:16

Dark

who tweaked the light?

Jah naar, ik heb een a7v333 rev 1.04 ... zelfde resultaat, geen 166 fsb support...
wordt uitzien naar een ander mobo-tje als je er zo'n proc op gaat prikken, of anders op een -non supported- stand draaien...

De a7v333 heeft ook 1/5e issues, welliswaar niet op de pci, die doet ie wel op 1/5e boven de 160Fsb, maar de AGP blijft ie wel op 1/2e runnen, waardoor die snel -out of range- raakt als je richting 200 gaat. M'n gf4600 houdt het bij agp 97mhz wel voor gezien, de fsb staat dan op 196... met een pci vga card kan ik wel op 210 booten ...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
In het begin ondersteunde de KT400 officieel ook geen 166MHz FSB; 100 en 133MHz FSB's stonden alleen vermeld op de VIA site. Sterker, VIA heeft hetzelfde grapje met de KT333 uitgehaald; als je nu op de VIA site kijkt staat er 166 (333) bij de FSB daar waar het er eerst nooit stond. Dit is pas sinds AMD heeft bevestigd dat ze daadwerkelijk met 166MHz FSB XP's uit gaan komen. Ik vermoed dat het hier mee te maken heeft en Asus zich in de begindagen niet de moeite getroost heeft die deviders in te bouwen die een 166MHz FSB (want daar was nog geen sprake van) ondersteunen. Jammer maar helaas. Ik doe 'm dicht omdat ik niet zou weten waar deze topic heen zou moeten gaan. Iig bedankt voor de Opmerking, is nu searchvoer :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.