[Na beschouwing] splitsing spielerij

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Topicstarter
Het is bijna een maand geleden dat het gesplitst is, dus ik vind het wel 's tijd worden voor een na beschouwing :P

Mijn persoonlijke mening:
Ik kom weer met meer plezier in Spielerij (Problemen & Vragen wel te verstaan ;)), makelijker om echte problemen met spellen te zien.
Wat ik soms wel vervelend vind is dat het nogal vaak voorkomt dat men bij een software/hardware matig probleem geen systeem info en/of drivers/patches updates niet vermelden... vervelend is mischien een groot woord, het is meer een lichte irritatie...

Nouja, dat was dus mijn mening...
Toch even een vraag, heeft de splitsing volgens de SP mods resultaat geboekt, of is het te vroeg om dat te beantwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij bevalt het tot nu toe wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

hoewel ik er nooit kom vind ik het aanschouwen van de huidige topiclist in SPV al een hele verbetering :o

en volgens mij komt het heel erg ten goede voor mensen die een serieus probleem opgelost willen hebben, en dat is later ook weer zeer nuttig voor de search (als die weer lekker werkt uiteraard ;))

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En White Dust: ik had je al gespot hoor :+

Enne, zolang niemand klaagt dat het anders moet gaan we ervan uit dat het voor iedereen acceptabel is :D

O-) @ LuNaTiC :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 16:57
Ik vind het wel een succes, ookal zijn er nog wel een paar kinderziektes.
Zoals WD al zei; geen specs ect geven en in het verkeerde fora posten.
Problemen komen nog vaak in SGD en Discussies in SPV.
Overigens vind ik het ook wel leuk om te zien dat op elke topic in SPV wel ongeveer 6 replys staan, er word dus altijd wel naar je geluisterd.

Iig is het nu een stuk rustiger en vrediger in SP, vooral voor de mods :)

edit:
Het leek me trouwens geen slecht idee om nog een simpele check-list-FAQ achtig iets in SPV te zetten.
Want veel problemen liggen meestal simpel weg aan de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Ik ben er ook positief over :)
Vooral SPV dan :)

Wat ik wel jammer vind, en waarvan ik ook dacht dat het zou verdwijnen, zijn de grote topics in SPD. Er vallen nog steeds slotjes, omdat er een groot topic over is. Ik dacht dat dat niet meer zou voorkomen? :? :)
Maarja, die grote topics zijn in ieder geval wel beter als eerst, aangezien echt belangrijker dingen, EN technische dingen er niet worden behandeld.. :)

Met iedee van M@NIC lijkt me trouwens ook wel wat..

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 17:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, de benaming "groot topic" vind ik ranzig, maar een "spel bespreek topic" moet wel in een topic kunnen.

Als bijvoorbeeld een ander topic meer over de engine enzo gaat, kan dat wel in een andere dus :_

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
Ik vind het inderdaad ook een stuk leuker om weer in Spielerij te komen. Ik heb nu zelfs HK verwisselt voor SP :P
SPV is een stuk overzichtelijker en er wordt niet meer dom geblaat.
En SGD is ook overzichtelijker, omdat er meer kleine topics zijn.
En dat geswitch tussen de twee delen vind ik wel wat hebben :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik kom in beide fora's en ik vind de splitsing lastig. Ik zeg niet dat er geen verbetering is, alleen ik vind het gewoon rot surfen that's all :P

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolk: ik gebruik de AT :D

databeest: de bedoeling is dat de Grote topics minder hard groeien. Waar eerst door die topics heen ook de problemen kwamen moeten die in SPV komen. Hierdoor is de discussie kleiner en overzichtelijker. Verder valt het offtopic geblaat daardoor veel meer op >:)

En verder is er dan de naamsverandering: niet meer Grote ... topic maar gewoon de gamenaam. En mocht men discussies willen over meerdere dingen van het spel kan dat mits goed onderbouwd :)

Waar we voor de splitsing iedere week 4 of 5 nieuwe delen erbij kregen dat nu veel minder snel (afgelopen week 1).

Oh en FS2002 loopt sinds gisteren 1 jaar :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 13:33:

Oh en FS2002 loopt sinds gisteren 1 jaar :) :)
:Y)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 20:00

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Het bevalt best, er kan nog genoeg geschaaft worden maar voor het moment kunnen we er iig weer tegen aan.

Oh dat 1 jarige jubileum lijkt me een mooi eind... * IceStorm zoekt een GROOT slot >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Even een aanvulling van mij kant :P
Is het niet mogelijk om in SPV een sticky te plaatsen met een titel in de trend van "Eerst lezen voordat je een topic hier plaatst" en dat je in die sticky zecht dat in een te plaatsen topic de volgende info in moet staan:
  • Je systeem
  • het OS wat je gebruikt
  • of de drivers up-to-date zijn
  • of je de nieuwste patches voor het spel hebt geinstaleert
Ik wordt er een beetje moe van om daar steeds weer naar te vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En jij denkt dat ze dat lezen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 15:23:
Nee, maar toch, dan heb je tenminste een stok om mee te slaan (spreekwoordelijk dan :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik geen sticky voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 25-09 16:34
Mijn nabeschouwing over de opdeling van SP.
Lees en huiver hoe een die hard sper er over denkt :)

Het is echt rustig geworden in beide SP secties, er vallen minder slotjes al blijven die cracks/warez mongolen maar die krijg je toch niet weg.
In SPV worden ook nog wel eens hardware problemen gesteld om blind zijn, en ze zien alleen maar problemen en vragen en de rest fuckt ze niet.
Het niveau daalt wel als de knetter zeg, heel vaak vragen waarvan ik denk man gebruik de search eens of denk eens logisch na.
EN natuurlijk word er wel eens in het verkeerde SP forum gepost maar goed lezen is ook een vak apart.
De check list voor SPV lijkt me heel goed plan omdat vaak dingen worden vergeten die cruciaal zijn wil je het probleem oplossen.
Opdeling is wel geslaagd vind ikzelf alleen moet ik nu steeds 2 forums lezen ipv 1 en dat kost tijd en tijd is geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Het niveau daalt wel als de knetter zeg, heel vaak vragen waarvan ik denk man gebruik de search eens of denk eens logisch na."

Volgens mij is het nivo hetzelfde maar word nu duidelijk dat het laag is. maar inderdaad een hoop vragen in SPV is echt van een bedroevend nivo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 15:23:
ze zullen wel moeten want anders vinnik dat ze meteen een mail kunnen gaan lezen met daarin een OW :P

[ontopic]

Ik weet niet of ik het verschil echt merk, ik heb nu ongeveer evenveel plezier aan spielerij dan voor de splitsing, alhoewel ik het wel vervelend vind dat ik nu telkens mijn favorites moet aanklikken om naar P&V te gaan, aangezien G&D nog nog als mijn home staat :)

en ik ben het wel met white dust eens, deze dingen mogen best wel in een sticky geplaatst worden, misschien zijn er nog slimme beginnende users bij die ze daadwerkelijk lezen, want soms irriteer ik me wel aan het feit dat users vaak te snel een topic openen met de volgende inhoud:
[topictitel= HELP HIJ DOET HET NIET]

[user=ubern00b]Hey jongens, ik heb een probleem met een spel, want als ik hem aanzet doet de computer opeens nix meer, kan iemand mij helpen?
[die hard SPer] handig om bij te vermelden welk spel
ok, misschien is dit iets te makkelijk gezegd, maar die topics zie ik wel steeds vaker verschijnen, en dan ligt het antwoord ook nog eens 9 van de 10 x voor de hand.

Misschien een id om een soort OOW uit te delen voor het opstellen van dergelijk topic, met daarin instructies over het opstarten van een topic, en een verwijzing naar de (nieuwe) sticky?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2002 20:36 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als SP: G&D nu nog naar de general chat verhuist (en je zeg 150 techposts moet hebben om er in te komen) is het natuurlijk helemaal feest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als mijn techposts van SP eraf worden getrokken, dan vrees ik dat er weinig overblijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Rev3rend: ik kom dat niet zo vaak tegen eigenlijk, overdrijf je nu niet een beetje? :?
Hiro Shiharma: Wat is daaaar nou weer het nut van? :?
Het gebeurt echt niet dat het niveau hoger wordt hoor, zie de HK.
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 19:55:
Als mijn techposts van SP eraf worden getrokken, dan vrees ik dat er weinig overblijft :)
Ik hou ook wel van je zonder posts hoor :* :+

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

databeest: ik irriteer me er ook niet echt aan, maar zoals ik vermelde, om te voorkomen dat ze verdere fouten maken misschien een soort automated mail opstellen, met daarin instructies hoe een topic wel behoort te openen :)

verder ben jij ook zo lievvvv O+ , kzou ook nooit van je te scheiden zijn, ook niet zonder techposts :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Mjah opzich ben ik er wel redelijk tevreden over. Alles is nu wel wat overzichtelijker dan eerst. Maar ik erger me iid ook wel aan sommige mensen in SPV. Soms zijn ze gewoon te lui om ff de nieuwste patch en/of drivers te downloaden of het dan werkt. Of het idee is zelfs niet eens in hun opgekomen. Maarja dat probleem zou er eerst ook wel geweest zijn, alleen was het mij toen niet zo opgevallen. Maargoed ookal was ik het er niet mee eens ,wat kan ik er aan veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 20:34:
verder ben jij ook zo lievvvv O+ , kzou ook nooit van je te scheiden zijn, ook niet zonder techposts :>
:* O+

Overigens valt het mij op dat er toch vrij veel ongeholpen problemen in SPV zijn, wat ik zelf eigenlijk best sneu vind. Zoiets als dit: Raar Beeld onder SOFII.. ja, dat moet wel heel toevallig zijn als je daar een oplossing voor hebt (ik neem aan dat het alleen bij Hitman2 is).. of Gamers met een ati radeon 9700 pro..., Me computer is opeens slooommm etc.
Dat's nou waar ik me aan irriteer, maarja, niks aan te doen. Voor de rest vind ik het prima :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

DataBeest schreef op 04 november 2002 @ 20:47:
[...]

:* O+

Overigens valt het mij op dat er toch vrij veel ongeholpen problemen in SPV zijn, wat ik zelf eigenlijk best sneu vind. Zoiets als dit: Raar Beeld onder SOFII.. ja, dat moet wel heel toevallig zijn als je daar een oplossing voor hebt (ik neem aan dat het alleen bij Hitman2 is).. of Gamers met een ati radeon 9700 pro..., Me computer is opeens slooommm etc.
Dat's nou waar ik me aan irriteer, maarja, niks aan te doen. Voor de rest vind ik het prima :)
AArrrrgghhhh nog steeds die icon :r :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Nog een leuk voorbeeldje over de niveau daling is SPV
[rml][ FIFA 2003] saved games[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
DarkJedi schreef op 05 november 2002 @ 12:54:
Nog een leuk voorbeeldje over de niveau daling is SPV
[rml][ FIFA 2003] saved games[/rml]
Dat zul je altijd blijven hebben, het is verspilde moeite om proberen dat tegen te gaan.
Alhoewel je natuurlijk wel altijd in SM kan posten als je denkt dat een topic echt een te laag niveau oid heeft.
Apocrypha schreef op 04 november 2002 @ 22:34:
[...]

AArrrrgghhhh nog steeds die icon :r :P
:D 8)7 :D

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Word het niet eens tijd voor een FAQ over games die niet onder XP werken?
Kom vanmiddag wel even naar IRC en lullen we er over met de vaste SP users :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkjedi: maak maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DataBeest schreef op 04 November 2002 @ 20:32:
Hiro Shiharma: Wat is daaaar nou weer het nut van? :?
Het gebeurt echt niet dat het niveau hoger wordt hoor, zie de HK.
;)
het gaat mij er dan ook meer om welke mensen je in eerste instantie aantrekt met het forum... eigenlijk is SP: G&D een genral chat forum, gewoon geheel objectief bekeken. en wordt er maar wat op los geouwehoert, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wil jij even je mail checken? Daar staat namelijk een verzoekje van mij in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 20:00

IceStorm

This place is GoT-like!!!

MaRc0 schreef op 07 november 2002 @ 16:19:
[...]

Wil jij even je mail checken? Daar staat namelijk een verzoekje van mij in ;)

Dat ik al afgehandeld heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
IceStorm schreef op 07 november 2002 @ 18:38:

[...]

Dat ik al afgehandeld heb ;)
Wie zegt dat dat over hetzelfde gaat :?
Maar je hebt gelijk :+ Dank je wel :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Vind hem zelf nog niet helemaal goed.
Mag nog wel wat aan gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkJedi schreef op 08 November 2002 @ 09:49:
Vind hem zelf nog niet helemaal goed.
Mag nog wel wat aan gebeuren :)
aan wat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Aan de SPV FAQ die wij hebben gemaakt :)
Kijk zelf maar -> Forum- en Gamefaqs (*Update 7-11*)

Pagina: 1