Toon posts:

ADSL over ISDN of analoog sneller?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ben lang geleden geswitched van analoog naar ISDN vanwege de veel lagere latency (eh... de ping zeg maar ;-))

in mijn nieuwe toko is ADSL mogelijk _AT LAST_
maakt het nog wat uit of ik dat over ISDN of over analoog doe?
(ervan uitgaande dat linesharing aangeboden wordt anders is de lijn natuurlijk steeds bezet)

enne... is linesharing standaard? zag net bij Cistron dat het nog niet zo was...

THNX

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

De snelheid is niet anders t.o.v. ADSL over een analoge lijn, enkel de aansluitprocedure.

Download my music on SoundCloud

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Kan er kort over zijn...

PSTN (analoog) is sneller dan ISDN...

PSTN heeft een andere frequentie dan ISDN, ISDN ligt namelijk hoger en ISDN snoept ook wat weg van ADSL...

Voor de duidelijkheid een linkje:
ADSL Technical information ... how does it works

My weblog

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
ADSL is een digitaal signaal wat "meelift" over de koperdraad van je telefoonverbinding. Aangezien ADSL op een veel hogere frequentie werkt dan het telefoniesignaal, hebben deze geen invloed op elkaar, ongeacht of het ISDN of analoog is.

Nadeel van ADSL over ISDN is dat de modem/router veeel duurder is.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:09
Ik zou zelf eerst weer terug switchen naar analoog, schielt toch flink in je maandelijkse abo kosten aan kpn.

Verder is Adsl icm ISDN lastiger voor de telco maar dat is niet jouw probleem (tenzij ze daar iets vaker storing door hebben ;) ).

Verwijderd

Topicstarter
en die linesharing - cistron levert het nog niet, andere ISP's (denk aan XS4ALL) wel?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

capedro schreef op 01 november 2002 @ 10:47:
Kan er kort over zijn...

PSTN (analoog) is sneller dan ISDN...

PSTN heeft een andere frequentie dan ISDN, ISDN ligt namelijk hoger en ISDN snoept ook wat weg van ADSL...

Voor de duidelijkheid een linkje:
ADSL Technical information ... how does it works
qua theorie heb je gelijk, de praktijk wijst echter uit dat de verbinding niet merkbaar langzamer wordt. :) Ik heb deze lijnen al vele malen getest en ik heb niet veel verschillen kunnen ontdekken.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Jeroen 98675432
  • Laatst online: 15-09-2021
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 10:56:
en die linesharing - cistron levert het nog niet, andere ISP's (denk aan XS4ALL) wel?
Cistron levert wel degelijk linesharing, (heb het zelf in Wijchen) maar nog niet op alle lokaties. Dit omdat een aantal telefooncentrales hiervoor moeten worden aangepast.

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
Wie weet er of je al in een keer kan switchen? Dus van ISDN naar Analoog + ADSL?

Dat wil ik nl. maar ik heb geen zin om eerst 3 maanden te wachten op analoog en dan pas ADSL aan te kunnen vragen (en maar zien of het wel kan...)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• bazs2000

bazs2000

HermeS schreef op 01 november 2002 @ 10:49:
Verder is Adsl icm ISDN lastiger voor de telco maar dat is niet jouw probleem (tenzij ze daar iets vaker storing door hebben ;) ).
Nee hoor, de techniek is hetzelfde in de centrale. Er hangt een ander type modem aan maar dat is dan ook het enige dat verschilt van PSTN, je zal er als telco niet eerder problemen van krijgen. :)

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Maakt indd niet uit. Heb 54 kb/s en een maatje van me heeft analoog en ook hij haalt 54 kb/s. Misschien dat het wat bits uitmaakt :+

• bazs2000

bazs2000

Spyro_the_Dragon schreef op 01 november 2002 @ 11:00:
Wie weet er of je al in een keer kan switchen? Dus van ISDN naar Analoog + ADSL?

Dat wil ik nl. maar ik heb geen zin om eerst 3 maanden te wachten op analoog en dan pas ADSL aan te kunnen vragen (en maar zien of het wel kan...)
Dat gaat niet lukken in één keer. Omdat je een werkende aansluiting moet hebben voor de aansluiting kun je niet porteren en ADSL aanvragen tegelijk. De telco moet namelijk de kruisdraden laten aansluiten en omdat dit gescheiden is van het telefoniegedeelte kan dit niet samen gaan. :)

• vassago
  • Laatst online: 22:48
bazs2000 schreef op 01 november 2002 @ 10:58:
[...]

qua theorie heb je gelijk, de praktijk wijst echter uit dat de verbinding niet merkbaar langzamer wordt. :) Ik heb deze lijnen al vele malen getest en ik heb niet veel verschillen kunnen ontdekken.
Heb je getest met MXstream (max 1Mbit/s) of ook met BBned? (+- 8Mbit/s)?

• bazs2000

bazs2000

vassago schreef op 01 november 2002 @ 11:03:
Heb je getest met MXstream (max 1Mbit/s) of ook met BBned? (+- 8Mbit/s)?
Alleen MXstream, zowel voor de consumentenmarkt als voor de zakelijke markt, pas wanneer je alles open zet (8 Mbit dus) dan zul je wat merken, alleen is een 8 Mbit-verbinding toch al onderhevig aan de condities van de transportlijn dat het verschil niet echt opvalt. Wel zul je het verschil merken wanneer je een theoretich perfecte lijn hebt en daarop gaat meten, dan merk je wel een verschil. Maarja, wie heeft er een perfecte lijn? Niemand. :)

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
bazs2000 schreef op 01 november 2002 @ 10:58:
[...]

Dat weet ik... ik heb thuis ook gewoon ISDN en merk echt geen verschil...

My weblog

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:12

qless

...vraag maar...

ADSL over ISDN is idd theoretisch met volledig open lijn (8Mbps bbned) iets langzamer dan met PSTN.
Wat wel belangrijk is is dat ADSLmodems voor op ISDN stuk duurder zijn, en in geval van BBned moeilijker te krijgen (de alcatels van kpn werken niet op bbned).

Omzetten van ISDN naar analoog kost je iets van 50 euro, en je houdt maar 1 nummer van de 4 natuurlijk, maar in NL moet je eerst lijn helemaal omgezet hebben naar analoog VOOR dat je ADSL aanvraagt.
(gelukkig heeft Belgacom dat beter voor elkaar...in 2 weken van ISDN naar PSTN + tegelijk ADSL)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• DutchCommando
  • Laatst online: 18:57
qless schreef op 01 november 2002 @ 14:08:

(de alcatels van kpn werken niet op bbned).
De alcatels werken wel op BBned. Je moet alleen een paar instellingen aanpassen.
Pagina: 1