[winXP home] mag dees ook zakelijk gebruikt worden?

Pagina: 1
Acties:

• killerflappy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08-2021
Heb een family aanmeldingsnetwerk met windows 98 op de pc's. Nu wil ik er een computer bijvoegen waar windows XP Home op staat. Kan dat? Mag deze ook voor zakelijke doeleinden worden gebruikt. De naam home is anders onlogisch.

Misschien een stomme vraag, maar ik wil mijn licenties op orde hebben.

• Scott_NL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 13:49
naar mijn weten mag je dit ook gewoon zakelijk gebruiken.
Je mist alleen wat netwerk en beheer functies die je in pro wel hebt

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:14
Zou niet kunnen bedenken waarom je de Home editie niet voor zakelijk gebruik mag gebruiken. Home en Professional is meer een onderscheid in mogelijkheden, niet zozeer in privé en zakelijk. Professional heeft echter meer voordelen voor zakelijk gebruik (meerdere users, etc.). Maar als jij de enige gebruiker bent kun je net zo goed voor Home gaan (scheelt in de kosten). Het moet niet uitmaken of jij nu Linux, MacOS X, BeOS, FreeBSD, Windows 98, Windows NT 4 of XP Home gebruikt: jij bepaalt welk type gebruik het is!

• killerflappy
geeft het geen problemen. Het is een duitse XP Home en deze moet verbonden worden met nederlandse versies van windows 98 en windows 98 SE.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

FlamerX schreef op 01 november 2002 @ 10:22:
Zou niet kunnen bedenken waarom je de Home editie niet voor zakelijk gebruik mag gebruiken. Home en Professional is meer een onderscheid in mogelijkheden, niet zozeer in privé en zakelijk. Professional heeft echter meer voordelen voor zakelijk gebruik (meerdere users, etc.). Maar als jij de enige gebruiker bent kun je net zo goed voor Home gaan (scheelt in de kosten). Het moet niet uitmaken of jij nu Linux, MacOS X, BeOS, FreeBSD, Windows 98, Windows NT 4 of XP Home gebruikt: jij bepaalt welk type gebruik het is!
Voor zover ik weet geld dit idd voor XP Home, maar het is niet iets wat voor alle software geld. Voor een aanzienlijke hoeveelheid software/scripts geld nl. dat ze gratis zijn voor persoonlijk (thuis) gebruik en er een licentie gekocht moet worden voor zakelijk gebruik.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• killerflappy
Kan office 97 Small Business Edition op deze Windows XP Home edition draaien. Op de microsoft.de site probeer ik voor deze office een Service pack te vinden. Echter moet ik hier een betriedssyteem (besturingssyteen) ingegeven worden. Wanneer ik aangeeft dat ik XP gebruik, worden er geenupdates weergegeven. Kan ik de updates voor Windows 98 downloaden en installeren?

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 07:39
killerflappy schreef op 01 november 2002 @ 11:20:
Kan office 97 Small Business Edition op deze Windows XP Home edition draaien. Op de microsoft.de site probeer ik voor deze office een Service pack te vinden. Echter moet ik hier een betriedssyteem (besturingssyteen) ingegeven worden. Wanneer ik aangeeft dat ik XP gebruik, worden er geenupdates weergegeven. Kan ik de updates voor Windows 98 downloaden en installeren?
Dat zie je toch vanzelf? XP geeft vanzelf een foutmelding als ie het niet wil installeren.
Maar doet het denk ik toch niet omdat deze dan digitaal ondertekend ofzo moet zijn door microsoft. Dit geeft dan aan dat het prog geschikt is voor xp.

• killerflappy
Ik moet dit zeker weten. Ik ga er speciaal voor naar Duitsland. Als het goed is moet het wel werken. Maar doen de updates het ook die eigenlijk voor windows 98 zijn bedoeld?

• killerflappy
ik heb geen zin om 600 euro uit te gegen aan office xp

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Kan je het niet thuis testen ofzo?

• killerflappy
nee moet de duitse versie in Duitsland halen

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Lijkt me vrij logisch dat een Deutsche Version von Office auf ein Deutsches XP Home Edition Maschine drehen kann.

Tenslotte zijn er meer engelstalige programma's dan Nederlandse en die die draaien immers ook op XP Nederlands.

ARME AOW’er

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Hoi Killerflappy,

Wil je aljeblieft de edit knop vaker gebruiken. Deze dus: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

Dit kan gezien worden door de heren moderators als onnodig topic kicken, zie ook deze: Kicken van je topic

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1