[Netware] login scherm uitzetten onder windows 2000

Pagina: 1
Acties:

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:24
Zodra je Netware geïnstalleerd hebt wordt je automatisch geconfronteerd met het Netware inlogscherm,
nu ben ik op zoek naar de optie om dit scherm uit te zetten, en later pas onder windows aan te roepen.

ik heb het inmiddels al voor elkaar, om de GINA in het register aan te passen van nwgina.dll naar msgina.dll zodat eerst de standaard windows login verschijnt,
die wel zo in valt te stellen dat ie ook weer weg gaat (gebruikersopties/tweakui bijv)

maar op één of andere manier weet windows toch nog een netware loginscherm te vinden zodat ik die nu na de windows login krijg.
hoe is dit scherm (wat er iets anders uit ziet als de normale) uit te schakelen?
maar wel zo dat ie later onder windows wel met een bepaald commando is op te roepen. (dus niet gewoon verwijderen :+ )

Verwijderd

Ik weet niet welke OS je hebt, maar als je bij netwerkomgeving instelt dat primaire aanmelding windows aanmelding moet zijn, en niet netware, ben je er volgens mij al :)

Misschien heb je hier ook iets aan, is voor Win2k:

Link
Ze hebben het wel over Citrix, maar het gaat om de login client te disablen onder Win2k.
Then, when MSGINA is used for initial authentication, the Novell client should check this registry key before putting up the Login dialog. If the value data is "no", the Novell client will NOT put up the Novell Login dialog. If the value data is anything else, or the value does not exist, the Novell client WILL put up the Novell Login dialog (the default behavior).
Met Novell CoolSolutions kan je zoooooveel vinden ;)

• spacy
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 10:10:
Ik weet niet welke OS je hebt, maar als je bij netwerkomgeving instelt dat primaire aanmelding windows aanmelding moet zijn, en niet netware, ben je er volgens mij al :)
windows 2000 staat in de titel,

netwerkomgeving heet daar mijn netwerklocaties, maar stom dat ik daar niet aan gedacht heb, |:(
maar ik heb de novell client nu uitgeschakeld, maar dan blijft dat scherm toch nog komen, ik sta hier dus voor een raadsel waar die het weg weet te halen

• spacy
ik weet het met coolsolutions had ik ook al de gina wissel truc gevonden
maar merk dat ik nu inderdaad weer onder support zat te zoeken...

maar bedankt, ik ga het uitproberen!

voor iedereen die dus zat is van die extra enters voor windows login
workstation only kruisjes, zoals hier wel vaker te zien is,

de oplossings is dus:

in register volgende sleutel en string toevoegen:
code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Novell\Network Provider\Initial Login]
"Login When NWGina Not Loaded"="no"

de volgende waarde aanpassen bij een andere sleutel:
code:
1
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]"GinaDLL"="NWGINA.DLL"

naar
code:
1
"MSGINA.DLL"

daarop volgend uit het startmenu, bij Novell, de "Netware Login" snelkoppeling kopieeren naar menu opstarten.

ga dan bij configuratiescherm, gebruikers en wachtwoorden, het vinkje uitzetten wat boven in staat zodat ze de machine standaard inlogt met een op dat moment gekozen gebruiker/wachtwoord.

start nu de machine eens op en aanschouw hte wonder dat ie helemaal doorstart tot in windows, en dat je dan pas de netware login krijgt.

de gebruikers hier op kantoor zijn helemaal in hun nopjes met deze aanpak :+