Toon posts:

Soorten netwerken voor 2 locaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vraag. Ik loop stage op een basis school en ze krijgen een tweede locatie maar nu heb ik een probleem, Chello wil geen kabel aanleggen of iets en anders moet ik 4 maanden wachten, maar heb maar een deadline van een maand. :X

Mij vraag is Wie kan mijn helpen met het op rij zetten van de soorten netwerken die ik kan gebruiken en het moet niet te veel kosten maar moet wel goed werken.

Het is de bedoeling dat de ene locatie een verbinding krijgt met de server die op school staat.

Wie kan mij helpen !!!! :?

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

hoe ver liggen de locaties uit elkaar
welke besturings systemen draaien er
servers
enz enz ..
dus meer info !

what?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 21:17

Pogostokje

* twiet *

Een maand. Da's te snel voor wat voor bedrijf dan ook. Dus tenzij je eigen kabeltjes gaat graven ga je dat never nooit redden in een maand. Bovendien kan je beter eerst verzinnen WAT voor verbinding je wil en hoe snel enzo. Lijkt mij belangrijker dat ze uiteindelijk iets goed hebben dan dat ze snel iets hebben waar ze geen ruk mee kunnen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
de afstand is ong 300 mtr en op de server staan win2000 Prof. en als werkstations win2000.

Verwijderd

Hoever liggen de locaties van elkaar? En wat wil je precies bewerkstelligen? VPN verbinding misschien?

Beetje laat met intikken, dus vandaar de vragen misschien hetzelfde zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Door Pogostokje - Friday 01 November 2002 09:43

Een maand. Da's te snel voor wat voor bedrijf dan ook. Dus tenzij je eigen kabeltjes gaat graven ga je dat never nooit redden in een maand. Bovendien kan je beter eerst verzinnen WAT voor verbinding je wil en hoe snel enzo. Lijkt mij belangrijker dat ze uiteindelijk iets goed hebben dan dat ze snel iets hebben waar ze geen ruk mee kunnen.

Ik wil gewoon een verbinding hebben, Maar wil weten welke soorten er allemaal zijn en die kan ik dan voor leggen aan de directeur. want kabel internet wil niet misschien kunen jullie me ook helpen met het opzetten van een wireless netwerk??????

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-08 13:00
Korte termijn oplossing : straalzenders / WiFi

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

Topicstarter
vandijk schreef op 01 november 2002 @ 09:48:
Korte termijn oplossing : straalzenders / WiFi
Ken je dat uitleggen: Straalzenders / WiFi en hoe hoog zij nde kosten???

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Je zou natuurlijk gewoon de KPN eens kunnen bellen met de vraag wat ze in hun assortiment hebben.

Ik zou op korte termijn voor straalverbinding gaan (staan zat topics over in NT).
Je kan ook niet een 'normale' chello inet verbinding op beide locaties namen en dan gaan VPN'en ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Idd wifi... volgens mij kan je daar de 300 meter mee halen.. mits je aantal kastjes(ben de naam ff kwijt) onderweg zet Of gewoon tijdelijk een glasvezel kabel trekken via de lantaarn palen... of een goot graven en daar in laten leggen.. maar denk niet dat je dat binnnen een maand gaat realiseren.

• bibroni
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
Je zou kunnen proberen twee dsl aansluitingen te nemen (ik neem aan dat er telefoon aansluitingen zijn) en daar een VPN over te bouwen, kosten zijn dan een beetje afhankelijk van wat je voor een snelheid hebben wilt. Uiteraard wel met een goede firewall dicht spijkeren die alleen het IP adress van de andere kant door laat. Met een beetje geluk moet je dit binnen een maand kunnen realiseren.

There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 01 november 2002 @ 09:50:
Move > NT

Je zou natuurlijk gewoon de KPN eens kunnen bellen met de vraag wat ze in hun assortiment hebben.

Ik zou op korte termijn voor straalverbinding gaan (staan zat topics over in NT).
Je kan ook niet een 'normale' chello inet verbinding op beide locaties namen en dan gaan VPN'en ?
Oke kijk wel even wat straalvebindingen zijn en een normale Chello obonnemnt wil niet, Wat die &%$& die alleen maar aan particulieren Bleh. Maar Wireless netwerk is dat ook een goeie optie????

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
echt snelle te realiseren oplossing lijkt me gewoon inbelserver maken en tegen lokaal tarief bij jezelf inbellen. dan is de deadline gehaald en kun je je een beetje in de mooie oplossingen verdiepen.

Verwijderd

Topicstarter
okee ik heb gehoord dat het niet kan om dan op de server te komen die op mijn stage staat. Het is dus de bedoeling om 4 computers aante sluiten op het internet maar dat is het probleem niet maar ze moeten wel bij de files komen die op de server staan.

Kan dit met een asdl of inbel iets ????
Pagina: 1