[php] probleem met ontvangen mail

Pagina: 1
Acties:

• Mitsah
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een mailformulier in php, wat er zo uit kan zien:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
$recipient .= 'ikke@emailadres.com';

$subject  = "onderwerp";

$message  .= 'Hier komt de inhoud.';
.....

$headers  = "X-Mailer: PHP\n";  // mailer
$headers .= "X-Priority: 1\n"; // Urgent message!
$headers .="From: $achternaam <$email>\n";
$headers .="CC: $email \n";
$headers .= "Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\n"; // Mime type

mail($recipient, $subject, $message, $headers );

De email wordt prima verzonden, maar het probleem is dat er in het ontvangen emailtje op willekeurige plekken een uitroepteken (!) komt te staan. Soms maar 1 en soms wel drie of vier.

Weet iemand waar dit vandaan komt en hoe ik dat op kan lossen. Ziet er nl. niet zo professioneel uit.

Verwijderd

Lijkt me eerder dat dit te maken heeft met het versturen van mail en niet zoals de topic title doet vermoeden over het ontvangen van mail...

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Define 'willekeurig'.
Is dat alleen tussen de verschillende headerregels, of ook midden in een headerregel:

code:
1
X-!!!Mailer: PHP

? Of willekeurig in de text? Gebeurt dit ook als je een statische text stuurt? Vanaf welke messagesize gebeurt het?

• Mitsah
De uitroeptekens zijn alleen zichtbaar in het ontvangen emailbericht. Dus willekeurig in de tekst die verstuurd wordt. Niet in de headerregels.

De messagesize maakt niet uit. Is zowel in kleine als hele grote mailformulieren.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
En probeer eens een statische text te doen:
PHP:
1
mail($recipient, $subject, "dit is dan de text ;)", $headers );

En het gebeurt niet met de subject?

• Mitsah
Bij de statische tekst deed ie het niet. Later bij de dynamische overigens ook niet. Het gebeurt dus onregelmatig. Wat ik trouwens nog ben vergeten te zeggen is dat ook sommige stukken tekst af en toe op een andere plek komen te staan dan waar ze horen. Ik vermoed dat dit met elkaar te maken heeft.

met de subject kan ik niet herinneren dat dit ooit verkeerd is gegaan.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Lijkt gek, maar dit had een collega van me laatst ook met veel meel die die verstuurde.. die kwam echt vaag aan met de tekst door elkaar, en soms zelfs stukken tekst erdoorheen die die niet eens geschreven had...

Was heel wazig, maar bleek aan de meelserver te liggen achteraf. Dat lijkt me eerlijk gezegd ook jouw probleem.

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Werk je niet in een loopje oid? Kan het wezen dat er dan bepaalde variabelen nog geinitialiseerd zijn op oude waarden? Misschien is het waard om daar even naar te kijken...

Used to be Down Under... Foto gallery

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Ik heb het ook gehad, ben toen overgestapt op een mail.class, die het verzenden zelf voor zijn rekening nam. Het leek er op dat de oorzaak lag in de combinatie van mijn versie van senmail (exim in dit geval) en de versie van de ontvanger... Een klasse die zelf met smtp verbindt is dus betrouwbaarder.

Localhost, sweet localhost

• wustenveld
  • Laatst online: 08-08 17:31
ik heb af en toe ook van die rare dingen, ook met html-mail. Soms krijg ik gewoon keihard de HTML-code te zien. Als ik daarna de code kopieer naar een ander php bestand en dan die gebruik om mail te versturen is alles weer goed :S.

Verwijderd

alweer een oud topic, maar het komt nog steeds voor.
ik krijg ook zo'n uitroepteken, en als ik ergens in de mailbody een \n zet lijkt het probleem opgelost...

[disclaimer]alleen bij vrij kleine mailteksten gecheckt[/disclaimer]
Pagina: 1