Nog niet zo lang geleden heb ik een Sony TRV25 camcorder aangeschaft. Hierbij wordt een standaardsnoer met tulpstekkers geleverd (wit, rood voor audio en geel voor video). Vanwege de beeldkwaliteit heb ik ook een S-Video kabel erbij gekocht. Als ik nu de camera aansluit op mijn tv (via scartstekker met in/out mogelijkheid), en de audio via tulpstekkers (wit en rood) via dezelfde scartstekker, dan krijg ik alleen zwart wit beeld. Terwijl het naar mijn idee wel kleur zou moeten zijn.
Als ik nu de gele tulpstekker (video) tegelijkertijd ook op de scartstekker aansluit krijg ik wel kleur (dit is echter naar mijn idee hetzelfde als ik alleen het standaardsnoer gebruik i.p.v. de s-videokabel). Maar ik ben er nog niet uit of de beoogde hogere resolutie door het gebruik van de S-video kabel dan om zeep wordt geholpen.
Kan iemand mij hierbij helpen?
Als ik nu de gele tulpstekker (video) tegelijkertijd ook op de scartstekker aansluit krijg ik wel kleur (dit is echter naar mijn idee hetzelfde als ik alleen het standaardsnoer gebruik i.p.v. de s-videokabel). Maar ik ben er nog niet uit of de beoogde hogere resolutie door het gebruik van de S-video kabel dan om zeep wordt geholpen.
Kan iemand mij hierbij helpen?