Toon posts:

Zwart wit bij S-Video camcorder

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet zo lang geleden heb ik een Sony TRV25 camcorder aangeschaft. Hierbij wordt een standaardsnoer met tulpstekkers geleverd (wit, rood voor audio en geel voor video). Vanwege de beeldkwaliteit heb ik ook een S-Video kabel erbij gekocht. Als ik nu de camera aansluit op mijn tv (via scartstekker met in/out mogelijkheid), en de audio via tulpstekkers (wit en rood) via dezelfde scartstekker, dan krijg ik alleen zwart wit beeld. Terwijl het naar mijn idee wel kleur zou moeten zijn.

Als ik nu de gele tulpstekker (video) tegelijkertijd ook op de scartstekker aansluit krijg ik wel kleur (dit is echter naar mijn idee hetzelfde als ik alleen het standaardsnoer gebruik i.p.v. de s-videokabel). Maar ik ben er nog niet uit of de beoogde hogere resolutie door het gebruik van de S-video kabel dan om zeep wordt geholpen.

Kan iemand mij hierbij helpen?

:(

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
Je televisie moet wel S-Video ondersteunen.
Is dit het geval, dan moet je nog aangeven dat de bron S-video is.
Bij mijn TV kan ik bijvoorbeeld AV4 selecteren en AV4-S.
Dan moeten de kleuren zichtbaar zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Naast de gebruikelijke Scart voorzieningen beschikt de TV (Aristona) ook over een directe S-video ingang. Dit maakt helaas geen verschil. En voor zover ik weet kan ik nergens in de TV aangeven dat het S-video betreft.

Vooralsnog wordt de overgang dus gemaakt door een Scartstekker met S-video connectie.

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-02 13:17
Weet je zeker dat je niet per ongeluk NTSC ipv PAL hebt gekozen (te vinden ergens in het menu van je camera)?

Verwijderd

Frenkie567 schreef op 01 november 2002 @ 09:38:
Je televisie moet wel S-Video ondersteunen.
Is dit het geval, dan moet je nog aangeven dat de bron S-video is.
Bij mijn TV kan ik bijvoorbeeld AV4 selecteren en AV4-S.
Dan moeten de kleuren zichtbaar zijn.
dat kan zoiets zijn..........