Toon posts:

Chaintecht 9EJL1 te nieuw?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een chaintech 9EJL1 probleem:

Het is een 533 mhz moederbord, maar tijdens het installeren van XP loopt ie elke keer vast, toen we hem terugzette naar 266 mhz lukte het wel, komt dat door de bios?? Of ligt het aan iets anders?

Alvast bedankt :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Huh :?

Als je de FSB gewoon op 133MHz zet (zoals het moet, check de handleiding), dan krijg je 266MHz DDR (geheugen) en 533MHz QDR (CPU)..

Wát is hier nou het probleem behalve dat je waarschijnlijk aan het overklokken was..

Verwijderd

Topicstarter
Ik was niet aan het overklokken...

als je kijkt naar de specificaties:

CPU : Intel P4 Socket 478
System Frequency : 400/533MHz
Chipset : Intel 845E + ICH4
Memory : (2) PC1600/2100/2700 DDR DIMMs (2GB)

als ik de system frequency ofzo op 533 laat, dan loopt alles elke keer vast :(
en als ik er pc2100 ddr geheugen in stop, dan gaat het ook niet goed :(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Wees wat duidelijker met wát je nu verzet hebt in het BIOS. 266MHz, 266MHz wát? FSB, geheugen? Wat zijn nu alles instellingen van het bord nu hij goed draait en draait de cpu op de juiste (default) snelheid, etc. etc.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de system frequency verlaagd naar 266 Mhz. Ook heb ik er trager DDR geheugen in gedaan. En de cpu draait gewoon op de default 2.4 Ghz

Voor de rest is er niets veranderd, en werkt de computer gewoon goed.

• Abbadon
2.4Ghz voor een 2.4Ghz P4, dan klopt de FSB instelling dus (anders liep 'ie langzamer of sneller) :) Dan zit je dus te klooien met de geheugensnelheid. Standaard voor een i845E is PC2100/266MHz, geen probleem dus lijkt me (?)

Wat voor P4 2.4 heb je eigenlijk, eentje met FSB400 of FSB533?

Verwijderd

Topicstarter
zou kunnen ja, ik heb het ddr geheugen nog niet in de andere instelling geprobeerd, maar het grootste probleem is dat ik de snelheid gewoon op 533 mhz wil hebben, omdat dat volgens mijn gewoon moet kunnen ??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oké, de conclusie is duidelijk: tijd voor een lesje in de techniek/theorieën hierachter.

Herlees de handleiding aandachtig, daarin worden zeker ook technische feiten duidelijk gemaakt. Ook loont het zeker de moeite om Technische PMG FAQ zoveel mogelijk door te nemen en dan met name de stukken over FSB/Multiplier/Geheugen/RAM FAQ :)

Omdat het niveau van dit topic niet helemaal bij het niveau van GoT past: dicht. Lees verder ook eens de FAQ Forumgedrag eer je hier weer zo'n topic wil openen ;)

• Abbadon
Dat hangt er van af, de 2.4 is er in twee varianten; de 2.40 en de 2.40B waarvan de eerste een 400MHz FSB heeft en de tweede een 533MHz FSB heeft. Probeer jij met die eerste een 533MHz FSB in te stellen dan gaat die P4 van je op 24 * 133 = 3.2GHz draaien en dat gaat niet zomaar (dat heet overclocken). Dus vergewis je er eerst van welke P4 je nu precies hebt. Wat staat er op de cpu zelf en/of het doosje (indien retail) of kijk hoe de FSB nu is ingesteld in het BIOS (400?)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.