[Win2k]Register waardes toevoegen

Pagina: 1
Acties:

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:48
Ik ben bezig om een programma te schrijven om register waardes toe te voegen aan het register op en windows 2000 machine. Het nadeel is dat ik het weg moet schrijven naar
code:
1
 [Hkey current user\software\microsoft\windows\currentversion\policies\explorer\

Maar ik heb dus geen admin rechten maar gewoon user rechten. Hoe kom ik hier omheen, ik wil gewoon de run button laten verdwijnen e.d.

(Ik gebruik trouwens Delphi 6 om het te schrijven)

Iemand een idee?

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Inloggen als Administrator en dan het proggie runnen?

Verwijderd

Als het in de HKCU is dan mag een normale user daarin schrijven aangezien dat zijn stukje register is.

• ZeroCode
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 09:19:
Als het in de HKCU is dan mag een normale user daarin schrijven aangezien dat zijn stukje register is.
Dat dacht ik ook, maar ik kan dus tot en met dat gedeelte policies schrijven, daarna houd het op... Dat is dus niet handig.... :(

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Ik neem aan dat je het via het proggie geprobeerd hebt. Probeer eens of je door zelf naar de regedit te gaan er wel een waarde in kunt maken/schrijven.

• ZeroCode
lavagiant schreef op 01 november 2002 @ 09:25:
Ik neem aan dat je het via het proggie geprobeerd hebt. Probeer eens of je door zelf naar de regedit te gaan er wel een waarde in kunt maken/schrijven.
Dat is het dus, dat wil ook niet, krijg de melding: File is in use.
Kan ik dat omzeilen, iemand een idee :)
Pagina: 1