Toon posts:

NVidia drivers opensource?!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ben ik zo dom, maar ik geloof dat vroeger niet alle rpm's van de nvidia drivers opensource waren.

Ik wilde vandaag de drivers downloaden en ik zag dat van zowel de GLX en Kernel rpm de source beschikbaar is. Eerst was dat toch alleen van de kernel?

Waarom neemt Redhat die drivers dan niet op in zijn distributie? Komt dat door de licensie?

Verwijderd

misschien een goede voor het grote me NVidia drivers doen't nie?

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 09:23
Ze zijn nog steeds niet GPL, dus vandaar dat RH ze niet opneemt. Verder hoort dit inderdaad beter thuis in het 'Nvidia drivers doen't niet' draadje.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
De GLX-package is nog niet opensource. De TAR-ball (Source-RPM) kopieert alleen bestanden naar /usr/X11R6/lib. Ze worden niet gecompileerd :(

Verwijderd

De nvidia software en dus ook de drivers zijn NIET GPL en ook niet Open Source. Dus GLX niet, en ook de drivers niet zoals blijkt uit de licentie die van toepassing is op alle Nvidia software http://www.nvidia.com/view.asp?IO=nv_swlicense . Onder Linux mogen ze wel gekopieerd worden, dus meeleveren met een distro van Linux software van Nvidia is mogelijk.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 09:06:
Misschien ben ik zo dom, maar ik geloof dat vroeger niet alle rpm's van de nvidia drivers opensource waren.
Dat zijn ze nog steeds niet, en gaan dat ook niet worden.
Ik wilde vandaag de drivers downloaden en ik zag dat van zowel de GLX en Kernel rpm de source beschikbaar is. Eerst was dat toch alleen van de kernel?

Waarom neemt Redhat die drivers dan niet op in zijn distributie? Komt dat door de licensie?
Die .src.rpm's bevatten een dikke .o file, en file wordt gelinked naar de uiteindelijke kernelmodule. Komt practisch geen source aan te pas.

Waarom RH die dingen niet opneemt is dat het geen GPL is, en de drivers buggen als de hel.

Verwijderd

damn, die topic titel...ik dacht zouden ze dan eindelijk... maar nee hoor :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 12:06:
damn, die topic titel...ik dacht zouden ze dan eindelijk... maar nee hoor :(
Ik dacht precies hetzelfde :( :( :(
Pagina: 1