Toon posts:

Linux ssh Connecten achter Winxp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik heb geprobeert te zoeken op google groups, google linux search, got, op de termen linux, ssh, connect, windows xp maar ik kan nergens vinden hoe ik ssh kan connecten naar een linux bak die achter een windows xp bak zit.

Ik had geprobeert de poorten 22 tcp/udp te forwarden maar geen succes.
Ik draai geen firewall op mijn windows xp bak (standaard firewall staat ook uit).
Via mijn LAN kan ik wel connecten naar de Linux bak.

Zou iemand me op de weg willen helpen B) .

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

ken je het principe van tcp/ip :?
je probeert te connecten naar een host, die achter een andere machine zit. Deze zit in een ander subnet, dus je XP machine moet kunnen routeren. Maar weet je linux host ook de weg retour :? Dus weet je linux machine dat hij die XP machine als gateway moet gebruiken :?

Je hoeft niet perse de default gateway op te geven, je kan ook een route specificeren voor het netwerk waarvandaan je connect, via het ip adres van de XP machine.

Verwijderd

Ga naar www.vandyke.com en haal daar een ssh-service voor windows. Log daar op in en vervolgens door-ssh'en naar de linux machine.

Om precies te zijn: http://www.vandyke.com/download/vshell/index.html

Ze hebben ook nog iets van 'Entunnel', deze ken in echter nog niet.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
De manier van nomam is de simpelste. Iets uitgebreider kan ook nog: zet die WinXP host achter je linux bak en log direct in op je linux bak. poortmappen met iptables gaat onder linux altijd nog beter dan op windows met zo'n brak firewall pakketje.

Verwijderd

CyberJ schreef op 01 november 2002 @ 08:43:
ken je het principe van tcp/ip :?
je probeert te connecten naar een host, die achter een andere machine zit. Deze zit in een ander subnet, dus je XP machine moet kunnen routeren. Maar weet je linux host ook de weg retour :? Dus weet je linux machine dat hij die XP machine als gateway moet gebruiken :?

Je hoeft niet perse de default gateway op te geven, je kan ook een route specificeren voor het netwerk waarvandaan je connect, via het ip adres van de XP machine.

Euhm, ik mag aannemen dat dat het geval is en dat de Linux bak dus ook gewoon Inet op kan.

Kan je anders niet eens een packetsniffer installeren? :)

Je bent dit overigens toch niet intern aan het proberen als dit voor je externe IP-adres moet gaan gelden (dat NAT-en). Dat werkt namelijk niet ;)

Verwijderd

Ik dacht even dat mijn oplossing niet zou werken, omdat er geen command-prompt util zou zijn om een ssh verbinding te maken. Maar natuurlijk zijn er mensen die dit al verholpen hebben. F-Secure levert deze oplossing. Even de prog-dir. toevoegen aan je PATH en je kunt ssh2'en.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 11:29:

[...]

Je bent dit overigens toch niet intern aan het proberen als dit voor je externe IP-adres moet gaan gelden (dat NAT-en). Dat werkt namelijk niet ;)
Zoiets heet D-NAT

Verwijderd

Ja :?

Dat weet ik ook wel hoor :o Wat wil je er mee zeggen ?

Verwijderd

Volgens mij dwalen we een beetje af van het topic.
Ik wil het alleen duidelijk maken richting 'Rahman'

Verwijderd

gewoon op die xp bak in die ICS instellen dat poort 22 tcp ge-dnat wordt naar het interne IP van die Linux doos, dat werkt gewoon als je het goed doet :P
Pagina: 1