Service onder NT4

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MLS
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 20:12
Ik probeer hier de dnetc client te laten draaien onder WinNT, maar loop tegen een probleem aan:

Als ik de client als administrator installeer werkt alles perfect (dnetc.exe -install). Probleem is dat ik niet als administrator kan inloggen op de andere PC's.
(Kan dus geen service installeren en -install werkt dus niet)

Nu dacht ik ik kan de reg key van de andere PC (dus waar ik als admin in kan loggen), nou kopieer naar de client PC, dan moet deze toch ook gewoon kunnen draaien.

Ik heb het zover gekregen dat de regkeys ook worden gekopieerd (\localmachine\currentcontrolset\services\dnetc) geloof ik.
Maar als deze geimporteerd is zegt winnt4 dat een service (dus de service) niet kon worden gestart.
Wat is het probleem en wat is het verschil tussen die twee PC's, kijkt de client ook nog naar de PC naam ofzo??

Pleazze help (Scheelt weer 2000 blocks/dag)

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:14

Jaymz

Keep on moving !

"k vind ut best dat je wat meer koeien wil laten grazen. Maar het is volgens mij niet de bedoeling dat je dnetc installeert op machines waar je geen toestemming hebt gekregen, en daar lijkt het wel een beetje op.

En Crosspostings zijn ook niet zo fijn.

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:21
Ik zou eerst eens peilen of de eigenaar van het systeem dat goed vindt en dan pas installeren.

Je kan worden verwijderd uit de stats als distributed.net klachten over je krijgt van het ongevraagd installeren van clients op computers. :) Ik geloof dat de rabbit er ervaring mee heeft...

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 00:25
Je kan zeggen wat je wil over The Rabbit, maar hij heeft het wel geflikt om terug te komen nadat hij als The Hedgehog eruit is gegooid. Hij is heel goed in hacken etc denk ik.
Ben benieuwd of hij ooit eens Anandtech.com plat gooit.

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Pfff... lekker knap..
Zelfde trojan, nieuw adres.. en gaan.
Kvin 't bouwen van een goeie trojan ergens nog wel knap, maar dat "terugkomen" is natuurlijk een koud kunstje.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Je kan de client alleen als service installeren als je administrator rechten hebt. En die heb je blijkbaar niet.

Voor educatieve doeleinden is het mogelijk dat enkele mensen je vertellen hoe aan administratorrechten te komen, maar dan zal je het erg voorzichtig moeten formuleren. Probeer het bij operating systems eens met:

Tjeetje, gossimikkie, ben ik toch zomaar het adminstrator password van mijn NT bak vergeten.

Overigens moet ik er bij zeggen, dat een maand of wat geleden iedereen zich krom lachte om de subtiele hints die er gegeven werden, en regelrechte "howto's" om achter dit soort zaken te komen, en nu het konijn een duwtje heeft gehad, omdat hij meer dan 6000 (!) PC's op zijn naam had, waarvan er enkele begonnen te klagen, is iedereen bijzonder "tegen"

• MLS
Wil niet lullig zijn maar ik BEN de (assistent)systeembeheerder hier op school, alleen kunnen we lokaal niet inloggen als administrator!
Grz, MLS

• MLS
Dit hebben we semi bewust gedaan, vanwege inbraak pogingen, we maken een image en deze clonen we naar alle workstations.
Op één van alle PC's hebben we wel de mogelijkheid om in te loggen als administrator (hier heb ik hem dus op geinstalleerd en hiervan heb ik dus de regkeys gebruikt).
We zijn alleen niet van plan binnenkort weer te klonen, dus moet het ff via die omweg.
Over en maandje gaan we wel weer klonen, dus dan zet ik hem gewoon in de image.

Maar voor nu dus ff een andere oplossing nodig.
Grz. MLS

Verwijderd

MLS, heb je nog in je originele thread gekeken (bij het software-forum), daar had ik een tussen-oplossing neergezet.

Je kunt dan via de proxy van wildhagen automatisch sparen voor de bevrijdingsflush (MF5) proxy=pvdeijnd.icts.tue.nl en port 2084
of port 21 voor ftp en port 23 voor telnet.
Stats 24/7 zichtbaar op proxy-adres

• MLS
Ok thanks,

heb het nu weer draaien, maar het probleem is dat de PC idd moeten zijn ingelogd, maar dit is het meerendeel van de tijd niet het geval.

Ik zal de PC's binnenkort wel weer klonen.

Grz. MLS

Verwijderd

Heeft iemand nog succesStories mbt het omkopen van systeem beheerders ?
of zomaar briliante suggesties ?

kwil ookwellis in de top20 komen van dpc :)
Pagina: 1