Toon posts:

[TV kaart] Cinergy 600TV ontvangt slecht?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Terratec Cinergy 600TV en ben hier best tevreden mee.
Alleen die tuner lijkt wel erg ongevoelig. Op diverse kanalen krijg ik een beetje sneeuwig beeld, terwijl de (echte) TV prima is.
Ik heb er ook al een goede antenneversterker tussengezet (20dB), dat helpt al een hoop, maar ook dan zijn er nog een paar kanalen slecht. Als ik er dan een splittertje tussenzet (minus 4dB) dan wordt het gelijk een stuk slechter.

Is die tuner van mijn kaart toevallig slecht, of is dit normaal bij deze kaarten, wat zijn je ervaringen?

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Ik weet wel dat het TV signaal snel wordt verkracht bij slechte versterkers en/of splitters.
En dat kan echt een wereld van verschil zijn...

Lijkt me trouwens niet echt waarschijnlijk dat het aan de kaart zou liggen.. Hang er anders ff een TV aan die kabel.
Of probeer de TV kaart met een schoon signaal.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Sommige zenders op de kabel zijn gewoon brak.

Maar slechte kabels en splitters veroorzaken ook een boel ellende.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik heb volgens mij wel goede splitters en versterker (Kuebler) met F-connectors. Dus daar kan het IMO niet aan liggen.
En alle TV's doen het uitstekend, zelfs zonder versterker. Ook Teletext, en daar zie je vaak snel als het signaal een beetje brak is (gekke letters enzo)

Ik heb ook al zonder splitter etc. geprobeerd: dus inkomende kabel/versterker/coax direct op de tv-kaart. Het helpt wel, maar een paar kanalen blijven sneeuwen. En ik heb zelfs SAT-kwaliteit coax gebruikt.

Ik heb in ieder geval aan UPC gevraagd of ze de signaalsterkte kunnen controleren. Wanneer ze dat gaan doen ...?? :'( Ik moest zelf maar in de gaten houden wanneer het signaal beter werd, dan hadden ze het eventueel gerepareerd...

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Tsjaa, zoals ik al zei: ff een tv aan hangen...

Of je kaart aan een andere kabel connectie hangen bij een lanparty of zo...

Wat OOK nog kan spelen is dat de kaart idd niet al te zuiver afstelt...

Mijn schoonvader heeft zo'n optie van "Kabel of Antenne" in de software zitten. Waarbij Kabel grover is dan Antenne afstelling. Wellicht kan het daar aan liggen?

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.