Toon posts:

Nieuw systeem->boot niet ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik heb sinds gister een nieuw systeem in elkaar. maar na eerste boot zag je dat ie de CPU zag, maar toen bleef ie hangen bij "checking nvram", en 2e keer kwam er geen signaal meer naar de monitor zelfs.....wie heeft een idee wat te doen ?

- XP 2200+
- MSI KT4 ULTRA
- RADEON 9700 PRO
- MAXTOR 80GB
- 512 PC333 RAM

die MSI heeft een status LED ding, die aan zou moeten geven wat er mis is, maar daar schiet ik niks mee op.

ik ben een ervaren pc bouwer, maar dit heb ik nog niet meegemaakt.

iemand een tip ? laat het even weten !

tim.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

... zit je koeler goed op je CPU en zit er koelprut tussen?

Trek alles los, controleer de CPU (zoek vooral naar brandplekken op de onderkant) en zet daarna alles weer vast... Ik vrees echter dat je CPU dood is.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op 01 november 2002 @ 06:39:
... zit je koeler goed op je CPU en zit er koelprut tussen?

Trek alles los, controleer de CPU (zoek vooral naar brandplekken op de onderkant) en zet daarna alles weer vast... Ik vrees echter dat je CPU dood is.
ja coolpasta erop en cooler goed erop. heb em losgehaald, maar niks te zien, lijkt normaal.CPU is ok gelukkig. meer tips ?

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

.Howdy

checking nvram is dat van de videokaart? zo ja, dan is die kapot. zo niet, dan is het geheugen kapot.
en tim mag je weg laten (het moet zelfs :P) en als je ervaren pc bouwer bent. dan had je zelf ook wel kunnen weten wat er hoogst waarschijnlijk kapot was. Maar het geheugen lijkt mij dus gaar

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer eens een ander videokaart.. Er zijn namelijk best wat gevallen bekend dat de combinatie KT400 chipset + Radeon op AGP 8x problemen oplevert. Je zou verder je BIOS eens kunnen resetten.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 01 november 2002 @ 08:26:
Probeer eens een ander videokaart.. Er zijn namelijk best wat gevallen bekend dat de combinatie KT400 chipset + Radeon op AGP 8x problemen oplevert. Je zou verder je BIOS eens kunnen resetten.
ok man daar dacht ik ook al aan ja.....ik stop er wel even een matroxje in en dan flash ik de bios, dan de radeon weer terug. maar toch vaag dat ie eerst wel deed en daarna niks meer......ik laat het weten.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat voor een voeding heb je? Deze combinatie vreet wel aardig wat.. Misschien dat je voeding op het laatste moment niet meer aankon.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 20:31

Valkyre

Kitesurf FTW!

wil ook niet het geheugen afentoe roet in het eten gooien?

iRacing Profiel

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Test anders eens out-of-case, op een stuk karton oid. Dan weet je zeker dat je mobo geen kortsluiting met de kast maakt.

Hier staat denk ik nog wel wat info voor je : Hangen en opstartproblemen

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

cpu dood, hep weinig hoop voor je :(

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:41

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Heb je noname geheugen? Het kan zijn dat het geheugen niet goed ondersteunt word, en je bios daarop blijft hangen......als je toevallig ander ddr geheugen in de buurt hebt, dan zou ik dat even proberen.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3k PV | 🔋 Zendure 8,6kWh | Ford Explorer EV Ext

Pagina: 1