"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd
Ik kon het niet laten om die op m'n oude laptop te prikken en eens mee te testen.
Conclusie: aardig speeltje en als je voor gnome meeting om een adsl verbinding zit met 4 mensen op de server dan is dit speeltje ruim voldoende. Wil je meer dan heeft dit apparaat niet de vereisde resolutie en kleurbalans (vooral helderheid/contrast is brak) maar voor een vast punt opnemen met vaste kleur/contrast instelling is het een aardig speeltje.
nu nog het ding van m'n broertje jatten
Verwijderd
Kijk ook eens op de volgende pagina http://www.smcc.demon.nl/webcam.
Verwijderd
Kijk ook hier even: http://www.exploits.org/v4l/
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Ik heb een webcam met die stv680 chip. Mijn ervaringen zijn: het werkt goed wanneer het werktVerwijderd schreef op 01 november 2002 @ 08:23:
Mijn broertje heeft een usb trust spycam gekregen (bij een bank ofzo) en daar zit een stv680 chipje op.
Ik kon het niet laten om die op m'n oude laptop te prikken en eens mee te testen.
Conclusie: aardig speeltje en als je voor gnome meeting om een adsl verbinding zit met 4 mensen op de server dan is dit speeltje ruim voldoende. Wil je meer dan heeft dit apparaat niet de vereisde resolutie en kleurbalans (vooral helderheid/contrast is brak) maar voor een vast punt opnemen met vaste kleur/contrast instelling is het een aardig speeltje.
nu nog het ding van m'n broertje jatten
Ik krijg namelijk kernel OOPS'en wanneer ik een prog afsluit dat van m'n webcam gebruik maakt waarna heel m'n systeem dus vast zit
Intentionally left blank.
Probeer het eens met Gphoto2 zelf met mijn crapp ass gamma cammetje krijg ik het voor elkaar. (Als er voldoende licht is.)aKra schreef op 01 november 2002 @ 13:18:
Ik heb hier thuis een Creative Webcam Go Plus! met Slackware 8.1, het lampje brand enzo, en hij komt terug in de startmessage (dmesg) maar ik kan geen plaatjes grabben met welk programma dan ook.......
Edit knopje hebben we vandaag ook uitgevonden hooraKra schreef op 01 november 2002 @ 14:16:
(Heb trouwens geen X)
Ik heb een Quickcam Express (oude versie) en die werkt ook goed.
Dan moet je helemaal gphoto 2 proberen. Zit een auto detectie op, werkt echt goed.aKra schreef op 01 november 2002 @ 14:16:
(Heb trouwens geen X)
voorbeeldje:
CP179739-A:/# gphoto2 --auto-detect
Model Port
----------------------------------------------------------
AEG Snap 300 usb:
CP179739-A:/#
PS. is zo'n oregon scientific DS3868
1
2
3
4
5
6
7
| collect2: ld returned 1 exit status make[2]: *** [gphoto2] Error 1 make[2]: Leaving directory `/root/gphoto2-2.1.0/frontends/command-line' make[1]: *** [all-recursive] Error 1 make[1]: Leaving directory `/root/gphoto2-2.1.0/frontends' make: *** [all-recursive] Error 1 root@anubis:~/gphoto2-2.1.0# |
The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?
Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds
Das wel interessant, ik heb gezocht bij creative en logitech maar die hadden schijnbaar geen officiele drivers (al denk ik dat de meeste cams wel werken met video4linux)ik heb een philips usb toUcam pro en daar zijn zelfs drivers voor voor linux
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Webcam uitlees-programma: camserv
Webcam(s): Creative Webcam Go Plus! & Philips hele oude ISA kaart met losse webcam. (SAA****).
De Webcam Go Plus heeft een andere chippie dan de Webcam Go.aKra schreef op 01 november 2002 @ 13:18:
Ik heb hier thuis een Creative Webcam Go Plus! met Slackware 8.1, het lampje brand enzo, en hij komt terug in de startmessage (dmesg) maar ik kan geen plaatjes grabben met welk programma dan ook.......
Daarom doet ie het niet onder linux.
Er is wel een alfa-driver, maar een plaatje eruit toveren....mij nooit gelukt.
http://winbond-webcam.sourceforge.net/
Ennuh, een hele goedkope webcam where to get?
Ooit met een 7Up actie voor 40 piek gekocht.
Even de qce-ga kernel drivers downloade, make doen, make install doen, klaaaaar
Je mot dan natuurlijk wel v4l support in je kernel hebben (duh!)
Ik heb hem nu aan m'n Debian bak hangen, in de zin van 'kijk eens hoe fijn ik achter m'n 15" beeldscherm zit te GoT'ten'
Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com
Verwijderd
Dit kan afhankelijk van de camera/ (framebuffer/svga features )mocean schreef op 01 november 2002 @ 21:39:
Ik heb redhat 7.3 (zonder X) en ik wil graag mn dynalink USB cam eraan hangen (heel goedkoop ding). Iemand hier ervaringen mee? Ik de beelden gewoon opslaan op de schijf, als JPG/PNG of zo...
Bij sommige camera's is het geheugen te benaderen als een tijdelijke hardeschijf.
hiervoor heb je scsi support, camera support en usb support nodig in de kernel.
en dan kun je via hotplug je usbdevice mounten als een soort schijf en er gewoon de files van copieren.
Als je een camera hebt die zich gedraagt als een video device (via v4l /dev/video0) dan zijn er wel console apps die daar gebruik van kunnen maken bijvoorbeeld fbtv (met framebuffer)
fujiplay voor fuji camera's
zoek ook nog even op freshmeat
Bedankt, ik ga eens kijken... compu is ook een beetje oud, toen er nog windows opstond had ik USB via een PCI kaart, ik ga eerst maar eens kijken of ik dat ding aan de praat krij.Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 11:22:
[...]
Dit kan afhankelijk van de camera/ (framebuffer/svga features )
Bij sommige camera's is het geheugen te benaderen als een tijdelijke hardeschijf.
hiervoor heb je scsi support, camera support en usb support nodig in de kernel.
en dan kun je via hotplug je usbdevice mounten als een soort schijf en er gewoon de files van copieren.
Als je een camera hebt die zich gedraagt als een video device (via v4l /dev/video0) dan zijn er wel console apps die daar gebruik van kunnen maken bijvoorbeeld fbtv (met framebuffer)
fujiplay voor fuji camera's
zoek ook nog even op freshmeat
Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com
Zonder de __ dan
---
Ik heb "gphoto2 --auto-detect" gedaan, maar hij vindt geen camera's, het rode lampje van de USB cam gaat branden...
In de kernel heb ik CPiA aangezet, en USB support, en Philips camera's aangevinkt, niks als module ofzo.
Die webcam werkt bij mij wel. Ik heb zeer veel problemen gehad met mijn onbekende moederplaat met de USB-OHCI driver. Toen wou het lampie niet eens aan... Heb toen een usb kaar gekoopt en die wou wel (de USCI driver).aKra schreef op 01 november 2002 @ 13:18:
Ik heb nu een nieuwe mammaplank, met de OSCI driver, en dat wil wel met de betreffende webcam, alleen wildie wel eens vaslopen (het cam device dan, met redelijk veel minder lekkere kernerberichten over de USB poorten)
Maybee we are alone... After all.
PLEASEHeidistein schreef op 05 november 2002 @ 09:45:
[...]
Die webcam werkt bij mij wel. Ik heb zeer veel problemen gehad met mijn onbekende moederplaat met de USB-OHCI driver. Toen wou het lampie niet eens aan... Heb toen een usb kaar gekoopt en die wou wel (de USCI driver).
Ik heb nu een nieuwe mammaplank, met de OSCI driver, en dat wil wel met de betreffende webcam, alleen wildie wel eens vaslopen (het cam device dan, met redelijk veel minder lekkere kernerberichten over de USB poorten)
hoe heb je dat voor elkaar gekregen
Want ik wil hem ook wel werkend hebben... En vooral onder Slackware 8.1, ik heb nu er een Philips Toucum aanhangen en ik krijg via "Camserv" alleen wat RGB kleuren als output, dus een heel scherm rood ofzo, of roze etc...