Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Verbruik dremeltools?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt 2 gaten in het ijzerwerk van mijn kast te gaan maken. Mooie ronde gaten nog wel.

Nu is mijn vraag: hoeveel slijpschijfjes zou ik nodig hebben om deze te maken? Het gaat zich hier om een gat van 80 en eentje van 60mm. Het materiaal van mijn kast? Geen idee, een goedkope kast dus... (blik?)?

Ik heb nog nooit eerder met zo'n ding gewerkt (ja ik doe voorzichtig ;)) en heb dus geen idee hoeveel schijfjes ik nodig heb!

Verwijderd

1. goede veiligheidsbril op doen!!
2. ik gok ongeveer 2 schijfjes.. 1 per gat...
owja.. laat die schijfjes hun werk doen.. dus niet overdreven hard gaan duwen.. dan slijten ze veel sneller namelijk...

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Neem glasvezelversterkte schijfjes, die zijn echt super relaxed! Breken niet en gaan lang mee... Denk dat je daar die twee gaten wel mee red. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nja bij mijn nep-dremel zaten 7 schijfjes om metaal te snijden... dit is dus toereikend?

Ennuh een bril heb ik natuurlijk... me ogen moeten nog langer mee ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik kom net van de ijzerhandel terug en die wist me te vertellen dat je wel een schijfje of 10 a 15 nodig had voor zulk een operatie.... kan dit, of wilde hij gewoon verkopen?

Gelukkig had'ie ze niet meer op voorraad!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 22:29

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb nu met een diamand versterk schijfje zo'n 8 gaten gemaakt en nog wat andere dingen in mijn kast veranderd maar dat ding blijft gewoon scherp. De prijs daarintegen is wel hoog maarja dan gaat het wel een stuk makkelijker dan die andere schijfjes.

Hier ff een link naar het product wat ik bedoel.

http://www.dremel.nl/cgi-...94769581/Product/View/545
Afbeeldingslocatie: http://www.dremel.nl/isroot/Dremel/Images/Products/Accessories/545.gif

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-11 23:47
Benadski schreef op 01 november 2002 @ 02:04:
Neem glasvezelversterkte schijfjes, die zijn echt super relaxed! Breken niet en gaan lang mee... Denk dat je daar die twee gaten wel mee red. :)
Dat zou idd wel relaxt zijn, die standaard slijpschijven willen bij mij nog wel eens breken :o. En ik heb geen veiligheidsbril |:(

Maar ik denk dat je er idd stuk of 3 nodig hebt.

Maar waarom haal je niet zo'n doosje van 25 stuks? Die kosten geloof ik maar iets van €2,50 ofzoiets... die dingen gebruik je vast wel eens vaker, altijd handig om in huis te hebben

Verwijderd

Met twee standaard schijfjes moet je makkelijk kunnen toekomen. Dremel is geen schijfjesvreeter :)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
die goedkope schijfjes breken inderdaad vrij snel
Bij mijn Aldi dremel zaten er een stuk of wat en ik had er 2 nodig om een rechthoekig gat te maken in een plastic behuizing van 3 mm dik (voor LCD)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• FitNiX
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 09:40:
Met twee standaard schijfjes moet je makkelijk kunnen toekomen. Dremel is geen schijfjesvreeter :)
Soms breekt er een, had ik bij mij ook, kwam bij mij doordat ik m'n Dremel in allerlei rare bochten moest draaien om toch te kunnen zagen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 09:40:
als je hout bewerkt niet neer ;) reken maar dat er stukjes schijf gaan vliegen als je je kast aan het dremelen bent :9

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 19:21

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
Ik zou zeggen... ga dremelen en ontdek het zelf! Zo snel slijten die dingen niet hoor..

Use the Search Luke...

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 09:34:
Hmm ik kom net van de ijzerhandel terug en die wist me te vertellen dat je wel een schijfje of 10 a 15 nodig had voor zulk een operatie.... kan dit, of wilde hij gewoon verkopen?

Gelukkig had'ie ze niet meer op voorraad!
Lol... gaat ie op die dingen staan ofzo? Je hebt er ongeveer 2-3 nodig gemiddeld en het ligt er maar net aan hoe je ermee omgaat. Druk je hard, dan hebbie er veel nodig ja, druk je weinig/niet dan kom je een heel end met 1 schijfje.

Tip: ga de richting op slijpen waar het schijfje naartoe draait (vanaf boven gezien, en dus meestal rechts), dat maakt ook veel uit!

System specs

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat ik zondag ga modden en ik nauwelijks tijd heb om ff bij een bouwmarkt langs te gaan... anders moet ik weer iemand sturen die die dingen voor me kan halen ;)

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Als je 7 schijfjes hebt, dan kom je echt wel uit. Zorg wel dat de dremel het werk doet, niet te hard duwen dus...

Waar heb je dat ding gekocht en hoeveel vermogen heeft ie eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een nep-dremel van Kinzo (er zitten dus ook Kinzo schijfjes bij). Het vermogen van het beestje is 110W en is afkomstig van onze gamma :)

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 09:48

OgWok

U.N.C.L.E.

Schijfjes van die Kinzo gaan hard. Zelf een 8cm fangat in een kast opengemaakt (dus met die gaatjes): 2 schijfjes.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Neem die glasvezel-schijfjes, die gaan lekker lang mee :)
Ik heb ook van die gewone schijfjes gehad en die gaan echt ontzettend snel op, dan gebruik je er wel 10 voor die 2 gaatjes!
En een veiligheidsbril kun je voor 5 euro kopen bij de bouwmarkt/DHZ-winkel, doe het maar gewoon, 5 euro is bijna niks als je de gevolgen ziet van het niet gebruiken van zo'n ding (tijdje geleden was hier iemand die een abces op zijn oog ad gekregen ofzo en dat moet er dan dus operatief af gehaald worden + je zit een hele tijd met oogdruppels, echt geen pretje)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
gamma... 36dremelschijfies voor nog geen 4pleuro... ik koop die altijd... of ze nou lang meegaan of niet... ze dremelen perfect.... mijn window had ik er met 3 schijfjes uit

Afbeeldingslocatie: http://24.132.198.86/images/newcase/image12.jpg

• FitNiX
Wat kosten die diamand schijven?

• Demo
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

SmauG schreef op 01 november 2002 @ 11:10:
gamma... 36dremelschijfies voor nog geen 4pleuro... ik koop die altijd... of ze nou lang meegaan of niet... ze dremelen perfect.... mijn window had ik er met 3 schijfjes uit

[afbeelding]
* Demo moet toch ook eens bij de Gamma langs gaan dan :)
Tnx voor de tip!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 21:27
Demoniac schreef op 01 november 2002 @ 11:15:
[...]
* Hexyl moet toch ook eens bij de Gamma langs gaan dan :)
Tnx voor de tip!
ik moet ook nog steeds mijn naam uit me case dremelen en het moet vandaag gebeuren want morgen ga ik um mat-zwart spuiten

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net bij de gamma, karwei en praxis geweest, ze hadden alleen slechts originele dremelschijfjes.

Gelukkig kon hornbach me helpen, daar hadden ze er 50 voor 7,95... die dus ook maar gekocht ;)

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
hey :) t zijn ook originele dremel skijven :) die van 36 voor 3nogwat ;) daarom juist ben ik zo enthousiast! kopen die hap en dremelen...

Verwijderd

SmauG schreef op 01 november 2002 @ 11:10:

[afbeelding]
whaaat ik had voor diezelfde bij de praxis 8 euro betaald. stelletje oplichters die dhz zaken.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Kermit schreef op 01 november 2002 @ 11:14
Wat kosten die diamand schijven?
Ik weet het niet zeker maar ik dacht 19 pleuro en 85 pleurocent. :(
Errug duur, ze gaan wel zeer lang mee. Maar ik denkt toch dat als je de standaard slijpschijfjes je toch goedkoper uit bent. :)

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Ik zal ook eens van die diamantschijfjes halen. thanx for da tip! :)

Met de normale schijfjes red je het ook wel, maar die kunnen niet tegen onder of bovenwaartse druk. Daar breken ze nl.
Als je dus een Dremel-n00b bent, dan zul je er zeker een stuk of 10 tegenaan moeten smijten.
Maar die dingen kosten echt een drol, dus who cares?

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• kleinelievewolff
  • Laatst online: 30-11 09:17
Bij mij braken die goedkope, bruine schijfjes altijd. Heb nu die zwarte, versterkte gekocht. Wel 4 euro voor 5 schijfjes, maar ze gaan wel veel langer mee.

Verwijderd

Kan je ook een gat ofzo in je case zagen met zo'n dremel schijfje wat in een boormachine zit? Dus past zo'n schijfje ook in een boormachine? Ik wil nl. wat verbeteringen aan mijn case maken, maar ik heb geen zin om alleen daarvoor een dremel te kopen.
Pagina: 1