Toon posts:

Zoek een 64 bit PCI bord...

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen met mijn (al lang durende) zoektocht...
Ik ben op zoek naar een mobo dat 1 of 2 keer 64-bit PCI ondersteund en tevens 3 of 4 keer 32-bit PCI ondersteund met een 4x lieft 8x AGP erop...

Intel geeft een lichte voorkeur boven AMD...

Tyan heeft mooie Dual borden die gescheiden PCI kanalen heeft (groot voordeel), maar ik zoek eigelijk een single... Intel gaat direct naar Xeon en dat vind ik ook een beetje over-done...

Het bord is bedoeld woor een Work - Game machine (dus niet voor een server)...

Wie heeft goed advies ???

Thnx Inside...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dual mobos kun je vrijwel altijd met maar een enkele CPU gebruiken.

Je zegt liever Intel dan AMD, maar vermeldt niet WELKE Intel dan...

64b PCI heb je voor PPro, P2 en P3 (al dan niet Xeon) en Xeon (P4) (en SoA dus)

Je moet eens kijken naar chipset, voor P3 heb je van Intel alleen de i840 en van serverworks de SW3 reeks (LE ligt voor de hand bij single CPU), voor Xeon heb je eigenlijk alleen de i860 en Granite Bay als je AGP wil hebben.

Maar geef eens wat meer info, waarom wil je 64b PCI voor een 'Work - Game machine', en wat gaat het precies aan OS en SW draaien :?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

bij elk fatsoenlijk dual mobo wordt tegenwoordig een terminator geleverd
Daarmee kun je het bordje ook met een single processor kunt draaien...

ik heb pas nog een mooi 19" rackje geassembleerd met Intel Goosebay mobo, Tualatin 1,23 ghz, 512MB PC133 ECC en Intel SCSI controller met 4*18,2gb SCSI Raid 0+5 :P

er kan in de nabije toekomst (als de Tualatin 1,23 een beetje end-of-life is) nog goedkoop een extra processor bij, mocht dat noodzakelijk zijn... :9

samen met een Dual P3-500 (DPT controller met 4*9,2gb SCSI Raid 0+5) voor DNS, DHCP en Internet vormt dat een leuk netwerkje :)

beetje bijklussen is nooit weg B)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:30

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een AMD 760MPX moederbord is de goedkoopste oplossing. Naast de 64-bit PCI slots krijg je als bonus de mogelijkheid om twee CPU's te draaien :) .

Ik geloof dat Supermicro een P4 plank met 64-bit PCI heeft, maar ik weet niet of daar AGP op zit. Dual Xeon is erg duur omdat een i860 plank (de E7500 bordjes hebben geen AGP) zo'n 900 euro kost.

Ik zou gewoon een 760MPX nemen (bijv. Asus A7M266-D als je ook wilt overklokken), twee keer 2400+ erop en dan gaan vlammen. Bij mij draait 't met uitzondering van wat stabiliteitsproblemen door brak Crucial geheugen al een jaar erg stabiel met twee Athlon XP 1700+ procjes.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Robgee,

Hoe doe jij een Raid 0+5 met 4 schijven? Raid 5 is stripe+parity (parity over alle schijven), en vereist minimaal 3 schijven. Als je een Raid 50 (of 0+5) wilt maken dan heb je het dubbele nodig, dus minimaal 6 schijven.

White paper

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Om jouw zoektocht te vergemakkelijken raad ik je aan om je eerst op het chipset te oriënteren. Kijk eens rond welke chipset aan jouw wensen voldoet (64b PCI/32b PCI/4xAGP/etc). Zoek dan mobo's met desbetreffend chipset op de websites van de mobofabrikanten. Check de reviews ervan, vergelijk de specs, weeg de voor- en nadelen tegen elkaar af. Maak tenslotte als Tweaker zijnde zélf je eigen beslissing.

Deze topic gaat dicht omdat van een Tweaker toch wel wordt verwacht dat hij/zij zélf een mobo kan uitzoeken/kiezen. Je hebt hierboven in ieder geval al aardig wat hints en suggesties gekregen, waarmee je wel uit de voeten kan komen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.