Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[case bouwen] Het begin van mijn case.

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nu Phase-Change 3 up & running is, is het tijd om eens een stel planken tegen elkaar te timmeren om de hele boel in kwijt te kunnen. In mijn geval zijn dat planken van 9mm dik multiplex. Waarom multiplex? Het is degelijk, het is relatief licht, en het kan tegen vocht. Afwerken zal lastiger zijn dan met MDF.

Het idee achter de kast:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
+----------------------+
|       mobobak        |  (zie mijn website of UTFS
+----------------------+   voor meer info over de mobobak)
|  PSU+HDD+5.25"       |
+----------------------+
|                      |
|                      |
| phase-change systeem |
|                      |
|                      |
+----------------------+
  O                  O     (wieletjes)

De voorkant, achterkant en een van de tussenplaten van de kast. De openingen voor 5.25", PSU, mobobak en condenser van de phase-change zijn eenvoudig te herkennen.

Afbeeldingslocatie: http://www.arcobel.nl/~dabit/zooi/case_platen_hout.jpg

Het onder 90 graden bevestigen van 2 planken doe ik met een alu hoekprofieltje dat ik vastlijm. Het hout met bruislijm, het alu met montagekit:

Afbeeldingslocatie: http://www.arcobel.nl/~dabit/zooi/case_lijmen_platen.jpg

De planken en de koelunit naast elkaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.arcobel.nl/~dabit/zooi/case_voorkantkast_koelunit.jpg

Nog niet veel pics, maar ik ben ook nog maar even bezig geweest. Verdere pics plaats ik hier in dit topic erbij.

Update 5 november 2002

Ik heb de gaten voor de 5.25" devices vierkant gemaakt, de 2e plaat gemonteerd, en het frame voor de 5.25" devices gemaakt (uit 10x10mm aluminium U-profiel). Dit zit er nog niet in; de lijm moet nog uitharden.

Afbeeldingslocatie: http://www.arcobel.nl/~dabit/zooi/case_5nov2002_front.jpg

Een plaatje van de zijkant. De luchtdichte moederbordbak + inhoud is goed te zien. Op deze foto kun je ook zien dat de bovenkant van de bak gelijk valt met de bovenkant van het hout. Zo kan ik heel de kast afdekken met 1 plaat plexiglas.

Afbeeldingslocatie: http://www.arcobel.nl/~dabit/zooi/case_5nov2002_side.jpg

Als het 5.25" frame klaar is zal ik daar ook wel een pic van schieten.

Update 16 november 2002

Het 5.25" frame:

Afbeeldingslocatie: http://www.arcobel.nl/~dabit/zooi/case_cdrom_mounting.jpg

En een picje van de kast zoals hij 5 minuten geleden was:

Afbeeldingslocatie: http://www.arcobel.nl/~dabit/zooi/case_16nov2002.jpg

Het word nu een kwestie van de laatste loodjes. Harddisklampjes erin, reset/powerswitch, de laatste waterconnecties, het maken van een NorthBridge waterblokje, het maken van de CPU hold-down clip, en niet te vergeten: de zijkanten.

Overigens: de kast ziet er op de foto erg lichtblauw uit. In werkelijkheid is hij donkerder (azuurblauw). Verder ziet de voorkant er nog ronuit ranzig uit, maar dat komt omdat de beschermfolie nog over het laminaat zit.

Die wieltjes zijn trouwens een zegen. Het ding is echt *niet* te tillen.

/update

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Goed zeg, hoe heb je btw die uitsparingen voor de 5.25"-bays zo netjes gekregen?

I reject your reality, and substitute my own.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:27

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ziet er netjes uit !!
Mooi strak afgewerkt etc.

Ik hou dit topic in de gaten !

Verwijderd

Sodemieters! Looking good... ben zelf niet zo'n fan van hout.. maar ziet er toch strak uit :D
Wat heb je naast die case staan? een airco voor de cooling?? (zal zo nog fff met die brakke search aan de slag gaan...)

Laat maar.. heb het al gevonden ;)

Verwijderd

Ojee dabit is weer bezig :P
Ziet er goed uit. Ik ga dit topic wel een beetje bijhouden :)

Verwijderd

Topicstarter
_sNaRs_ schreef op 01 november 2002 @ 01:01:
Goed zeg, hoe heb je btw die uitsparingen voor de 5.25"-bays zo netjes gekregen?

Met een paar in Word getekende bouwtekeningen naar de Formido stappen :)

• _Badeend_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 16:05
Dit ziet er veelbelovend uit!!
die bays heb je heel netjes afgewerkt!!

ga zo door!

There's no savegame in real life...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ziet er nu al intressant uit ! Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

...Ik ben wel beniewd hoeveel dat zooitje gaat wegen :? :)

Maar het ziet er idd veelbelovend uit :9

Verwijderd

Enterprice_NL schreef op 01 november 2002 @ 01:33:
Er zitten niet voor nix wieletjes onder ;)

Verwijderd

ben erg benieuwd!
wordt lekker groot wow.

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 09:24
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 01:39:
ben erg benieuwd!
wordt lekker groot wow.
Wie is die meid in je icoon toch 8)7

De case is Erg netjes tot nu toe, dus die eerdere opmerking neem ik bij deze terug 8)

Mooie houtskleur, nette 51/4 bays :)

Mooi geschuurd? Word wel wat :)

Verwijderd

alweer een nieuw phase systeem? of de oude gemod?
DaBit altijd met zn phase systeemen :+

vedder wel mooi gezaagt (formido), idee is er al, nou nog de case afmaken :9

Verwijderd

Erg mooi!

Hout heerst! Ik ben zelf ook druk bezig. Heb al een frame van houten balkjes (20x20mm). Nu bezig met het binnen werk en dan de platen er tegen aan. Wat voor een hout gebruik jij eigenlijk? Ik zit te denken over Meranti multiplex

Verwijderd

Wil je een orginele mod Dabit? Dan moet je hem heel netjes maken, schroefgaten opvullen met kneetbaar hout en lakken dat ding!!!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Over de afwerking: Plamuren en schuren en dan nog eens schuren en schuren tot het spiegelglad is. En dan gronden en spuiten met autolak, een paar laagjes. Afsluiten met een laag blanke lak.

• enterprice
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 01:36:
[...]

Er zitten niet voor nix wieletjes onder ;)
Daarom wil ik het juist weten ;)

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Looking good dabit :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ziet er strak uit! Wel slim om het te laten zagen ipv zelf te gaan prutsen, dan wordt het veel mooier :)
Maar waar zijn die grote gaten in de voor + achterkant voor? Ramen om het phase-change systeem te kunnen bekijken?
En die gleuf in de meest linkse plank (eerste pic) is dat om de case ook als brievenbus te gebruiken?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• PingOvercrash77
  • Laatst online: 18-10 13:25
jezus... dat ding word echt *****zwaar...of zie ik dat verkeerd? :7

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

Verwijderd

Topicstarter
Enterprice_NL schreef op 01 november 2002 @ 01:33:

Ehm, koelsysteem een kilootje of 15
Hout een kilo of 4
En dan de rest van de bende nog. hdd's, mobo, psu, etc.
Dus zeg 25-30kg ofzo.

Die wieltjes vind ik gewoon makkelijk. Er komen ook nog handvaten op (ik heb van die degelijke flitecase-handvaten), op ongelijke hoogte. Dat sleept makkeljiker trap op/ trap af. Niet dat dat nou zo vaak gebeurt, maargoed.

DjGeRo schreef op 01 november 2002 @ 08:50:
Mooie houtskleur, nette 51/4 bays :)
Mooi geschuurd? Word wel wat :)

Er is nog niets aan geschuurd ofzo. De boel moet toch afgewerkt worden.

[nohtml]
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 09:00:
alweer een nieuw phase systeem? of de oude gemod?
DaBit altijd met zn phase systeemen :+
De oude gemod. Het duurt een paar generaties systemen voordat je die materie eens gaat snappen :)
Zie dat linkje in de startpost voor meer info

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 09:24:
Wat voor een hout gebruik jij eigenlijk? Ik zit te denken over Meranti multiplex

Dit is volgens mij ook Meranti multiplex. Het is iig watervast (dan rot het tenminste niet weg als er een paar druppels condensvocht op komen). Het nadeel ervan is dat het oppervlak niet glad is, en dat de dunnere platen altijd ietsje krom zijn.

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 09:28:
Wil je een orginele mod Dabit? Dan moet je hem heel netjes maken, schroefgaten opvullen met kneetbaar hout en lakken dat ding!!!

Heel netjes maken is niet mijn sterkste punt :) Ik heb meer de instelling: 'werkt het, dan is het goed'.
De schroefgaten worden zowiezo opgevuld met plamuur of kneedbaar hout. Daarom zijn ze ook ietsje verzonken.

AcouSE schreef op 01 november 2002 @ 09:29:
Over de afwerking: Plamuren en schuren en dan nog eens schuren en schuren tot het spiegelglad is. En dan gronden en spuiten met autolak, een paar laagjes. Afsluiten met een laag blanke lak.

Spuiten met autolak is niet echt een optie denk ik. Om het te laten doen is veel te prijzig, en mijn eigen spuitkunstenm houden op bij een autobumper ofzo. Verder: zou autolak niet veel te slap zijn, en snel beschadigen? Dan kan ik beter een 2-componenten bootlak nemen ofzo.
hoewel: een kast in metallic BMW-donkerblauw.....

Demoniac schreef op 01 november 2002 @ 10:25:
Ziet er strak uit! Wel slim om het te laten zagen ipv zelf te gaan prutsen, dan wordt het veel mooier :)
Ik zou het zelf nooit zo netjes kunnen krijgen met een decoupeerzaag.
Maar waar zijn die grote gaten in de voor + achterkant voor? Ramen om het phase-change systeem te kunnen bekijken?
Aan en afvoer voor lucht naar de condenser. Daar zit de condenser achter dus.
En die gleuf in de meest linkse plank (eerste pic) is dat om de case ook als brievenbus te gebruiken?

LOL :)
Nee, die gleuf is voor doorvoer van IDE/SCSI van het mobocompartiment naar het hdd/5.25" compartiment.

• DiLDoG
  • Laatst online: 14-11 09:29
Deze roeleerd zwaar man

Verwijderd

Dat ik dit nog mee mag maken... 8)7

Dabit die een case aan het bouwen is... :D

Ben benieuwd naar het eindresultaat...

iig suc6 ;)

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 10:43:
hoewel: een kast in metallic BMW-donkerblauw.....
Oei, als Tom dat maar niet leest! :+

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 11:20

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat dacht je van doorzichtige hoogglags lak (kerenhoud kleur) ala afwerking :)

Zit er erg heftig uit! _/-\o_

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
[nohtml]
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 11:18:
Dat ik dit nog mee mag maken... 8)7

Dabit die een case aan het bouwen is... :D
Het nadeel van geen case is dat elke keer dat je je PC ergens mee naar toe moet nemen, dat je alles los mee moet nemen, ter plekke met slangen en slangklemmen de zooi in elkaar moet sleutelen (sh*t, grote schroevendraaier en sleutel 6 vergeten), en vervolgens ter plekke met water/methanol moet gaan kloten (en dat blijft geen fijn spul).

Het voordeel is dat broertjes en vriendinnen het maar heel eng vinden, en het aanzetten van een PC door twee draadjes tegen elkaar te houden is een hoge drempel >:)
Ben benieuwd naar het eindresultaat...
Zal niet zo mooi zijn als de Oeloe/ResetTim cases. Daar heb ik het geduld niet voor en de zin niet in. Als alles maar stevig op z'n plek zit, dan vind ik het allang best.

[b][message=15796911,noline]Demoniac schreef op 01 november Oei, als Tom dat maar niet leest! :+

Whaahaha!
Zeg nou zelf, die donkerblauwe metallic BMW lak is erg :9~
Bij Mercedes heb ik zoiets nog niet gezien.

deepspace schreef op 01 november 2002 @ 12:24:
Wat dacht je van doorzichtige hoogglags lak (kerenhoud kleur) ala afwerking :)
Zit er erg heftig uit! _/-\o_

Heb je ergens een picje ofzo?

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

wat houd dat phase-change systeem prcies in?

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 12:35:
Het voordeel is dat broertjes en vriendinnen het maar heel eng vinden, en het aanzetten van een PC door twee draadjes tegen elkaar te houden is een hoge drempel >:)
LOL... mijn vriendin zat te dreigen dat ze mijn PC uit ging zetten.. heb ik gewoon het stekkertje van het mobo los getrokken >:) Helaas ontdekte ze toen het stopcontact waar mijn snoeren in zaten :/
Whaahaha!
Zeg nou zelf, die donkerblauwe metallic BMW lak is erg :9~
Bij Mercedes heb ik zoiets nog niet gezien.
BMW is in z'n geheel gewoon :9~ en dat zie ik niet bij Mercedes ('sorry' Tom O-))

Verwijderd

DjGeRo schreef op 01 november 2002 @ 08:50:
[...]
Wie is die meid in je icoon toch 8)7
das mn vriendin wie anders :)
ik hoop dat ik die opmerking positief mag opvatten :P
DaBit schreef
Die wieltjes vind ik gewoon makkelijk. Er komen ook nog handvaten op (ik heb van die degelijke flitecase-handvaten), op ongelijke hoogte. Dat sleept makkeljiker trap op/ trap af. Niet dat dat nou zo vaak gebeurt, maargoed.
lol kreeg de kwoot knop nie lekker aan de praat maargoed.
ik vind et een eng iede, handvaten aan een eigengemaakte case waar 30 kg aan spullen in komt te zitten en het van de trap tillen... ik zie het hele zaakje er al onder uit flikkeren... maar dat zou mij gebeuren, dabit kan het vast beter :D

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:16

Epsilon

Demoniac schreef op 01 november 2002 @ 13:09:
[...]
LOL... mijn vriendin zat te dreigen dat ze mijn PC uit ging zetten.. heb ik gewoon het stekkertje van het mobo los getrokken >:) Helaas ontdekte ze toen het stopcontact waar mijn snoeren in zaten :/
UPS met een 50kg aan aan accu's will do the trickl :>

• Twynn
  • Laatst online: 24-11 16:08
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 13:18:
ik vind et een eng iede, handvaten aan een eigengemaakte case waar 30 kg aan spullen in komt te zitten en het van de trap tillen... ik zie het hele zaakje er al onder uit flikkeren... maar dat zou mij gebeuren, dabit kan het vast beter :D

Mjah, als je weet hoe DaBit z'n spul maakt, dan zou je die opmerking niet plaatsten.. Z'n bouwmanier is voornamelijk lomp en degelijk :)

Al hoop ik voor hem niet dat hij met deze case ook een strobo-test gaat doen

Verwijderd

Topicstarter
Joepho schreef op 01 november 2002 @ 12:57:
wat houd dat phase-change systeem prcies in?

Zie het linkje in de startpost. Verder kun je eens zoeken op DaBit en phase-change. Ook op mijn website staat een korte introductie.

9mm multiplex en een berg popnagels/schroeven waarmee die handvaten vast zitten. Verder een gedeeltelijk alu constructie. Nou, dat valt niet uit elkaar :)

Twynn schreef op 01 november 2002 @ 13:43:
Mjah, als je weet hoe DaBit z'n spul maakt, dan zou je die opmerking niet plaatsten.. Z'n bouwmanier is voornamelijk lomp en degelijk :)
Ik heb er lang over zitten denken hoe dik ik het hout zou nemen. 18mm leek me wel een leuk maatje, alleen word dat zo zwaar.

Enne, wat lomp bouwen betreft zijn wij aan elkaar gewaagd. Ik gebruik nu ook kilometers plakband >:)
Al hoop ik voor hem niet dat hij met deze case ook een strobo-test gaat doen

Troost je, de kast is daar te zwaar voor :)

mijn strobo-test bestond uit het over een 4 meter hoge muur heengooien van het ding. Als hij dan nog heel was, was hij goedgekeurd. De stroboscoop doorstond glansrijk deze test.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 13:55:
[...]

mijn strobo-test bestond uit het over een 4 meter hoge muur heengooien van het ding. Als hij dan nog heel was, was hij goedgekeurd. De stroboscoop doorstond glansrijk deze test.
Kijk, das nou een echte tweaker, gewoon de dingen in de praktijk uittesten... B)

8)7

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 21:05
Maar wl je 2.0 een beetje oc met de phase-change?

Verwijderd

ZIet er er kwel uit hoor!! :9~ :9~

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Hmm, volgens mij gaat dit vet worden :9~

ff bookmarken dit topic

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• DjGeRo
  • Laatst online: 30-11 09:24
[...]

das mn vriendin wie anders :)
ik hoop dat ik die opmerking positief mag opvatten :P
Jazeker :9

DaBit, ik dacht dat die wel geschuurd was, ziet er iig niet lelijk uit ofzo 8) :+

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

bij flightcases doen ze er laminaat op, dus gewoon oersterk folie, net zoals op (witte) bureaubladen enzo zit. is in veel kleuren verkrijgbaar. en scheelt verven. aleen komen er zeker geen hoekstukken/profielen op? verder errug gaaf zon kist.

Verwijderd

Topicstarter
Amd RuLuzzz schreef op 01 november 2002 @ 14:20:
Maar wl je 2.0 een beetje oc met de phase-change?

Geen idee. Ik bouw eerst de boel in, dan moet ik nog mijn waterblok aan de P4 aanpassen, en dan weet ik het. Tot die tijd draai ik wel ff met luchtkoeling. Om het WB te monteren zal ik die bracket wel moeten verbouwen (4 boutjes door het mobo heen lijkt me toch het handigste namelijk. en dus moet ik de bracket weghalen)

Eerst die zooi eens weg uit de hobbykamer, dat heeft prioriteit.

_ferry_ schreef op 01 november 2002 @ 15:53:
bij flightcases doen ze er laminaat op, dus gewoon oersterk folie, net zoals op (witte) bureaubladen enzo zit. is in veel kleuren verkrijgbaar. en scheelt verven. aleen komen er zeker geen hoekstukken/profielen op? verder errug gaaf zon kist.

Aan zoiets zat ik ook te denken. Ik kon helaas niet goedkoop aan flightcasehout komen (dan moest ik een hele plaat kopen voor veel geld).
Op de kast zelf komen alu hoekprofielen (40x40mm) en ronde, stapelbare hoekstukken (net als de handvaten van een oude flightcase gesloopt). Dus plakplastic of laminaat is wel een optie; de randstukjes vallen toch onder de profielen.

Dat laminaat; waar hebben ze dat, en is het te snijden met een scherp mes?

• Demo

Demo

Doe er fake-carbon folie op :P

Verwijderd

:9~ Waar haal je de inspiratie vandaan. Watvoor hardware komt er eigenlijk in, als dat al gevraagd is mag je me voor newbie uitschelde :+

(watvoor merk strobowas dat trouwens :| )

Verwijderd

Sorry ik zie P4 staan ;) , maar verder?

Verwijderd

Erg leuke kast, maar is dit nu wel handig mee te nemen naar lan partijtjes?!

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

Gebruik fineer voor het afwerken :) eerst het hout insmeren met een soort lijm, dat ff laten indrogen, fineer erover heen (soort heel sterk en dun laagje weet-ik-wat) en met een fineer slijp apparaat de randjes mooi bijwerken! IS makkelijk zelf te doen en qua afwerking is het onovertroffen!

* collin is aan et bookmarken * B)

Mijn iRacing profiel

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 28-11 14:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ziet er erg goed uit dabit. Wel leuk om je weer eens in CME te zien. Sinds de splitsing van modding en koeling zie ik je nog maar verdomt wijnig bij CM topics.

Verwijderd

Topicstarter
Hardware die erin komt: (zo boeiend is dat nou ook weer niet)

- P4 2.0a (Northwood 100MHz FSB)
- Epox 4G4A+ (i845G)
- 512MB Dane-Elec PC2700
- XFX GF4 Ti4600
- Enermax 431W voedingkje
- DVD spelertje @ IDE, PlexWriter+UltraPlex @ SCSI
- 2x 7200rpm 30GB IBM 75GXP, 1x 7200rpm Maxtor 60GB.

CPU, Northbridge, GF4 GPU/mem en RAM zullen 'watergekoeld' worden. Het 'water' word gekoeld door de phase-change naar -20 .. -25. De condenser ('radiator') van de phase-change word gekoeld dmv 2x 120mm 24V Papst fans, die na opstarten @ 9V lopen (vergelijkbaar met 4.5V @ 12V fan. Lekker stil dus). Deze fans zijn tempgeregeld d.m.v. eigen elektronica, en draaien dus niet harder dan strikt noodzakelijk.

De aanvoer/afvoer van de koelvloeistof gebeurt d.m.v. 15mm koperen pijp.

Verder monteer ik nog een 120mm 24V papst in het hdd/5.25" gedeelte. Deze laat ik ook op een volt of 10 draaien (2V7 zenertje in serie met de fan, en dan op de 12V van de computer). Dan heb ik weinig herrie, en toch een fris briesje over de harddisken, DVD speler en CD bakker heen. Dat word nu toch goed warm. De exhaustfan van de Enermax zorgt ervoor dat de warme lucht van de hdd/5.25" devices de kast uit kan.

Als het nodig is monteer ik in het phase-change cabinet nog een paar Sunon 120mm/220V intake/outtake fans die pas aanslaan als de temperatuur in het kabinet te hoog oploopt (>42 graden). Ik zou me voor kunnen stellen dat als het in de zomer een graad of 30 buiten is, en ik zit op een LAN, dat dat wel voor zou kunnen komen. 2x of 4x 120mm Sunon zou dan toch wel de boel beneden de 42 graden moeten houden.

collin schreef op 01 november 2002 @ 16:33:
Gebruik fineer voor het afwerken :) eerst het hout insmeren met een soort lijm, dat ff laten indrogen, fineer erover heen (soort heel sterk en dun laagje weet-ik-wat) en met een fineer slijp apparaat de randjes mooi bijwerken! IS makkelijk zelf te doen en qua afwerking is het onovertroffen!

* collin is aan et bookmarken * B)

Ja, alleen kom ik fineer alleen maar tegen in uiterst lelijke kleuren, of een houtstructuur. Beide vind ik niet mooi.

Tweak-Freak schreef op 01 november 2002 @ 16:39:
Ziet er erg goed uit dabit. Wel leuk om je weer eens in CME te zien. Sinds de splitsing van modding en koeling zie ik je nog maar verdomt wijnig bij CM topics.

Casemodden interesseert me ook niet zo heel veel. Dit is noodzaak :)
Elektronica wel, maar DOC en moderator spelen eten al mijn GoT-tijd op. Ook AV kom ik nog maar zelden.

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-11 13:27
Leuke kast dabit, leuk om te zien dat jij ook casemod :+

modbreak: quote van rijt1983 weggehaald

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2002 17:54 ]

Verwijderd

Ben zelf niet zon houd FAN, maar deze vindt ik zeer netjes afgewerkt

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:03

Maximus

There is no substitute

looks nice,

we wachten met smart op een update :)

PhD i.o.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 12:35:
[nohtml]
[...]
Haha, dat heb ik (toevallig) ook! Werk perfect 8)

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

DaBit:
idee voor bedeking, zoon djcases hebben OF vloermat/vloerbedekking OF van dat plastic(met ribbels). is die vloermat/vloerbedekking niet iets?

• Eraser127
  • Laatst online: 30-11 10:24

Eraser127

Nijkerk

waar haal je toch al die mod-energie vandaan? :P

My Discogs

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:08
Bij de car-audio boer hebben ze ook bekleding voor subkisten en kofferbak, misschien dat dat iets is

Verwijderd

het voorgevoel toen ik dit leesde werd bevestigd, het gaat veel beloven

hou ons op de hoogte

• Demo

Demo

The Undertaker schreef op 01 november 2002 @ 19:14:
Bij de car-audio boer hebben ze ook bekleding voor subkisten en kofferbak, misschien dat dat iets is
Van dat stof er overheen... :P
Wel origineel trouwens...

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:08
En er zijn verschillende kleuren en soorten

Verwijderd

Topicstarter
The Undertaker schreef op 01 november 2002 @ 19:14:

Hmm, da's inderdaad nog geen slecht idee om daar eens te gaan kijken. Nou moet ik zeggen dat ik stof niet alles vind op een computerkast.

Afgelopen weekend trouwens nul komma nul tijd gehad om aan het ding te werken :(

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Dan zou je ook een stukje vinyl (vloerzeil) kunnen nemen. Mooi antreciet ofzo. 'Nadeel' is wel dat je de kanten nooit mooi krijgt en dus met bijv. een aluminiumprofiel moet afwerken.

Verwijderd

Topicstarter
Update

In de startpost zijn een tweetal nieuwe pics geplaatst.

AcouSE schreef op 04 november 2002 @ 10:42:
Dan zou je ook een stukje vinyl (vloerzeil) kunnen nemen. Mooi antreciet ofzo. 'Nadeel' is wel dat je de kanten nooit mooi krijgt en dus met bijv. een aluminiumprofiel moet afwerken.

Ik moet hoe dan ook met alu hoekprofiel werken. Anders krijg ik er nooit stevigheid in, en is het eg lastig om mooie verwijderbare zijkanten te maken. Ook beschadigt het dan erg snel (*tik* splinter)

Vinyl is een optie. Ik ben vandaag eens wezen kijken naar plaklaminaat. Mooi spul om mee te werken, lekker degelijk, alleen hebben ze het alleen in van die oubollige kleuren (viesbeige, viesbruin, viesblauw, viesgroen, viesanthraciet) of in houtmotiefjes (wat ik eigenlijk niet wil). Gewoon mooi zwart ofzo hebben ze niet.

Toch ga ik het ergens de kant van vinyl of laminaat op zoeken. Ik haat namelijk schilderen (plamuren, schuren, gronden, schuren, lakken, schuren, lakken, schuren, lakken. Yech! Kost nog veel tijd ook nog), en als ik het goede motiefje kan vinden, dan is het ook gelijk mooi ook. En bestand tegen een stootje.

Verwijderd

Vraagje, waarom een dichte mobobak? ik had er ooit een topic over gelezen maar ben het vergeten |:(
Tegen condensatie ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Yup, daar zit droge lucht in (lucht gedroogd met silicagel), zodat ik van alle condens- en aanvriezingsproblemen af ben. Als er immers geen/heel weinig vocht in de lucht zit, dan kan het ook niet bevriezen/condenseren.

Heeft er trouwens nog iemand toevallig een paar felle, heldere blauwe LED's over?
(jaja, ik weet het, ik ben hard bezig een echte casemodder te worden :P )

• ReseTTim
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 00:40:
Yup, daar zit droge lucht in (lucht gedroogd met silicagel), zodat ik van alle condens- en aanvriezingsproblemen af ben. Als er immers geen/heel weinig vocht in de lucht zit, dan kan het ook niet bevriezen/condenseren.

Heeft er trouwens nog iemand toevallig een paar felle, heldere blauwe LED's over?
(jaja, ik weet het, ik ben hard bezig een echte casemodder te worden :P )
mmh laatst was hier een hele fijne inkoop actie waar ik zon 100 ledjes besteld had :P

verderz netjes netjes...

wil je een wedstrijd aan doen wie de zwaarste case heeft? :D die van mij weegt ong. 35 kilo...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

ReseTTim schreef op 05 november 2002 @ 00:55:
[...]

mmh laatst was hier een hele fijne inkoop actie waar ik zon 100 ledjes besteld had :P

verderz netjes netjes...

wil je een wedstrijd aan doen wie de zwaarste case heeft? :D die van mij weegt ong. 35 kilo...
je kan je case altijd nog betegelen met badkamer tegels, ben je absoluut de zwaarste.
Mijn Prom-Li-Pro 76 weegt ook al zo`n 35 kg 8)7 , en dat voor een alu case.

Dabit toppie, misschien is formica een optie. Dit is erg hard, dun en daardoor niet zo zwaar. ;)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 01:07:
je kan je case altijd nog betegelen met badkamer tegels, ben je absoluut de zwaarste.
Dabit toppie, misschien is formica een optie. Dit is erg hard, dun en daardoor niet zo zwaar. ;)
mijn frame is ook compleet alu. en me flightcase is van licht kunststof maar hardstikke sterk door honinggraads structuur.. iig oeloe weet hier meer over. hij heeft de flightcase aan mij verkocht :D
me case is gewoon zow zwaar door die fucking metalen papst fanz, rad. en 2 voedingen, water enzo...

ennuh ik weet niet of dat betegelen van je case wel ten goede komt van de case :D

Verwijderd

ReseTTim schreef op 05 november 2002 @ 01:26:
[...]

mijn frame is ook compleet alu. en me flightcase is van licht kunststof maar hardstikke sterk door honinggraads structuur.. iig oeloe weet hier meer over. hij heeft de flightcase aan mij verkocht :D
me case is gewoon zow zwaar door die fucking metalen papst fanz, rad. en 2 voedingen, water enzo...

ennuh ik weet niet of dat betegelen van je case wel ten goede komt van de case :D
mooie (bmw) delfs blauwe tegels :)

Verwijderd

Mooi hout is nie lelijk :)
meer pics: Thiax

Afbeeldingslocatie: http://www.thiax.gmxhome.de/pics/LinksVorn.jpeg

Misschien hout laten ? lakken ?

• STi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08-2024

STi

Woei die case is echt :9~...

* STi denkt alleen dat dit niet in de categorie Lomp en degelijk valt :)

Verwijderd

Topicstarter
ReseTTim schreef op 05 november 2002 @ 00:55:

Mjah, maar ik heb nu pas last van die hersenkronkel dat ik er van die lekker felblauwe LED's in wil zetten :)

'k kan ze ook bij de Conrad ofzo bestellen, maar dan ben ik meer kwijt aan verzendkosten dan aan LED's.

Ik vrees dat ik ook wel in die buurt ga komen. Het koelsysteem is al niet bepaald licht (de compressor alleen weegt al 12 kilo ofzo. Tel daarbij de gruwelijke berg koper, die fijne ijzeren condenser, metalen papst-fannetjes en een liter of 2 aan vloeistof), het hout ook niet, en laminaat is ook vrij zwaar. En dan nog de computeronderdelen.

Maareuh: ik heb ruimte zat voor stoeptegels hoor, dus die wedstrijd win ik wel >:)

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 01:07:
Ik gebruik dezelfde compressor als de Prometeia. Dan weet jij het wel.

Formica heb ik ook aan zitten denken, maar nette gaten maken (waar nu de gaten in de planken zitten) in formica is erg lastig. Het splintert nogal snel. Verder is dat spul stervensduur.

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 01:44:
Mooi hout is nie lelijk :)

Misschien hout laten ? lakken ?

Mooi hout is niet lelijk, maar dan moet je alvast beginnen met mooi hout. Meranti multiplex valt daar niet onder :)
Op de foto's is dat niet goed te zien wegens lage kwaliteit JPEG's, maar deze planken verkleuren nogal over hun oppervlak heen.

• whocarez
  • Laatst online: 08-06 15:03
ik heb zo'n id dat dit een geduchte concurent wordt voor ressttim zijn flight case

Verwijderd

Je mod ziet er zeker wel kwel uit :9~ komt er nog een windows met neon in :?

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn kast weegt 40 kilo
En daar zit de pc nog geen eens in.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Xavier schreef op 08 november 2002 @ 00:06:
Mijn kast weegt 40 kilo
En daar zit de pc nog geen eens in.
haha noop.. :D
bphderuyter schreef op 07 november 2002 @ 23:48:
ik heb zo'n id dat dit een geduchte concurent wordt voor ressttim zijn flight case
spellen is moeilijk hé. tis één s, twee T's en dan zullen we het maar nog ffies niet over de e hebben :|

iig we will see.. maar ik heb dubbele waterkoeling die ik morgen beter weet wat de temps worden...

Verwijderd

W00T! stoere case -Dissection-!!

• ShockRaver
  • Laatst online: 29-11 16:23
nice :D work

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

• whocarez
  • Laatst online: 08-06 15:03
ReseTTim schreef op 08 november 2002 @ 00:56:
[...]

haha noop.. :D

[...]

spellen is moeilijk hé. tis één s, twee T's en dan zullen we het maar nog ffies niet over de e hebben :|

iig we will see.. maar ik heb dubbele waterkoeling die ik morgen beter weet wat de temps worden...
het spijt mij seer dat ik uwe naam verkeer heb geschreven 8)7 _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de eerste pagina een update geplaatst.

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 11:09

Guldan

Thee-Nerd

Nice, maar hoe zit et nou met je temps dan..

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

ahh het monster begint al ergens op te lijken >:)

tis nogsteeds geen APversteeg, maar het gaat de goede kant op DaBit :+

Verwijderd

guldan schreef op 16 November 2002 @ 14:34:
Nice, maar hoe zit et nou met je temps dan..

... hoop smileys
je zou opzich wel een beetje meer van het topic kunnen doorlezen dan vind je vast wel een link naar dabits homepage, of een link naar het topic op DOC.. de kast van dabit is maar een mini-onderdeel van een groot project waar hij afgelopen maanden mee bezig is geweest.

owja hij wordt trouwens wel mooier dan dat je bedoeling was hey dabit :)

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-11 12:46

Skef

Ik scheer.me

Bart: dat flexibele laminaat, is dat van dat Elesgo-flex spul? Want dat is nog best lastig verwerken, en alleen goed toepasbaar op MDF!

Voor de rest wordt het een goede, functionele kast, zonder al te veel poespas (aan de buitenkant dan he)...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
Skef schreef op 16 November 2002 @ 15:52:
Bart: dat flexibele laminaat, is dat van dat Elesgo-flex spul? Want dat is nog best lastig verwerken, en alleen goed toepasbaar op MDF!
Dat is inderdaad dat Elesgoflex spul (van HDM ofzo). Tot nu toe valt het niet tegen.
Verder ben ik nog niet gekomen: ik ben goed ziek nu :(
Voor de rest wordt het een goede, functionele kast, zonder al te veel poespas (aan de buitenkant dan he)...

Zoals het hoort dus.
a.p. versteeg haal ik toch niet in :P

Verwijderd

Eng ding!
Het lijkt wel een experiment van Saddam Houssein: een DIY-atoombom.

Waarom maak je er geen ijskast-mod van?

The Fridge.

Witte plastic zijplaten, met van die witte plastic koelkastrandjes, en een koelkastdeur met zo'n handvat als front. Dan denkt iedereen dat je bier hebt koudstaan.
Sommige koelkasten zien eruit als servers, dus waarom niet omgekeerd: een PC als een koelkast?
Afbeeldingslocatie: http://www.dalmolen.com/PLUSK600RSL.jpg

handvatten! :P

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:52
lol
dan kan hij ongeveer opnieuw beginnen :#

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

Hij is heeeeel vreeeeeeeeeed >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 17:36 ]

Verwijderd

hij is erguh stoer maar hij is wel groot lijk me :?

• SetsunaKaede
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

hehe ja zoiets zou bij mij niet in mijn kamer passen... kan ik mijn benen niet meer kwijt ;) anywayz keep up da good work Dabit! lollig dingetje! Definately CME approved :)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Heb ik weer hoor. Kom ik ff een tijd niet op het forum, komt dit opeens voorbij!

Mijn complimenten Dabit. Ik heb alleen de pics op de eerste pagina gezien en ga nu kijken of er meer is! Ziet er echt netjes uit!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 28-11 14:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ziet er echt heel goed uit dabit. Al een stuk netter als mijn houten case :D Ben wel erg benieuwd hoe hij er nu uit ziet. Post eens een update :D Of heb je er niet meer aan gewerkt?

• Henry Tower
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11 23:31
Idd, wil dat ding werkend zien!

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52

Pagina: 1