Eizo 21" F77S Kleuren

Pagina: 1
Acties:

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik heb nu mn Iiyama A705MT vervangen door een Eizo 21" F77s, retegroot en gekocht voor 30 euro bij me pa's werk :9~

Maar.... de kleuren zien er zeer grauwig uit, ook met Color Temperature helpt niet echt :( De kleuren van me iiyama waren veel mooier en helderder. Kan het misschien aan liggen omdat ik nog een analoge kabel gebruik ipv de bnc aansluiting :? Moet ik met de knopjes in powerstrip blijven spelen of zal ik morgen ff een bnc kabel halen

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Ik heb o.a. dezelfde staan, die kabel maakt geen ruk uit (lees: MAG geen ruk uitmaken).
Heb je er toevallig een 2e scherm aanhangen naast je Eizo? dan wordt het beeld idd grijs en onscherp.
Al niet vrees ik dat ie al aardig wat draaiuren achter zich heeft en dat je er weinig aan kunt doen.

Verwijderd

Je zou binnenin aan potmeters kunnen gaan draaien, dat schijnt bij oudere monitoren vaak een oplossing te zijn alleen is dat wel gevaarlijk in verband met hoogspanning. Je zou hem misschien bij een electronica-winkel kunnen laten afstellen.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
www.device.nl (nee geen aandelen, en ook geen ervaring !)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

hee werkt jou pa dan ook bij het Kadaster???

[rml][ Beeldkanon] Eizo FlexScan T660i-T Wazig beeld[/rml]

Heb er ook een probleem mee :(

Verwijderd

heb jij niet zo schakelaartje aan de achterkant?

Afbeeldingslocatie: http://terenerikie.members.easyspace.com/Erikie/monitor2.jpg

ff omzetten... zal dan misschien wel goed zijn.. bij mijn Eizo teminste wel :D

zie ook: [rml][ Beeldkanon] Eizo FlexScan T660i-T Wazig beeld[/rml]

• ubermaestro
Hmmm ik denk dat ik hetzo maar laat, ik ben inmiddels al een beetje gewend aan deze kleuren, ik ga morgen zowieso maar es een BNC kabel halen. Toch klopppen de kleuren niet want bv. de balk in WMP9 ziet er heel vies donkergroen uit ipv het heldere frisse groen op me iiyama :) Maar eerst maar es kijken wat die BNC kabel doet voordat ik met wazige schakelaartjes ga spelen

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Zet nou maar gewoon dat schakelaartje om. Dit moet namelijk jouw probleem zijn.
De kabel lost absoluut niets op en levert je ook geen beter beeld op.
Deze schakelaar zorgt ervoor dat het signaal van je VGA kaart met een weerstand van 75Ohm getermineerd wordt. Staat deze schakelaar op oneindig, dan heb je dus een speciale kaart nodig die een vast 75Ohm signaal afgeeft. Dit is in jouw geval absoluut niet ter sprake. Je moet dan ook gewoon die schakelaar op 75Ohm zetten.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
die kabel maakt geen r**t uit, zonde van je geld

Verwijderd

idd dat schakelaartje omzetten, hielp bij mij ook... :)

• ubermaestro
Hmmm hij staat al op 75 0hm :{

Verwijderd

probeer hem dan eens op die andere stand te zetten...

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 20:04:
[...]

probeer hem dan eens op die andere stand te zetten...
Ja uhm, maar dan geeft hij toch helemaal geen beeld. Want je videokaart kan dat soort beeld toch niet geven? Ik snap het niet helemaal hiero :?

De meeste mensen deugen!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:55
Anders wil ik hem wel hebben voor die 30 euro :)

Verwijderd

Je monitor heeft al de nodige branduren gehad...en is versleten...
Pagina: 1