ik heb een compaq deskpro sff kastje (Smal factory form)
waar een slimline speler in moet
. ik heb op het moeder bord naast ide 1 en 2 een slimline ide aansluiting zitten. wie weet waar ik een laptop ide kabel kan krijgen? of wie weet waar ik eventueel verloopjes kan krijge, dus waarmee ik op een standaard ide kabel een slimline speler kan aansluiten? gaarne ergens midden nederland of randstad?
toevallig een Deskpro EN 466 SFF? (heb hier een helemaal leeg gestripteVerwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 23:45:
ik heb een compaq deskpro sff kastje (Smal factory form)waar een slimline speler in moet
. ik heb op het moeder bord naast ide 1 en 2 een slimline ide aansluiting zitten. wie weet waar ik een laptop ide kabel kan krijgen? of wie weet waar ik eventueel verloopjes kan krijge, dus waarmee ik op een standaard ide kabel een slimline speler kan aansluiten? gaarne ergens midden nederland of randstad?
(SFF is trouwnes Small Form Factor)
slimline cdroms hebben ze nog bij That's It, inclusief verloop plugje.
Ik heb nog wel een verloopje om een laptop/notebook drive
aan te sluiten op normale ide poort,
met bracket en schroefjes ;-)
Mail me maar weezer_dc@hotmail.com
aan te sluiten op normale ide poort,
met bracket en schroefjes ;-)
Mail me maar weezer_dc@hotmail.com
doe jij nog wat met die gestripte kast? anders wil ik hem wel hebben voor reserve (Vanwege de voeding)?
mail me op dennisv9@yahoo.com
thanx
mail me op dennisv9@yahoo.com
thanx
Verwijderd
Vraagje: Weet je zeker dat die 44-pin aansluiting op je moederbord voor aansluiting van laptop-hd's/cd's is?
[uitleg] Op sommige moederborden, met name uit t industrial circuit is een 44-polige LCD/TFT-connector aanwezig. Deze ziet er exact hetzelfde uit als de 44-polige laptop harddisk aansluiting. Alle single board computers zijn afkomstig het industriële pc-circuit.
Een op zichzelf staande enkele 44-pins IDE connector lijkt mij daarbij redelijk uitgesloten. Vaak zouden dat er twee moeten zijn. Telt jouw moederbordje dan ook nog een extra IDE-controller? [/uitleg]
[uitleg] Op sommige moederborden, met name uit t industrial circuit is een 44-polige LCD/TFT-connector aanwezig. Deze ziet er exact hetzelfde uit als de 44-polige laptop harddisk aansluiting. Alle single board computers zijn afkomstig het industriële pc-circuit.
Een op zichzelf staande enkele 44-pins IDE connector lijkt mij daarbij redelijk uitgesloten. Vaak zouden dat er twee moeten zijn. Telt jouw moederbordje dan ook nog een extra IDE-controller? [/uitleg]
ik heb zo'nzelfde kast liggen hier (als ik et goed heb).Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 13:08:
Vraagje: Weet je zeker dat die 44-pin aansluiting op je moederbord voor aansluiting van laptop-hd's/cd's is?
er zit een IDE1, een IDE2 en een Slimline CDROM controller op.
je kan met een jumper naast de cdrom poort de master/slave instellen.
(gaat over een S370 plankvan compaq he? met 2 SDRAM slots, 14 polige powerconnector en een wegklapbare voeding? Intel I810 chipset? vid/sound/lan onboard?)
in deze kast is de enige mogelijkheid voor een CDROM een slimline.
de size van de kast en het frontpaneel laten een grote cdrom niet toe.
Verwijderd
Als die aansluiting idd voor een slimline CD-ROM is, dan hoort het kabeltje gewoon bij t moederbord geleverd te zijn! Dat de maten van de kast een 5.25" CD-ROM speler niet toe laten, wil nog niet zeggen dat de Intel810 chipset een extra (derde!) IDE-controller heeft. Het moederbord wordt meestal niet ontworpen voor de maat van de kast waar hij in moet gaan passen. Ik meen mij te herinneren dat de Intel810 chipset een video onboard heeft.
Bovendien kun je een SlimLine CD-ROM-speler gewoon op de normale IDE-controller aansluiten! Ik snap de noodzakelijkheid van een separate SlimeLine controller niet...
Voor die 44-polige kabel zou ik t toch maar eens bij de industriële hardware leveranciers proberen! Convertertjes voor de normale IDE-controller/kabel zijn gewoon bij de betere electro-boer/computer-boer te verkrijgen.
Bovendien kun je een SlimLine CD-ROM-speler gewoon op de normale IDE-controller aansluiten! Ik snap de noodzakelijkheid van een separate SlimeLine controller niet...
Voor die 44-polige kabel zou ik t toch maar eens bij de industriële hardware leveranciers proberen! Convertertjes voor de normale IDE-controller/kabel zijn gewoon bij de betere electro-boer/computer-boer te verkrijgen.
ja. het is echt een poort voor een slimline speler zoals onderstaand wordt uitgelegd, we hebben hoogstwaarschijnlijk dezelfde kast (ook een 810 intel chipset etc.):
"ik heb zo'nzelfde kast liggen hier (als ik et goed heb).
(gaat over een S370 plankvan compaq he? met 2 SDRAM slots, 14 polige powerconnector en een wegklapbare voeding? Intel I810 chipset? vid/sound/lan onboard?)
de size van de kast en het frontpaneel laten een grote cdrom niet toe."
maar eh.... enig idee tot hoever dit moederbord gaat met cpu's? wat is de maximale multiplier dat die gaat halen?
maar eh.... enig idee tot hoever dit moederbord gaat met cpu's? wat is de maximale multiplier dat die gaat halen?
goeie vraag.Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 14:07:
ja. het is echt een poort voor een slimline speler zoals onderstaand wordt uitgelegd, we hebben hoogstwaarschijnlijk dezelfde kast (ook een 810 intel chipset etc.):
die van mij is stuk dus ik zou et niet weten.
je zou eens kunnen opzoeken wat een Intel i810 chipset maximaal ondersteunt.
Pagina: 1