Voor de FAQ: Welk voice com gebruik je?

Pagina: 1
Acties:

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:41

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Ik had opgemerkt dat de FAQ een voice com gedeelte ontbeert. Daarom vraag ik me eens af: wat gebruiken jullie en zijn jullie tevreden?
Ik gebruik zelf TeamSpeak 2 (zit ook aldaar in het team dus ik ben redelijk bevoordeeld) wat voor mij alle dingen heeft dat een voice com nodig heeft. Helder geluid en ongelooflijk veel opties om toetsen te binden. Hiervoor gebruikte ik rw maar dat was erg hard voor mijn oren. Met allemaal geluidniveau verschillen en als er meerdere mensen in een kanaal kwamen dan wilde het nog wel eens voor komen dat je er een paar niet meer kon horen. Teamsound wilde niet goed werken voor een paar clanmaatjes maar was wel redelijk helder. Anderen heb ik nog niet geprobeerd. Dus wat gebruiken jullie en waar zijn tevreden/ontevreden over?
Misschien kan er uit dit draadje dan een leuke aanvulling voor de FAQ komen.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-01 10:57
Aangezien dit een discussie topic is, en geen problemen topic, schop ik deze naar SGD :)

There is no magic.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-01 18:26
Ik gebruikte Roger Wilco altijd, en als ik weer zo'n proggie nodig heb zal ik 'm weer gaan gebruiken.
Simpel en doet wat het moet, IMHO de beste :)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
Teamspeak, aangezien er een linux client voor is ;)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Ik baal dat er geen Linux-versie van de client van Roger Wilco is, omdat het netwerk dat ik gebruik (iets met Flight Simulators) uitsluitend met RW werkt.

Ik heb Teamspeak ook geprobeerd en ik moet zeggen dat ik het verschil met RW niet zo heel erg duidelijk vind, Roger Wilco presteert bij mij ook uitstekend. Overigens zie ik de vraag niet zo vaak dus zie ik ook niet helemaal wat het in een FAQ moet.

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Roger wilco voor Flightsim. Meer eik nie. Ik vond Battlecom trouwens veel beter

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-01 14:54
teamspeak

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:12
Teamspeak 2.0, omdat ik bij woutur in de clan zit :P

Verwijderd

Teamspeak, Teamsound, Roger Wilco, Shoot (new kid on the block), Battlecom, MS Gamevoice, Gamecommander II (meer om spellen met je stem te besturen). Voor alles wat met voice coms te maken heeft kan ik jullie ook van harte de link naar http://www.gameclubcentral.com (heette vroeger Gamevoice Club, heeft verder niks met MS te maken) aanbevelen. In de fora aldaar is erg veel kennis mbt tot deze programmas aanwezig.

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-01 10:57

Dit geld voor jou, en voor iedereen die nog wil gaan posten. Zet er een toelichting bij, waarom je juist die voice com gebruikt. Als je geen toelichting post, heb ik liever dat je niet post, want daar heeft toch niemand wat aan.

There is no magic.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Teamspeak heeft in ieder geval een linux client (linux server ook, plus uiteraard windows clients en servers) die allemaal crossplatform te gebruiken zijn. Tja, en met ts 2 hoor ik zelf wel het verschil, maar dat kan dus persoonlijk zijn (nou ja, gezien de wetenschap achter de codecs kan ik ook wel een discussie starten waarom de hogere codecs beter geluid leveren maar het blijft natuurlijk wat je er zelf van vindt en hoe je het ervaart).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
TeamSpeak 2: Een van de meest geavanceerde programma's. Het kan 5 verschillende codecs gebruiken waarbij de hoogste codec bijzonder heldere kwaliteit heeft. Bovendien vallen er erg veel functies aan toetsen toe te wijzen en ondersteund GameVoice hardware. Ondersteund kanalen en subkanalen. Er is voor zowel de client als de server een Windows en Linux versie. Het is freeware voor niet-commerciele gebruikers.

Roger Wilco: Een eenvoudig programma dat niet veel meer kan dan alleen de stem overbrengen. Heeft een redelijke kwaliteit/bandbreedte verhouding maar heeft nog altijd een aantal bugs. De ontwikkeling ervan ligt zo goed als stil. Heeft alleen een Windows client maar wel een Windows en Linux server. Ondersteund geen kanalen.

GameVoice: Is een programma van Microsoft en ondersteund heel wat codecs die uitmuntend genoemd kunnen worden (neemt wel de nodige bandbreedte in beslag). Voor niet-gebruikers van MS hardware is er een kreupele versie van te downloaden die niet alle functies ondersteund die er in de retail versie wel inzitten. Slechts voor Windows.

TeamSound: Gebruikt een heldere codec. Het programma is echter aan de moeilijke kant om werkend te krijgen. Het ondersteund echter wel een aardige functie die Battlefield Sequencing wordt genoemd. Dat is het lokaal afspelen van een WAV file d.m.v. een signaal van andere gebruikers. Dat zorgt voor minimale lag. Ondersteund kanalen. Heeft Windows client/server.

Battlecom: Helder geluid al naar gelang de compressie lager wordt gezet. Ondersteund aardig wat functies maar de ontwikkeling is stopgezet (overgenomen door MS). Heeft helaas geen Linux server slechts Windows.

Ik heb hier maar een klein opzetje gemaakt. Als iemand er behoefte aan heeft om aanvullingen te maken (bv. links :)) Voel je vrij om mijn tekst te copy-pasten en je eigen verhaal er neer te zetten. Uiteraard een beschrijving van een ander programma dat ik niet vermeld heb is welkom.

Verwijderd

commcenter .stem audio blijft perfect klinken ,geloof dat er iets van compresie inzit
dat het ook uitermate geschikt is voor narow band verbindingen .maar ik gebruik het op
kabel ,samen met me maten als we aan het rtcw zijn
en je kan ook prive gaan ,en zelfs kicken van ongewenste gasten

werk perfect ,ook leuk is de optie om je stem te alteren :)

http://www.randomly.com/ccenter
Pagina: 1