[W2K] Netwerkstatus in systray

Pagina: 1
Acties:

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Ik heb hier een W2K bak met daaraan nog een bak hangen die maar weinig aan staat, daardoor heb ik continu zo'n irritant netwerkstatus-kruisje in mijn systray.. hoe kan ik die wegkrijgen/voorkomen?

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:14
Oops! blackd heeft gelijk...

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat is dus als de netwerkkabel erin zit ;) Niet wanneer hij eruit is ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:39
Sequence schreef op 31 oktober 2002 @ 23:18:
Ik heb hier een W2K bak met daaraan nog een bak hangen die maar weinig aan staat, daardoor heb ik continu zo'n irritant netwerkstatus-kruisje in mijn systray.. hoe kan ik die wegkrijgen/voorkomen?
Hey, nu ga ik ff opletten, dit moet ik ook weten..... :)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:32
Dan moet je zoeken naar 'media sensing' geloof ik dat het heet. MSKB moet hem hebben, en ook @ GoT is het al wel een keer langsgekomen, moment, ik duik de zoek in :)

Hier wat uitleg over de verschillende betekenissen van dat icoontje, en hier hoe je het uitzet:
  1. Use Registry Editor (Regedt32.exe) to view the following key in the registry:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters
    Add the following registry value:
    Value Name: DisableDHCPMediaSense
    Data Type: REG_DWORD -Boolean
    Value Data Range: 0, 1 (False, True) Default: 0 (False)
    Description: This parameter controls DHCP Media Sense behavior. If you set this value data to 1, DHCP, and even non-DHCP, clients ignore Media Sense events from the interface. By default, Media Sense events trigger the DHCP client to take an action, such as attempting to obtain a lease (when a connect event occurs), or invalidating the interface and routes (when a disconnect event occurs).
  2. Restart your computer.
Bekijk echter wel even de link, want er staat zowiezo nog meer uitleg, maar ook wat het disabelen nog meer voor gevolgen heeft.

(Tomato: >:) :P)

[ Voor 0% gewijzigd door Paul op 31-10-2002 23:57 . Reden: Gevonden :) ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Postman
Damn Paul :) I surrender _/-\o_

Al klaar voor Beveiliging? Ik 8)7

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Paul Nieuwkamp schreef op 31 oktober 2002 @ 23:48:
Dan moet je zoeken naar 'media sensing' geloof ik dat het heet. MSKB moet hem hebben, en ook @ GoT is het al wel een keer langsgekomen, moment, ik duik de zoek in :)

Hier wat uitleg over de verschillende betekenissen van dat icoontje, en hier hoe je het uitzet:
After disabling Media Sense and restarting, Windows still shows the "Network Disconnected" icon on the TaskBar.

dat is het dus ook niet...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
jammer.. klonk wel leuk.. maar dat is dus hetzelfde als uitvinken dat je netwerkstatus in systray wil zien..

iemand met de goede oplossing?

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij moet je gewoon kiezen: Of je krijgt gewoon een icon en die laat de status zien (disconnected of niet), of je krijgt geen icon en je krijgt dus nooit je status te zien.
Althans, dit lijkt mij het meest logische. :P

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:32
Helsie schreef op 01 november 2002 @ 08:22:
Volgens mij moet je gewoon kiezen: Of je krijgt gewoon een icon en die laat de status zien (disconnected of niet), of je krijgt geen icon en je krijgt dus nooit je status te zien.
Althans, dit lijkt mij het meest logische. :P
'ons' ook, maar tot dusver (heb ff getest, werkt idd niet :'() heeft MS anders beschikt. Je hebt nu altijd een icon als je disconnected bent, en alleen een icon als je connected bent en je hebt het aangegeven.

In
Note that the icon for a local area network connection appears on the taskbar only if the Show icon in taskbar when connected check box is selected in the connection's properties.
uit mijn bovenste linkje wordt geen voorbehoud gemaakt?
Zou het een bug zijn? Of is de KB dan fout :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Dan zul je toch zelf iets moeten gaan schrijven, want wat jij wilt zit niet standaard bij windows.

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
kheb effe wat gezocht in het register en ben de volgende sleutel tegen gekomen..:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ShellServiceObjectDelayLoad\Network.ConnectionTray

zou dit wat kunnen zijn?

• Postman
Ik heb deze sleutel niet. Kan me ook niet voorstellen dat het mogelijk. Is zelfs als je alles uitzet blijft ie nog komen. Enige oplossing is je verbinding te disabelen, maar of je daar nu vrolijker van wordt dan 1 icon...
Pagina: 1