Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Analoge CPU utilization meter

Pagina: 1
Acties:

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 20:11
Bootfailure en ik zijn op dit moment bezig onze hdd leds te vervangen door analoge "vu-meters" en dit ziet er al goed uit (van het weekend maken we foto's van onze verdere mod-acties).

Nu lijkt het ons een goed plan om ook de processor belasting via een analoge meter (toerentellertje????) uit te lezen. Ik heb ooit zoiets op internet gezien (aangesloten op seriële poort(????), maar kan het met geen mogelijkheid terugvinden. Weet iemand van jullie hier misschien iets vanaf?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 19:51

TheS4ndm4n#1919

• Eindbaas
  • Laatst online: 19-11 20:11
Ja ,dat is em :)

Zou ie er ook met een ander soort metertje zijn?

• Webgnome
  • Laatst online: 13:28
best wel lullig.. dacht dat ik de eerste was die er over zou beginnen.. heb hem vandaag besteld.. maar ja

[baal mode]
k*tk*tk*tk*tk*tk*tk*tk*t
[/baalmode]

Strava | AP | IP | AW

• _Badeend_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 16:05
prijzig toerentellertje!!!
maar wel heel vet! :9~

There's no savegame in real life...

Verwijderd

zelf knutselen zal ongetwijfeld een stuk goedkoper zijn!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:43

talin

ES-MA

hmmm dr staat ergens ( volgens mij bij toms hardware ) een revieuw over dat ding met filmpje .

ik zat er ook al aan te denken maar was toen nog niet in nederland verkrijgbaar .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11 19:59
Vind het wel geinig... maar er zijn ook andere programmatjes dat je dit via de Parallele poort kunt doen, en dan led's aansturen. Des te meer led's, des te meer cpu util. Als je nou kijkt wat voor spanning een toerenteller nodig heeft, en je soldeert wat tussen al die leds, dat bijv. in totaal:

1 led= 1 volt
2 leds = 2 volt
enz

dat alle voltage's bij elkaar op gaan zitten, en dat naar die toerenteller doet. Dan kun je ook mem load, cpu load, hdd load, blablabla bekijken op dat ding.

Hoi.

Pagina: 1