Toon posts:

vervangen ventilator door Zalman80-hp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om de ventilator op mijn Giga-byte ati 9000pro te vervangen door een koeler van Zalman :

http://www.zalman.co.kr/english/product/zm80-hp.htm

Nu moet ik de ventilator + heatsink los trekken van de chip, alvorens de zalman te installeren.

Maar de heatsink zit behoorlijk vast. Is het de geleide-pasta die voor zo'n goede verbinding zorgt ? En kan ik die er gewoon aftrekken.... ? :X

Heeft iemand hier ervaring mee ? (met zowel de Zalman koeler, als het verwijderen van een redelijk vaste heatsink)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

pinnetjes van de cooler terug drukken door de kaart, en dan de cooler er voorzichtig af halen.
de pasta kan zorgen voor een vacuum zodat et lastig is om de cooler van de chip te pakken, maar dan moet je em ff schuiven.

dan poets je de GPU schoon en doe je er nieuwe pasta op, en monteer je je ZM80HP.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:54

Ankh

.Howdy

bij was het een soort koelpasta, ik heb zelf een gforce3 ti 200, van hercules.. hij zat er errug op vast.. na een tijdje wrikken kwam ie los, toen ik keek op de chip. leek het eerder lijm dan koelpasta.. kreeg het er nouwelijks af van chip..

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

erm volgens mij is deze koeler alleen geschikt voor GeForce'es

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:47
anders kun je je kaart ook in een zak even in de vriezer leggen, dan komt de koeler er makkelijker af.

Verwijderd

Deze koeler is ook zeker geschikt voor radeons, hoor. Enuhm die koeler d'r afhalen moet geen probleem zijn, sterker nog, het gaat waarschijnlijk veel tegemakkelijk... Afgelopen week had ik namelijk veel problemen met mijn Gigabyte 8500 kaartje en toen bleek dus dat die koeler met fan d'r af was komen zeilen :(
Dus maar even goed vacuum gemaakt met nieuwe koelpasta, draait nu al veel beter! En ik heb die Z80-hp gisteren ook maar besteld...

edit:
Oei niet goed gelezen, je had het al geprobeerd |:(
Je kunt beter naar links/recht draaien, e.d. dan trekken hoor! Anders neem je meer mee dan je koeler (d'r zijn hier mensen met die ervaring met hun northbridge)
Pagina: 1