belasting server

Pagina: 1
Acties:

• Barbapapa
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07-2024
Ik heb een pentium 2 /350 mhz. Ik wil deze server als fileserver laten
funktioneren. Ik heb hierop w2000 server geinstalleerd.
Ik heb op deze server een access applicatie draaien + een anti-virus
programma . Ik wil deze access applicatie toegankelijk maken voor meerdere werkstations.
Met hoeveel werkstations mag ik deze server belasten ?
bestaan hier richtlijnen / tabellen voor?
bvd

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:01
Dit zul je denk ik domweg moeten testen, aangezien het aan de applicatie afhangt hoeveel resources het nodig heeft. Wat je dus kan doen is een aantal users tegelijk aan het werk zetten of er een simulatie programma voor ontwikkelen welke een aantal users simuleerd.

Verwijderd

Hoeveel clients ben je van plan hierop te zetten en hoe frequent gaan die clients de fileserver gebruiken.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:32

ripexx

bibs

Ik heb zelf ook een klein file servertje staan, voor een aantal standaart dingen zoals, backups etc. Nu is de snelheid vooral afhankelijk van hoe snel de data naar je disks kunnen worden geschreven. Als je een oud moederbord hebt, weet ik niet hoe snel je ide controller is, kan de ide controller al een probleem zijn. Een oplossing is een promise raid controller, of liever een scsi raid controller met genoeg geheugen, er tussen te hangen, en dan een raid array aan te maken waardoor je je schrijf en lees snelheid kan verdubbelen/verbeteren. Daarnaast een A merk nic (Intel/3com) die geen gebruikt maakt van proc en dan kun je aardig wat clients te woord staan.

Nu of het software matige, ga je geavanceerde dingen doen met die file server of ga je alleen profielen en bestanden er opslaan? Let er op dat een w2k profile zeer snel kan groeien, vooral opletten waar je je ie. cache heen laat verwijzen ;) Maar als die eenmalig worden opgehald of er wordt continue naar dat ding heen en weer geschreven? En wat is je overhead. Mischien dat je kunt bepalen wat een applicatie kost om te draaien, en dan kijken wat er bij komt als er meerdere users aan gaan hangen. Dan ff snel omzetten naar een tabelletje en zo kun je kijken wat er ongeveer mogelijk is. Zoals ik al zij als je zoveel mogelijk zaken door de hardware laat doen, dan zal dit enorm schelen in je gebruik.

buit is binnen sukkel