Voor degene die dit mobo hebben en het bios willen flashen: flash niet file kvxa2ba4.bin!!!
Deze is inmiddels van de site afgehaald zonder een aankondiging of wat dan ook. De flash lijkt goed te gaan maar op het laatste moment bljft je PC hangen. Het gevolg is dat je PC geen videosignaal meer doorgeeft en (mogelijk) je OS naar de maan is.
Voor degene die dit al wel hebben, zo heb ik dit opgelost (met dank aan Memendo voor de deeloplossing):
-Trek de stekker uit je PC.
-Haal de batterij uit je mobo en zet hem na een paar minuten terug.
-Reset bios dmv jumper J5 en vergeet deze niet terug te zetten.
-Maak een bootflop (liefst in Win98, maar in XP werkte het ook).
-Zet op een andere flop het programma AWDflash en file kvxa2ba3.bin (off. site).
-Maak alle drives (ook HD) los van het mobo behalve de diskdrive en zet maar 1 reepje geheugen in slot1
-Doe de bootflop in drive en opstarten.
-Nadat de flop is ingeladen, vervang je de hem door de flop waar awdflash en de kvxa2ba3.bin file opstaan.
-Tik nu blind in: awdflash_kvxa2ba3.bin_/py_/sy_/sn_/cc_/cd_/cp
De underscores moet je zien als spatie, dus geen underscores intikken!
Let ook goed op wat je intikt, je doet het blind!
-Als je dit goed hebt ingeklopt, gaat de flop inladen. Even geduld. Daarna herstart je PC automatisch en je bent voorzien van het nieuwste bios.
Dit werkte bij mij, ik kan dus niet garanderen dat het bij iedereen werkt.
Ik ben het trouwens erg met Memendo eens iets dergelijks of eventueel meerdere oplossingen in een FAQ op te nemen. Ik kan je nl verzekeren dat als een probleem zich voor doet, je toch wel ff goed schrikt.
Deze is inmiddels van de site afgehaald zonder een aankondiging of wat dan ook. De flash lijkt goed te gaan maar op het laatste moment bljft je PC hangen. Het gevolg is dat je PC geen videosignaal meer doorgeeft en (mogelijk) je OS naar de maan is.
Voor degene die dit al wel hebben, zo heb ik dit opgelost (met dank aan Memendo voor de deeloplossing):
-Trek de stekker uit je PC.
-Haal de batterij uit je mobo en zet hem na een paar minuten terug.
-Reset bios dmv jumper J5 en vergeet deze niet terug te zetten.
-Maak een bootflop (liefst in Win98, maar in XP werkte het ook).
-Zet op een andere flop het programma AWDflash en file kvxa2ba3.bin (off. site).
-Maak alle drives (ook HD) los van het mobo behalve de diskdrive en zet maar 1 reepje geheugen in slot1
-Doe de bootflop in drive en opstarten.
-Nadat de flop is ingeladen, vervang je de hem door de flop waar awdflash en de kvxa2ba3.bin file opstaan.
-Tik nu blind in: awdflash_kvxa2ba3.bin_/py_/sy_/sn_/cc_/cd_/cp
De underscores moet je zien als spatie, dus geen underscores intikken!
Let ook goed op wat je intikt, je doet het blind!
-Als je dit goed hebt ingeklopt, gaat de flop inladen. Even geduld. Daarna herstart je PC automatisch en je bent voorzien van het nieuwste bios.
Dit werkte bij mij, ik kan dus niet garanderen dat het bij iedereen werkt.
Ik ben het trouwens erg met Memendo eens iets dergelijks of eventueel meerdere oplossingen in een FAQ op te nemen. Ik kan je nl verzekeren dat als een probleem zich voor doet, je toch wel ff goed schrikt.