"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham
Biostart M5ATA moederbord
AMD K6 @ 200mhz
64 Mb EDO-ram
Hdd's: 1 x Seagate 1705 Mb en 1 x Fujitsu 545 Mb
CD-rom: Philips 32 speed
S3 trio64 v+ grafische kaart
Magitronic NIC (BNC & ethernet)
"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
Ik doe ook maar een gooi maar zou je de bovenstaande link eens willen bezoeken en daar memtest willen downen. Dit progje moet je vanaf een floppy booten waarna het je geheugen gaat testen. Misschien dat je geheugen niet helemaal 100% is en voor er andere oplossingen worden aangedragen is het verstandig om dit eerst eens te proberen.
Linux heeft namelijk een hekel aan "brakke" hardware en het geheugen is dan vaak de boosdoener. Het is maar een wilde gok maar kan een hoop frustratie voorkomen
Nu ook zonder stropdas
Verwijderd
Het je een tweak gedaan om je pc sneller te maken? Zoja disable die ff, je kan die na de installatie terug enablen. Ik heb dat probleem ook al voorgehad met een OC'ed pcPazzi schreef op 31 oktober 2002 @ 22:15:
Ik ben druk bezig om een GNU/Lunix versie aan het lopen te krijgen. Ik heb nog nooit een computer met Linux gezien, dus laat staan ermee gewerkt...
Echter kom ik het volgende probleem tegen:
Zowel bij Debian 3.0 als bij Suse 8.0 kom ik niet verder als het boot-scherm dat je krijgt als je opstart vanaf CD.
Als ik bij Debian aangeef dat ik Vanilla wil booten, krijg ik de meldingen: "Loading kernel" en "Decompressing Linux/Unix" (of iets in die richting), daarna een lap tekst die zo snel verdwijnt dat ik hem niet kan lezen en daarna: reboot.
Als ik Suse probeer loopt er zo'n metertje op naar 100% en daarna ook reboot.
In de handleiding van Debian staat hier niets over, ook via google zoeken heeft geen suc6 (of ik zoek verkeerd...)
Heeft iemand een idee wat er fout gaat en, liever nog, wat ik er aan kan doen? Ik ben namelijk errug benieuwd naar Linux...
Verder is de pc niet ge-oc'd dus daar zal het ook niet aanliggen.
Wat ik verder nog geprobeerd heb:
Alle niet noodzakelijke hardware uit de pc gehaald, helaas geen succes.
Om uit te sluiten dat het geen software fout is heb ik de beide harde schijven in mijn windows-pc gehangen en het daarmee geprobeerd. En zie: geen problemen, ik kreeg precies zoals de Debian handleiding aangaf, een scherm waarin ik oa mijn schijven kon partitioneren. Dus de software is het niet.
Vraag: het is niet slim om Debian te installeren via mijn windows-pc en vervolgens de harde schijven terug in de oude computer te stoppen, of wel? Vanwege hardware-instellingen ed?
Nee dat kan niet, in je windows pc zal bv de hd als hdb worden aangeduid en en je linux sys als hdaPazzi schreef op 02 november 2002 @ 00:41:
Goed, ik heb dat geheugentest-progje gedraaid en heb geen problemen gevonden. Het moederbord ondersteund ook SD-ram, dus om zeker te zijn heb ik er 64mb Sd-ram ingeprikt en het progje weer laten lopen: geen problemen.
Verder is de pc niet ge-oc'd dus daar zal het ook niet aanliggen.
Wat ik verder nog geprobeerd heb:
Alle niet noodzakelijke hardware uit de pc gehaald, helaas geen succes.
Om uit te sluiten dat het geen software fout is heb ik de beide harde schijven in mijn windows-pc gehangen en het daarmee geprobeerd. En zie: geen problemen, ik kreeg precies zoals de Debian handleiding aangaf, een scherm waarin ik oa mijn schijven kon partitioneren. Dus de software is het niet.
Vraag: het is niet slim om Debian te installeren via mijn windows-pc en vervolgens de harde schijven terug in de oude computer te stoppen, of wel? Vanwege hardware-instellingen ed?
Btw weet je zeker dat de cd's wel goed zijn? Lijkt me stug dat beide cd's niet goed zijn maar je weet maar nooit natuurlijk.
Het enige waar je op moet letten, is dat je hem in je windows computer aan hetzelfde IDE kanaal hangt, als dat 'ie uiteindelijk in je debian-bak komt te hangen. En je moet ervoor zorgen, dat je kernel niet bijv. een Pentium 3 kernel wordt, als er maar een P2 inzitPazzi schreef op 02 november 2002 @ 00:41:
Verder kan het prima, maak je daarover geen zorgen.. (ondanks wat basterd zegt
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
En als je nou de schijf in allebei de systemen op hda zet? of je fstab en bootmanager aanpast om goed te booten?basterd schreef op 02 november 2002 @ 00:47:
[...]
Nee dat kan niet, in je windows pc zal bv de hd als hdb worden aangeduid en en je linux sys als hda
Btw weet je zeker dat de cd's wel goed zijn? Lijkt me stug dat beide cd's niet goed zijn maar je weet maar nooit natuurlijk.
Het kan dus natuurlijk wel, alleen moet je ermee rekening houden dat je installatie dus met de hardwaresettings van de andere pc werkt, een suse kernel is redelijk compleet / bloated, veel hardware wordt standaard ondersteund, dingen zoals hwscan zijn je vrienden.
De vraag is echter hoe lang het duurt en hoeveel frustratie het een noob gaat kosten om het op die manier te doen.
Kan je cd speler trouwens wel vanaf cd booten? Je kunt de meeste linuces bijvoorbeeld debian toevallig ook makkelijk v/a flop installeren, heb je dat al geprobeerd?
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Mijn windows-pc is een P4 en mijn (toekomstigemoto-moi schreef op 02 november 2002 @ 01:04:
[...]
Het enige waar je op moet letten, is dat je hem in je windows computer aan hetzelfde IDE kanaal hangt, als dat 'ie uiteindelijk in je debian-bak komt te hangen. En je moet ervoor zorgen, dat je kernel niet bijv. een Pentium 3 kernel wordt, als er maar een P2 inzit
Verder kan het prima, maak je daarover geen zorgen.. (ondanks wat basterd zegt)
Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn kernel niet een P4-kernel wordt?