Toon posts:

Problemen met Realtek kaart onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, sinds kort heb ik een nieuwe Pc.
Met een MSI moederbord en een Pentium 4 2,4 GHz CPU.
Ik had op mijn vorige PC een netwerkkaart met een Realtek chipset werkte perfect onder XP.
Nu met mijn nieuwe Pc lukt het me niet om deze kaart te installeren.

Heb al gezocht naar drivers, (zijn er niet XP ondersteund de kaart) heb al andere PCI slots geprobeerd.

Heeft iemand misschien een tip wat ik nog kan proberen.

b.v.d.

:)

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als ik het goed begrijp heb je een NIC die onder XP wel onderstuent was en nu onder XP niet meer? Vaag...
ik heb de NIC's van mij onder XP zonder drivers gebruikt, gewoon et NetBUI protocol installeren. das alles wat die NIC's nodig hebben om te werken. (draai nu BTW win2k, dus ik kaan het niet meer voor je opzoeken in XP)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Hebbie op de site van MSI al eens gecontroleerd of er compatibility problemen zijn met de reuteltech kaarten :?

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 09:27
wat voor een netwerk kaart is het 10/100 Mbit? als je het even laat weten heb ik hier namelijk nog wel een driver liggen voor een realtek chip set... en daar zitten ook winXP drivers bij. ik weet niet of het zal werken maar je kan het proberen. Ik heb ook veel moeite gehad met het installeren van mijn netwerkkaart. --> spenkman@planet.nl

Eve char: Warock <TEST>

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik had op mijn vorige PC een netwerkkaart met een Realtek chipset werkte perfect onder XP.
Nu met mijn nieuwe Pc lukt het me niet om deze kaart te installeren.
Zou het mogelijk zijn om nog onduidelijker te zijn :/

Define 'doet het niet' :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:25

OgWok

U.N.C.L.E.

Vreemd. De Realtek 8139 heeft mij onder XP nooit problemen gegeven. Probeer kaart eens in een ander pci-slot.
Heb je hetzelfde type? De chipset heeft nog na het type een letter. Misschien dat XP alleen goed werkt vanaf type met letter B of C.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Pagina: 1