"Why live normal and get insane, when you can live insane and stay normal?" ~Arendo
Ik wil niet vervelend doen ofzo, maar kan iemand mij please helpen???\
ik is zaterdag jarig en dan wou ik het graag aan de praat hebben, het aller liefst vrijdag avond al... aangezien ik het dan vier
me netwerk zit zo:
[internet] --> [WinXP]
Die WinXP box zit ook aan de hub aangesloten.
[Hub]:
--> [WinXP]
--> [MD9]
--> [Win98]
De WinXP systemen en Win98 systeem werken goed. MD9 box was WinXP en werkte voorheen ook nog. Nu dus niet meer...
Kan iemand mij pwetty pwease helpen?
ik is zaterdag jarig en dan wou ik het graag aan de praat hebben, het aller liefst vrijdag avond al... aangezien ik het dan vier
me netwerk zit zo:
[internet] --> [WinXP]
Die WinXP box zit ook aan de hub aangesloten.
[Hub]:
--> [WinXP]
--> [MD9]
--> [Win98]
De WinXP systemen en Win98 systeem werken goed. MD9 box was WinXP en werkte voorheen ook nog. Nu dus niet meer...
Kan iemand mij pwetty pwease helpen?
"Why live normal and get insane, when you can live insane and stay normal?" ~Arendo
Je bent er zelf nu al enige tijd mee bezig, maar je verwacht dat wij het voor je oplossen in 40 minuten. Je mag bovendien niet zo snel je topic omhoog kicken.
Leg eens uit wat er nou niet werkt. Een vage omschrijving als "Mijn netwerk doet ut niet." heben we niets aan.
Werkt het dele van bestanden niet
of werkt tcp/ip al helemaal niet, wat heb je zelf al geprobeerd, wat zijn je instellingen etc..
Hmm: Je hebt al 2 postings op GoT, als ik jouw was zou ik eerst eens de verschillende FAQ's lezen. En dan vooral die van "Network Troubleshooting" & van "Non Windows Operating systems".
Ik weet zeker dat je het dan wel voor elkaar krijgt.
Leg eens uit wat er nou niet werkt. Een vage omschrijving als "Mijn netwerk doet ut niet." heben we niets aan.
Werkt het dele van bestanden niet
Hmm: Je hebt al 2 postings op GoT, als ik jouw was zou ik eerst eens de verschillende FAQ's lezen. En dan vooral die van "Network Troubleshooting" & van "Non Windows Operating systems".
Ik weet zeker dat je het dan wel voor elkaar krijgt.
nou heb ik dus beide FAQs door genomen.
Ben er de hele ochtend mee bezig geweest, en nu hak dus nog steeds een vraag.
Het lijkt mij veel te veel werk om Samba te installen, aangezien ik een tijd geleden met Mandrake 8.0 het netwerk wel had werken.
Maar dat is al best wel lang geleden en ik werk niet veel met linux. Ik ken ook bijna geen commands meer, naast die hetzelfde zijn als in ms-dos helemaal geen!
Dus blijft mijn vraag staan. Hoe kan ik internet makkelijk delen?
Mijn server draait WinXP Pro. Ethernet kaart voor het netwerk en alles werkt goed, ook naar de andere WinXP box toe.
Server:
ip: 192.168.0.1
naam: joep
//is mijn vader
workgroup: ambrosius
netmask: 255.255.255.0
WinXP box:
ip: 192.168.0.3
naam: roy
//is mijn broer
beide gewoon de standaard instellingen die WinXP geeft, geen gekloot.
Win98 box:
ip: 192.168.0.4
naam: win98
was eerst wel een gekloot, maar dat kwam omdat het kabeltje was doorgebroken.. is nog steeds niet gefixed omdat mijn pa het verrekt een nieuwe kabel te halen.
Mandrake box:
ip: 192.168.0.2
naam: luuk
//c'est moi
de compu's zijn dus, zoals eerder vermeld, verbonden door een hub, de server met internet en dan door naar de hub, de hub naar de andere 3 computers.
verder hek internet van Chello(**** chello
)...
Voordat ik linux installde heb ik nog over het netwerk bestanden overgezet, dus netwerk kaart en kabel zijn nog goed...
Kan iemand mij verder helpen???
oh, en ik ben nog niet zo lang bezig met het netwerk fixen hoor, net sinds eergister, maar ik heb nog niet echt verstand van linux... qua commands etc. dan
Ben er de hele ochtend mee bezig geweest, en nu hak dus nog steeds een vraag.
Het lijkt mij veel te veel werk om Samba te installen, aangezien ik een tijd geleden met Mandrake 8.0 het netwerk wel had werken.
Maar dat is al best wel lang geleden en ik werk niet veel met linux. Ik ken ook bijna geen commands meer, naast die hetzelfde zijn als in ms-dos helemaal geen!
Dus blijft mijn vraag staan. Hoe kan ik internet makkelijk delen?
Mijn server draait WinXP Pro. Ethernet kaart voor het netwerk en alles werkt goed, ook naar de andere WinXP box toe.
Server:
ip: 192.168.0.1
naam: joep
//is mijn vader
WinXP box:
ip: 192.168.0.3
naam: roy
//is mijn broer
beide gewoon de standaard instellingen die WinXP geeft, geen gekloot.
Win98 box:
ip: 192.168.0.4
naam: win98
was eerst wel een gekloot, maar dat kwam omdat het kabeltje was doorgebroken.. is nog steeds niet gefixed omdat mijn pa het verrekt een nieuwe kabel te halen.
Mandrake box:
ip: 192.168.0.2
naam: luuk
//c'est moi
de compu's zijn dus, zoals eerder vermeld, verbonden door een hub, de server met internet en dan door naar de hub, de hub naar de andere 3 computers.
verder hek internet van Chello(**** chello
Voordat ik linux installde heb ik nog over het netwerk bestanden overgezet, dus netwerk kaart en kabel zijn nog goed...
Kan iemand mij verder helpen???
oh, en ik ben nog niet zo lang bezig met het netwerk fixen hoor, net sinds eergister, maar ik heb nog niet echt verstand van linux... qua commands etc. dan
ik zal dit ook eens thuis proberen:
ICS Windows Xp server -> Linux Client, How To?
hopelijk werkt het
ICS Windows Xp server -> Linux Client, How To?
hopelijk werkt het
het netwerk werkt nog steeds niet, iemand nog tips of guides???
naja, niemand wil mij dus helpen, dus hek XP er maar weer op gegooid, kanker zooi, ik wil fucking LINUX!!!
en nee, ik wil het niet gedeeld(half windows/half linux)
wat bereik je met deze post?arendo schreef op 06 november 2002 @ 15:41:
naja, niemand wil mij dus helpen, dus hek XP er maar weer op gegooid, k*nker zooi, ik wil f*cking LINUX!!!
alleen maar geflame, en als windows zo slecht is volgens jou waarom dan toch dat erop?
ga eens de diverse readme's en how-to's lezen
en voortaan niet met ziekten enzo rondstrooien
kan je wel pingen vanuit je linux bak naar de andere PC's?arendo schreef op 01 november 2002 @ 20:48:
het netwerk werkt nog steeds niet, iemand nog tips of guides???
misschien staan je security settings te hoog (kan je instellen ergens in een config windowtje, weet niet uit m'n hoofd welke
groeten
negeer die laatste post dan maar.arendo schreef op 06 November 2002 @ 15:41:
naja, niemand wil mij dus helpen, dus hek XP er maar weer op gegooid, kanker zooi, ik wil fucking LINUX!!!
groeten
Verwijderd
En werkt het nu met XP wel?arendo schreef op 06 november 2002 @ 15:41:
Ber jij had toch ook problemen met die security settings in madrake 9.0 (hij stond op higher en moest op standard ofzo)?
groeten
Verwijderd
Ja, inderdaad. Maar dat heeft niets met internet te maken (volgens mij). Dit heeft met ICS te maken. Ik vind het al lastig om twee windows machines aan elkaar te knopen, laat staan linux en windows. Je kunt dan beter je Linux als server nemen!
Als ik het zo lees had je waarschijnlijk Samba op MDK9 draaien en deze draaide denk ik als master browser. Samba log files bekijken??
Verder kan het de firewall wezen...
Verder om nou zo aggressief te worden... zijn maar computers hoor
Heb zelf Win2k Server + WinXP + MDK9 draaien in een netwerk zonder problemen.
Verder kan het de firewall wezen...
Verder om nou zo aggressief te worden... zijn maar computers hoor
Heb zelf Win2k Server + WinXP + MDK9 draaien in een netwerk zonder problemen.
ik vindt het al moeilijk als jij 2 windows machines aan elkaar gaat knopen.Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 15:36:
Ja, inderdaad. Maar dat heeft niets met internet te maken (volgens mij). Dit heeft met ICS te maken. Ik vind het al lastig om twee windows machines aan elkaar te knopen, laat staan linux en windows. Je kunt dan beter je Linux als server nemen!
Bij mij werkte linux clients altijd beter dan windows clients op een windows internet sharing server...
groeten
Pagina: 1