Toon posts:

Eheim reservoir aansluitmaat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De zg Eheim plexi of alu reservoirs hebben 2 aansluitmaten, voor de 1005 en de 1046 of 1048 pomp http://www.xxlcases.nl/shop/docs/pi96613491.htm waar t reservoir dus op de pomp wordt geschoven, wie kan mij vertellen wat die (beide) maten zijn?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:44
erm je kan hem echt ALLEEN op die eheim 10xx gebruiken !!! ik heb er ook 1 maar je krijgt er echt nooit een andere pomp op ! de ingang v/h res is dachtik 8 mm

//edit

oeps ik las verkeerd.

maar er zit alleen een gat in het reservoir waar je de pomp insteekt.. kheb er geen pics van..

maar wat wil je gaan doen dan alsk vragen mag ?

Verwijderd

Topicstarter
Als de maat van any other pomp identiek is aan 1 van deze 2 past t dus wel degelijk, en dat is dus de bedoeling, een niet Eheim pomp erop aansluiten, als dat past tenminste.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:53

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik denk dat het gewoon 1/2" schroefdraad is, bij de 1048 wel iig :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• 418O2
Demoniac schreef op 04 november 2002 @ 11:41:
Ik denk dat het gewoon 1/2" schroefdraad is, bij de 1048 wel iig :)
Het is geen schroefdraad.

De eheim heeft die grijze kap voorop. Die moet er af waardoor een pijpje vrijkomt. Die druk je in het reservoir waardoor ik denk dat het niet past.. ik meet het even op als ik thuis ben, ben nu nl @ stage

Verwijderd

Topicstarter
Van Madtraxx hebbik de maat van de 1048 (en dus ook 1046?) gekregen, de exacte buitendiameter van t tuutje van nr 7440359 in http://www.eheim.de/eheim...teile/1048u3148%20(D).pdf is 20mm
Nu nog die van de 1005 dus nr 7442515 in http://www.eheim.de/eheim...rsatzteile/1005%20(D).pdf

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:53

Demo

Probleemschietende Tovenaar

418O2 schreef op 04 november 2002 @ 12:49:
[...]

Het is geen schroefdraad.

De eheim heeft die grijze kap voorop. Die moet er af waardoor een pijpje vrijkomt. Die druk je in het reservoir waardoor ik denk dat het niet past.. ik meet het even op als ik thuis ben, ben nu nl @ stage
Ow dus dat erservoir wordt er niet op geschroefd maar geklemd? Beetje rare (onveilige) methode vind ik... :/

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• 418O2
nee, er zit een soort rubber afsluiting op en het zit heel strak en het zit over 4 cm overelkaar heem geklemd. NIET onveilig want het zit echt goed vast. mocht je hem los willen trekken moet je veel kracht zetten..

dat pijpje is ongeveer 3cm in doorsnede en 4-5 cm lang... het pijpje van de pomp that is...
Pagina: 1