Toon posts:

[java] Zelfsluitend welkom window

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op zich goed hoor, dat er moderators zijn die de boel een beetje in de gaten houden, maar af en toe zijn ze wat bijdehand vind ik ;) Om onduidelijke redenen worden soms topics gesloten

Nogmaal dus.
Even de situatie (wat wil ik maken): Ik wil bij het opstarten van m'n applet een plaatje tonen (met daarin logo van applicatie en welkomtekstje ofzo). Dit plaatje moet na enkele seconden vanzelf weer verdwijnen. Zoiets zie je ook vaak bij 'normale' programma's. Dit plaatje staat dus óver de applet heen

Ik heb al gezocht, maar volgens mij is dit niet te doen met een dialog of JFrame. Want die tonen echt een window en ik wil geen border, titelbalk, sluitkruisje etc. Puur een plaatje. Iemand enig idee hoe dit wel te doen is?

thx

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Je moet even kijken naar de 'Window' class. Daarmee is dat wel mogelijk. Anders moet je even kijken op www.jars.com. en ff zoeken naar splashscreen.

• Xanthus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 12:45
De SwingSet2 demo heeft een splashscreen, als je even kijkt hoe ze dat daar hebben gedaan heb je daar misschien wat aan. Die demo zit bij je jdk als die een beetje nieuw is.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Die splashScreen zie ik ff niet, maar nu ik weet dat ik naar de Class Window moet kijken zal ik er wel uitkomen. Cool is die demo trouwens

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

java gui en cool?? :P

Verwijderd

Topicstarter
Voor java begrippen is dit heel netjes toch? :9

Heb die spashscreen van die swingset demo ook gezien, die krijg je alleen als je em als applicatie draait. Hmm, zou wel eens een slecht teken kunnen zijn aangezien ik em in een applet wil.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 22:05:
Voor java begrippen is dit heel netjes toch? :9

Heb die spashscreen van die swingset demo ook gezien, die krijg je alleen als je em als applicatie draait. Hmm, zou wel eens een slecht teken kunnen zijn aangezien ik em in een applet wil.
Voor java begrippen wel, maar tov 'echte' gui`s? Ik vind Swing dus echt niets. Het programmeert echt super, maar het ziet er niet uit en is zo traag als de pest. Swing heeft het bij mij helemaal afgedaan en eigelijk komt java ook mijn neus uit.

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, ik kan er weinig over zeggen aangezien ik nog maar een beginnende java programeur ben en waarschijnlijk ook niet veel verder zal komen. Das m'n eigen keuze overigens.
Ik heb inderdaad het idee dat java het nog niet echt is, terwijl er volgens mij op veel scholen les in wordt gegeven.
Maar, wat heeft jouw voorkeur dan?

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Nice :P En verder ben ik op dit moment bezig met c++ ivm os specifieke zaken en om mijn algemene kennis wat te verbreden. Java is in veel opzichten toch stukken moderner en uitermate geschik om als oo taal mee te beginnen. Als je goed oo kan proggen dan kan je ook redelijk eenvoudig overstappen naar een andere oo taal, omdat de essentie van de meeste oo talen wel gelijk is.

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 21:26:
Ik heb al gezocht, maar volgens mij is dit niet te doen met een dialog of JFrame. Want die tonen echt een window en ik wil geen border, titelbalk, sluitkruisje etc. Puur een plaatje. Iemand enig idee hoe dit wel te doen is?
Al naar de klasse java.awt.Frame gekeken (super class van JFrame)? Die heeft de volgende methode:
code:
1
setUndecorated(boolean)

Daarmee kun je de border ed. uitzetten. :)
Maar uiteraard kun je ook een Window gebruiken...

Verwijderd

... aangezien ik nog maar een beginnende java programeur ben en waarschijnlijk ook niet veel verder zal komen.
Press F1 to continue!

Verwijderd

ik heb dit gemaaktmet een jwindow,wat eigenlijk zeer eenvoudig
deze jwindow startte ik op in een thread, en ik liet deze thread voor x aantal seconden slapen, vervolgens starte ik het eigenlijke programma op

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 13:24
Ik ben hier ook net mee bezig maar moet nu een presentatie gaan geven dus zal het vanmiddag proberen. :)

Leeg

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 02:35:
ik heb dit gemaaktmet een jwindow,wat eigenlijk zeer eenvoudig
deze jwindow startte ik op in een thread, en ik liet deze thread voor x aantal seconden slapen, vervolgens starte ik het eigenlijke programma op
Waarom een thread? Je kunt toch ook een Timer en een TimerTask gebruiken? Threads zijn meer bedoeld voor data behandeling en niet om te slapen ;)

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Je zou in die tread een sleep kunnen doen van een tig aantal miliseconden, en dan het scherm closen. Maar je kan inderdaad beter een timer gebruiken :)

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 13:24
VinnieM schreef op 31 oktober 2002 @ 22:48:
[...]

Al naar de klasse java.awt.Frame gekeken (super class van JFrame)? Die heeft de volgende methode:
code:
1
setUndecorated(boolean)

Daarmee kun je de border ed. uitzetten. :)
Maar uiteraard kun je ook een Window gebruiken...
Die setUndecorated doet het niet hoor. Ik zal eens in de api zoeken of ie daar in staat. :)

Leeg

Verwijderd

de reden waarom ikeen thread gebruikte, ik ben het even gaan nakijken was, omdat terwijl het venstertje stond te wachten, de eigenlijke applicatie in de thread alaan het opstarten was
Pagina: 1